پیام فارس

آخرين مطالب

مقام استانداری فارس:‌ مردم باید از همه تصمیم‌های شوراها مطلع باشند سياسي

مقام استانداری فارس:‌ مردم باید از همه تصمیم‌های شوراها مطلع باشند
  بزرگنمايي:

پیام فارس- مسعود طهماسبی دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آباده با دستور کار تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهرهای آباده و بهمن با بیان اینکه عدم شفافیت در تصمیم گیری ها موجب سوءاستفاده و نارضایتی خواهد شد، افزود: اجرای فرآیند های اداری و خدمات رسانی در شهرداری ها باید بصورت شفاف به مردم اعلام شود.
وی با تاکید بر پیگیری و بررسی درخواست های مردمی و لزوم تکریم ارباب رجوع در مجموعه شهرداری‌ها گفت: نباید در تدوین بودجه شهرداری ها و اجرای طرح ها و پروژه ها در محله ها و شهرها بی عدالتی صورت پذیرد.
سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به لزوم  کاهش بروکراسی های اداری و تسهیل در روند صدور مجوزها و خدمات در مجموعه شوراها و شهرداری ها گفت: مسائل و مشکلات صادقانه با مردم در میان گذاشته شود.
وی با بیان اینکه نباید از مشارکت مردم در برنامه ها و طرح ها غافل شد، گفت: یکی از دلایلی که درصد بالایی از طرح های تفصیلی شهر اجرا نمی شود عدم مشاوره با مردم است که باید در این خصوص با مردم مشورت شود.
طهماسبی بر لزوم جذب سرمایه گذاری در شهرستان آباده و حمایت شهرداران و شوراها از سرمایه گذاران تاکید کرد.

راهی جز حمایت از بخش خصوصی نیست
فرماندار شهرستان آباده نیز در این آیین با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنان گفت: در سالی که گذشت متاسفانه تنها نزدیک به تنها 14 درصد از اعتبارات تحقق پیدا کرد و این نشان می دهد که راهی به جز جذب و حمایت از بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و صنعتی در شهرستان آباده وجود ندارد.
زین العابدین نیک مرام  با بیان اینکه یکی از راهبردها و برنامه های فرمانداری آباده، حمایت از سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در شهرستان است، افزود: دغدغه فرمانداری و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان رفع مشکلات مردم در دو حوزه مسکن و اشتغال است.
وی با بیان اینکه در حوزه مسکن خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شد و بزودی مجتمع مسکونی دیگری نیز در این شهرستان آغاز به ساخت خواهد کرد، گفت: یازدهمین کارخانه کاشی و سرامیک نیز در آباده بزودی کلنگ زنی می شود.
فرماندار آباده در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان با سرمایه گذاران بخشی خصوصی گفت: باید مدت زمان پاسخ استعلامات برای سرمایه گذاری در آباده به حداقل ممکن برسد و در این خصوص تمام ادارات همکاری داشته باشند.
نیک مرام با اعلام این خبر که بزودی مشاور فرماندار در امور سرمایه گذاری برای پیگیری طرح ها معرفی می شود، گفت: هرگونه تعلل در پیگیری مسائل و مشکلات سرمایه گذاران قابل قبول نبوده و با کسانی که در روند سرمایه گذاری در شهرستان اخلال وارد می کند برخورد جدی می شود.
فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی های اخیر در شهرستان گفت: مشکلات کم آبی در این شهرستان بی سابقه است و تابستان سختی پیش رو داریم که باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب توجه جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به سخنان اخیر خود در خصوص مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و صنعت گفت: برخی رسانه ها از صحبت های من در خصوص رعایت الگوی مصرف آب سوء برداشت داشته اند که قابل تامل است.
نیک مرام افزود: معتقدم که باید راهکاری اندیشیده شود تا با توجه به تنش های آبی شهرستان برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود و یکی از این راه کار ها حمایت از بخش کشاورزی با ارائه تسهیلات و خدمات است.
وی با بیان اینکه به جای ایجاد یاس در بین مردم باید به جامعه امید داده شود، گفت: انتقاد حق همه رسانه ها است و زمانی مدیر موفق است که صدای رسانه را شنیده و به انتقادات پاسخ دهد اما باید در کنار این موضوع راهکار رفع مشکلات نیز ارائه و به جامعه، امید تزریق شود.

لزوم حمایت از دبیرخانه شهر جهانی منبت
فرماندار آباده با اشاره به لزوم توجه بیشتر به دبیرخانه شهر جهانی منبت، عنوانی بین‌المللی در حوزه صنایع دستی که به آباده تعلق گرفته است، گفت: دبیرخانه آباده شناسی و منبت دو ظرفیت مهم برای آباده هستند که از شهردار جدید آباده انتظار می رود از این دو مجموعه حمایت جدی داشته باشد.
وی همچنین به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان آباده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از 90 درصد معلمان و دانش آموزان واکسینه شدند و بیش از 45 روز است که در این شهرستان فوتی از کرونا نداشتیم.
نیک مرام وضعیت کرونایی شهرستان را آبی اعلام کرد و گفت: این وضعیت ناپایدار و شکننده است و ممکن است با عدم رعایت پروتکل ها دوباره به وضعیت قرمز بازگردیم.

فرصت خدمت به مردم کوتاه است
رئیس شورای اسلامی شهر آباده در این آیین گفت: فرصتی که برای خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مدیران فراهم می شود یک فرصت استثنایی برای خدمت به مردم است و باید به نحو احسن از این فرصت زود گذر استفاده شود.
حسین دانشور افزود: آباده در سطح استان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد اگر به گذشته آباده بنگریم شهر آباده دومین شهر استان فارس می باشد که پس از شیراز در سال 1304 شهرداری در این شهر افتتاح شد.
وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته شورای قبلی و شهرداران گذشته عنوان کرد: امروز چهل و سومین شهردار آباده از زمان تاسیس معرفی می گردد که امیدواریم با پشتوانه شورای شهر و مردم اقدامات موثر و مفیدی را در زیرسات های شهر  در حوزه ای مختلف فرهنگی، اجتماعی  برداشته شود.

آباده شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب
شهردار جدید شهر آباده نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این شهرداری گفت : تلاش خواهیم کرد در این دوره توجه اصلی شهرداری به سمت حاشیه‌ها و محلات شهری برود و توزیع ثروت و امکانات عادلانه و یکنواخت باشد.
هادی مقصودی، شعار « آباده شهر فرصت‌ها و زندگی خوب » را شعار مدیرت شهری خود نامید و گفت: آباده ظرفیت‌های بالقوه و قدمت فوق‌العاده‌ای دارد از این ظرفیت‌ها و استعدادهای نیروی انسانی در همه زمینه‌ها استفاده می‌شود.
وی با اشاره به تهیه چشم‌انداز 1404 و در دستورکار قرار دادن آن توسط شهرداری و شورای شهر خبر داد و گفت: شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب، شهر رقابت‌پذیر با درآمد پایدار و پاک برای شهرداری و شهروندان، آباده شهری با هویت و قدمت اسلامی و ملی، آباده شهری متعادل و ایمن و آباده شهری پاک و محله محور از جمله مفاد اصلی این چشم‌انداز به شمار می روند.
در پایان این مراسم از زحمات غلامعباس زارع شهردار سابق آباده و نواب محمدپورسرپرست شهرداری تقدیر و هادی مقصودی به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.
در این آیین همچنین از زحمات رحیمی شهردار سابق شهر بهمن تقدیر و احمد نفر به عنوان شهردار جدید شهر بهمن معرفی شد.
شهرستان آباده در274 کیلومتری شمال شیراز واقع است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/254847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید