پیام فارس

آخرين مطالب

در بازدید از ایرنا فارس

رئیس بسیج سازندگی فارس: اقدامات مسئولان باید در زندگی مردم ملموس باشد سياسي

رئیس بسیج سازندگی فارس: اقدامات مسئولان باید در زندگی مردم ملموس باشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت:گزارش عملکرد مسئولان توسط رسانه‌ها باید از زبان مردم منعکس شود و مردم نتایج حاصل از این اقدامات و کاهش فشار معیشتی را در زندگی خود به عینه لمس کنند.

اسماعیل قزل سفلی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان فارس اظهار کرد: مردم، بسیاری از گزارش‌های مربوط به اقدامات مسئولین که توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود را در زندگی خود لمس نکرده‌اند و این اقدامات در زندگی مردم تأثیر چندانی نداشته است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس، ادامه داد: رسانه‌ها باید به ارزیابی نتایج حاصل از اقدامات مسئولین از دیدگاه مردم بپردازند. اگر اقدامات انجام شده توسط مسئولین در زندگی مردم تأثیری نداشته باشد قطعا فاصله بین مردم و مسئولین بیشتر می‌شود. درصورتی عملکرد مسئولان قابلیت منتشر شدن در رسانه‌ها را دارد که منجر به گره‌گشایی در کار و زندگی مردم شده باشد.
وی بیان کرد: امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و فناوری در حوزه رسانه هستیم و در این حوزه از ظرفیت‌های مختلفی بهره می‌بریم. با توجه به فضای جدیدی که در حوزه اطلاع‌رسانی شکل گرفته و با به وجود آمدن رسانه‌های برخط نیاز است که تبیین نقش رسانه‌ها بر مشارکت‌های سیاسی و روابط بین‌المللی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اعتقاد به اینکه خبرگزاری مرجع تخصصی تولید خبر است، گفت: خبرگزاری‌های مهم جهان مانند فرانس پرس، آسوشیتدپرس و رویترز روزانه با تولید بیش از 500 تا 600میلیون کلمه خبر متنی، سلطه رسانه‌ای در دنیا را در اختیار دارند. 
قزل‌سلفی افزود: در حال حاضر اکثر خبرگزاری‌های مهم در جهان به وسیله صهیونیست‌ها اداره می‌شوند. این خبرگزاری‌ها به راحتی از ظرفیت‌های مختلف رسانه به نفع خودشان استفاده می‌کنند که نمونه جدید آن در مذاکرات وین بود. 
وی بیان داشت: بدون شک رسانه‌های معاند از ظرفیت و تکنیک‌های مختلف رسانه برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند، البته خبرگزاری‌های داخلی و رسمی کشور منشأ اخباری هستند که این رسانه‌ها در رابطه با ایران منتشر می‌کنند. بنابراین نقش خبرگزاری‌های داخلی به عنوان تولید کننده اخبار بسیار مهم و با اهمیت است.
ماموریت امیدآفرینی
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس عنوان داشت: مجموعه خبرگزاری ایرنا که بزرگترین و قدیمی‌ترین خبرگزاری کشور محسوب می‌شود رسالت مهمی در حوزه امیدآفرینی دارد. هرچند مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از لحاظ معیشت به معنای واقعی در مضیقه هستند اما رسالت رسانه صرفا پرداختن به این مشکلات و کمبودها نیست. رسانه‌ها باید ظرفیت‌ها و عملکردهای خوب را نیز در کنار این کمبودها منعکس کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی که در حوزه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت است بر مشکلات معیشت مردم در زمینه اشتغال، مسکن و درآمدزایی واقف است. ولی من معتقد هستم که باید نیمه پُر لیوان را هم ببینیم و نقش رسانه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه را فراموش نکنیم.
وی پیشنهاد داد: البته همان‌طور که گفتم رسانه‌ها افزون بر منتشرکردن گزارش عملکرد مسئولین، باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کنند و نظر مردم را هم در رابطه با نتایج حاصل از اقدامات انجام شده انعکاس دهند. در حقیقت انعکاس مشکلات مردم‌ توسط رسانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
قزل سلفی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رسانه مردم و صدای مردم است، گفت: رسانه نباید تک بُعدی باشد بلکه باید به همه مسائل و ابعاد زندگی مردم توجه کند. رسانه‌ای موفق است که مسئله محور باشد و با رویکرد مسئله‌محوری فعالیت کند.
وی افزود: مسئله محوری از دل مأموریت‌محوری بیرون می‌آید. رسانه‌ها باید در بزنگاه‌ها حضور فعال داشته باشند و به مسائل و مشکلات مهم مردم بپردازند. پرداختن به این مسائل، اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد می‌کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس، بیان داشت: رسانه می‌بایست اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد کند. صدای مردم بودن، مطالبه‌گری و اولویت ذهنی ایجاد کردن در کنار آموزش و اطلاع رسانی که جزو کارکرد اصلی رسانه است می‌تواند موجب ارتقای جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب شود. در واقع رسانه بایستی یاریگر مسئولین باشد و در عین حال به پشتیبانی از مردم بپردازد.
وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی فارس در طول یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفت تا جایگاهش را در حوزه رسانه ارتقا دهد. ما مدیریت جدیدی را برای پیشبرد فعالیت‌هایمان در حوزه فرهنگ و رسانه ایجاد کرده و در این حوزه از ظرفیت افراد توانمندی بهره گرفته‌ و حتی بودجه‌ای را به این کار اختصاص داده‌ایم.
قزل سلفی عنوان کرد: ما با انبوهی از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی که امروز به عنوان پرچمدار بسیاری از حرکت‌ها به شمار می‌روند و همچنین به عنوان یک بِرند در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند مواجه هستیم‌ که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم برای ارتقا جایگاه‌مان در عرصه اطلاع رسانی و امور فرهنگی بهره ببریم.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند که کار اطلاع رسانی را به شیوه‌ای هنرمندانه دنبال کنید تا مردم تا عمق جانشان قبول کنند. لذا ما در سازمان بسیج سازندگی استان فارس در حال پیگیری اقداماتی به منظور تحقق این رویکرد هستیم. در حال حاضر راه اندازی یک سایت جامع در قالب یک پورتال سازمانی با هدف اطلاع رسانی و انعکاس ظرفیت گروه‌های جهادی و اقدامات قابل توجهی که توسط این گروهها انجام می شود، یکی از مهمترین اولویت‌های ما به شمار می‌رود.
قزل سلفی بیان کرد: ما بایستی برای هر گروه جهادی یک عنصر رسانه تعریف و تربیت کنیم و خبرگزاری‌ها می توانند کمک شایانی به پیشبرد اهداف ما در این زمینه کنند. آشنایی با ابراز رسانه و شیوه نگاشتن خبر از مهمترین نیازمندیهای گروه‌های جهادی در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.
وی یادآوری کرد: تاکنون با 6 مجموعه فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان روایت جهاد را به منظور افزایش تولیدات هنری منعقد کرده‌ایم‌ و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است. اما نیاز است در حوزه تولیدات رسانه‌ای نیز فعالیت‌های قابل توجهی صورت بگیرد و در ابتدا یک سایت مرجع استانی برای دیده شدن اقدامات خوب گروه‌های جهادی راه‌اندازی شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس عنوان داشت: راه‌اندازی شورای اطلاع رسانی و برگزاری جلسات این شورا به صورت مستمر و انتشار یک نشریه مکتوب تحت عنوان «منهای نفت» از مهمترین اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در حوزه اطلاع رسانی به شمار می‌رود و ما آمادگی داریم که در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه و چندجانبه با خبرگزاری‌ها این فعالیت‌ها را در مسیر آموزش، ظرفیت‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترش دهیم.
برچسب‌ها
ایرنا رسانه سازمان بسیج سازندگی وضعیت معیشت شیراز فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/254838/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید