پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس: گوشت مرغ در تعطیلات نوروزی تامین شده است اقتصادي

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس: گوشت مرغ در تعطیلات نوروزی تامین شده است
  بزرگنمايي:

پیام فارس- مجتبی دهقان‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: از اسفندماه که جوجه‌ریزی‌ها منجر به تولید مرغ شد، بازار خوبی فراهم شده و حتی در این مدت با کاهش قیمت مرغ نیز روبه رو بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: قیمت مرغ در این مدت از قیمت مصوب هم پایین‌تر آمده بود. این در حالی بود که باید شرایطی  فراهم می شد  تا تولید کننده هم از کاهش قیمت دچار ضرر و زیان نشود.

دهقان پور بیان داشت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، سعی شده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد  که تولیدات  در حداکثر وزن ممکن به بازار عرضه شود تا با کمبودی در پایان سال 1400 مواجه نشویم.

وی میزان تولید مرغ در استان  فارس را بسیار خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه میزان تولید روزانه استان در این ایام به 600 تن در روز رسیده بود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در بهمن و اسفندماه انجام شد میزان تولید مرغ در این مدت بیش از میزان مصرف روزانه 430 تنی استان بود و هر کیلو مرغ با قیمت 30 تا 31 هزار و 500 تومان در نقاط مختلف شیراز عرضه می‌شد.

دهقان پور با اعتقاد به اینکه مشکل کمبود مرغ در استان وجود ندارد، افزود: با تعطیلی فروشگاه‌های مرغ در ایام نوروز ممکن است برخی تصور کنند که کاهش عرضه اتفاق افتاده است. در صورتی که اینگونه نیست چراکه فعالیت‌های فروشگاه‌های مرغ و واحدهای صنفی به دلیل تعطیلات نوروز و تمایل کارکنان و کارگران برای تعطیلی در این ایام کاهش یافته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: روز 29 اسفند 1400، سه برابر نیاز استان کشتار مرغ انجام شد تا در ایام نوروز با کمبود مرغ در بازار مواجه نشویم. در واقع بیشتر کشتارگاه‌ها تا روز سوم فروردین ماه فعال بودند.

دهقان پور در رابطه با افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در نخستین روزهای سال نو گفت: ممکن است برخی از فروشندگان مرغ قیمت خود را افزایش دهند که افزایش قیمت مرغ تخلف محسوب می‌شود. البته بازرسان  به صورت مستمر در بازار حضور دارند و در حال پیگیری این مشکلات هستند.

او یادآور شد: نظارت بر بازار کالاهای اساسی وجود دارد اما مردم هم می‌توانند مشکلات خود را در سامانه رسیدگی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی فارس ثبت کنند تا از طریق قانونی به شکایات آنها رسیدگی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با توجه به بازدیدهایی که اخیرا از مراکز توزیع مرغ انجام شده  شاهد هیچگونه مشکلی از نظر کمبود یا افزایش قیمت مرغ نبودیم و در بازار شیراز و مناطقی مانند دروازه کازرون، اطلسی و پاسداران به صورت مستمر مرغ در حال عرضه است.

دهقان پور گفت: از 25 اسفندماه تاکنون حدود 1200 تن مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلوگرم  20 هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفته است و عرضه و توزیع مرغ منجمد تا پایان تعطیلات نوروز و پس از آن به منظور پشتیبانی از بازار در ایام ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس عنوان داشت: از ابتدای سال 1401 تا دوم فروردین ماه 3 کشتارگاه فعال بود و از سوم فروردین ماه نیز 3 کشتارگاه‌ دیگر نیز فعال شده تا بالغ بر 200تُن مرغ را به بازار عرضه کنند.

دهقان پور با بیان اینکه از جمعه 5فرودین ماه کل کشتارگاه‌های استان فعال خواهند شد، گفت: استان فارس مسافرپذیری بالایی دارد و همین مسئله باعث افزایش تقاضا می‌شود و برخی تصور می‌کنند با کمبود مرغ در بازار مواجه هستیم در صورتی که مشکل کمبود مرغ در بازار وجود ندارد. 

وی گفت: البته توزیع کنندگان و فروشندگان مرغ می‌توانند محصولات خود را در خیابان اطلسی که مکان پرتردد گردشگری محسوب می‌شود به فروش برسانند تا نیاز مسافران نوروزی هم برطرف شود.

دهقان‌پور در ادامه افزود: برای حفظ آرامش بازار شب عید سعی کردیم بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر چند قلم کالای اساسی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: کالاهای اساسی مانند روغن، شکر و برنج را بر اساس تمهیدات و ذخیره‌سازی مناسبی که در سطح کلان کشور انجام شد در اختیار عاملین توزیع قرار دادیم.

دهقان‌پور اضافه کرد: عاملین توزیع در بحث میوه، مراکز و واحدهای صنفی، بازارچه‌های مرتبط با شهرداری و تعاونی‌های وابسته به ادارت و نهادهایی بودند که وظیفه عرضه میوه شب عید را بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: همچنین با همکاری اتاق اصناف چندین فروشگاه امین را شناسایی کردیم و محصولات اساسی از جمله شکر، روغن و برنج را برای توزیع در اختیار این فروشگاه‌ها قرار دادیم و این محصولات با قیمت‌های دولتی به مردم عرضه شد.

او با بیان اینکه در بحث توزیع میوه شب عید تلاش شد تا کیفیت میوه‌ها همراه با کمیت درنظر گرفته شود، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا افزون بر کمیت، به کیفیت میوه‌های شب عید هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا اکثریت مردم بتوانند میوه شب عید را با قیمت و کیفیت مناسبی خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: با بررسی‌های میدانی که انجام شده  اکثر مردم از توزیع میوه شب عید به ویژه سیب و پرتقال رضایت کامل داشتند و بیش از 80 درصد از مردم از کیفیت میوه‌ها ابراز رضایت کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/265668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها