پیام فارس

آخرين مطالب

استاد دانشگاه: مدیران رفتار و منش سردار سلیمانی را سرلوحه‌ خود قرار دهند گفتگو

استاد دانشگاه: مدیران رفتار و منش سردار سلیمانی را سرلوحه‌ خود قرار دهند
  بزرگنمايي:

 پیام فاذس- - محسن جاجرمی‌زاده شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:شایسته سالاری و شایسته گزینی در زمان انتصاب مدیران برای فرهنگ‌سازی در زمینه تعمیم سبک مدیریتی سردار سلیمانی بسیار ضروری است. در ادبیات رایج مدیریتی هم این بحث مورد توجه قرار گرفته است و معمولا گفته می‌شود که مؤسسان هر مجموعه یا سازمان، فرهنگ آن سازمان را می‌سازند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس، ادامه داد: البته بحث آموزش هم در کنار شایسته‌گزینی می‌تواند کمک شایانی به تحقق اهدافمان در زمینه ترویج فرهنگ مدیریتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی کند. در واقع می‌توانیم الگوی مدیریتی سردار سلیمانی را تدوین کنیم و با تئوریزه کردن شاخصه‌های سبک و روش مدیریتی این شهید بزرگوار، این شاخصه‌ها را به صورت آکادمیک در مدارس و دانشگاه‌ها یا در سخنرانی ها و نشست‌های علمی آموزش دهیم.

جاجرمی زاده افزود: بدون شک آموزش سبک و روش مدیریتی شهید قاسم سلیمانی به نسل‌های آینده زمینه‌ساز نزدیک شدن سیستم‌های سازمانی به این سبک مدیریتی خواهد شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیاز مبرمی داریم که هویت جمعی جامعه را حول محور اندیشه‌ افرادی مانند سردار سلیمانی و با رویکرد این افراد شکل دهیم.

جاجرمی زاده ادامه داد: برای ایجاد فرهنگ سازمانی و تبدیل یک نگرش به باور و فرهنگ عمومی در جامعه لازم است که از بزرگانی همچون سردار سلیمانی الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» گفت: توجه به این حدیث بهترین راهکار ترویج اخلاق دینی در جامعه است و در حقیقت یکی از راهکارهای اساسی برای تعمیم روحیه جهادی و شیوه مدیریتی سردار سلیمانی، این است که کسانی که مسئولیتی را در کشور به عهده دارند و در رأس سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمانی هستند به ترویج منش، روش، نگرش و سلوک سردار سلیمانی در جامعه بپردازند.

جاجرمی‌زاده عنوان کرد: الگوگیری از روش و منش به ایجاد باور در جامعه منجر خواهد شد و می‌توان گفت افرادی که در دوران انقلاب با اقتدار در میدان‌های رزم حضور یافتند تا استقلال کشور را در مقابل تهاجمات جهانی حفظ کنند و در نهایت به مقام والای شهادت نائل شدند تحت تأثیر منش، رفتار و اخلاص امام خمینی (ره) قرار گرفته بودند.

وی اضافه کرد: بدون تردید سردار سلیمانی نیز که با توانمندی خاصی موفق شد به ساماندهی نیروهای نظامی بپردازد و قدرت عظیمی در منطقه ایجاد کند، الهام بخش بسیاری از افراد جامعه شد.

 استاد دانشگاه پیام‌نور شیراز عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به ظرفیت جوانان انقلابی به عنوان سرمایه و ثروت عظیم کشور اشاره کرده‌اند و تأکید زیادی به استفاده از این ظرفیت برای توسعه کشور دارند.

جاجرمی زاده با بیان اینکه منابع انسانی، محور توسعه به شمار می‌رود، گفت: با توجه به رویکرد انقلابی نظام جمهوری اسلامی می‌توان گفت مهمترین و کلیدی‌ترین عامل توسعه در کشور بهره‌گیری از منابع انسانی و سرمایه‌های انقلابی و جهادی است چراکه نیروهای انقلابی با انگیزه‌های والایی مانند ایثار و فداکاری، خود را وقف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) توجه و اعتماد زیادی به جوانان داشتند و این نگاه خوب موجب شد در آن دوران جوانان با انگیزه‌ای پرورش یابند که ما شاهد ایثار و فداکاری آنها در هشت سال دفاع مقدس باشیم. بنابراین باید مسیر امام خمینی (ره) را ادامه دهیم.

جاجرمی زاده اضافه کرد: بدون تردید توجه و اعتماد به جوانان انقلابی و استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه نقش بسزایی در توسعه کشور دارد. در واقع عدم توجه و غفلت نسبت به جوانان زمینه مهاجرت نخبگان و جوانان را فراهم می‌کند اما اعتماد به جوانان منجر به تحولات عظیمی در ابعاد مختلف کشور می‌شود. لذا باید قدر جوانان انقلابی و جهادی که به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند را بدانیم.

وی یادآوری کرد: انگیزه سردار سلیمانی برای خدمت، استقامت، تلاش جهادگرانه و ثبات قدم این شهید بزرگوار در مسیر دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مسئولان به منظور حل مشکلات کشور باشد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس افزود: حل مشکلات و ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی در کشور نیاز به تلاش جهادی و آشنایی با آزمون‌هایی دارد که این شهید بزرگوار از آنها سربلند بیرون آمده است.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با فساد و پاسخگو کردن مسئولان در زمینه عملکردشان بایستی در ابتدا افرادی را با اراده قوی، روحیه انقلابی و نحوه مدیریتی سردار سلیمانی پرورش بدهیم. قطعا پرورش این افراد کمک شایانی به افزایش و حفظ سلامت نظام اداری خواهد کرد و سیستم مدیریتی ما با این روحیه جهادی می‌تواند سرآمد همه نظام‌های مدیریتی در جهان باشد.

جاجرمی زاده بیان کرد: مرد میدان عمل یعنی کسی که خودش در خط مقدم حرکت کند. اگر بخواهیم جوانان را به عنوان مسئولان آینده کشور با این ویژگی پرورش دهیم باید خصوصیات سردار سلیمانی را در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان نهادینه کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مدیریت سردار سلیمانی مدیریت «بیا» است، گفت: در واقع شهید قاسم سلیمانی فرمانده «بیا» بود و همیشه برای انجام کارها پیشقدم می‌شد. وی در عملیات مختلف مدبرانه، معقول و سنجیده عمل می‌کرد و از فرماندهان جلودار و در خط مقدم جنگ بود. همان‌طور که گفتم این ویژگی‌ها و سبک زندگی سردار سلیمانی به عنوان «مرد میدان عمل» باید به جوانان آموزش داده شود.

جاجرمی زاده عنوان کرد: یکی از راه‌های تربیت نسل آینده این است که الگوهای برجسته معاصر را به جوانان و حتی عموم مردم جامعه معرفی کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس، اعلام کرد: بدون شک گفت‌وگو با هم‌رزمان و افرادی که از نزدیک با سردار سلیمانی دیدار داشته و خاطرات و حرف‌های ناگفته از شخصیت و روحیه وی دارند موجب تبیین ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار و علاقمندی مردم برای ادامه دادن مسیر انقلابی ایشان خواهد شد. امیدوارم بتوانیم سبک زندگی و روحیات این شهید بزرگوار را در جامعه نهادینه کنیم و راه ایشان را با اقتدار ادامه دهیم.

صبحگاه جمعه 13 دی‌ماه 1398 سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
 در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.
حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری سابق ایالات متحده صورت گرفت.
از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و 13 دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/258618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت