پیام فارس

آخرين مطالب

دل‌هایی که با هنر جهادگران گرم می‌شود مقالات

دل‌هایی که با هنر جهادگران گرم می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دیدن نقاشی دیواری های شهر با آن همه رنگ و زیبایی در کنار جنب و جوش آدمها و ماشین ها حتی اگر گذرا و برای لحظه ای باشد، موجب انتقال شادی در کنار زیبایی های بصری و نوعی تنوع در زندگی مردم است و این ذات هنر است که با زیبایی، آرامش و تنوع عجین شده و روح را نوازش می دهد.
مدت زیادی است که مردم سروستان شاهد دیوارنویسی‌های بسیار زیبا در پوشش کار فرهنگی در سطح شهر دیوار مدارس، مساجد هستند و شروع روز را برای مردم، با دیدن آیات و احادیث ائمه همراه با تصاویر زیبا و دنیایی از رنگ های جذاب لذت بخش کرده است.
هنری که در طول شبانه روز و یا ماه ها و سال ها در معرض دید و نقد و بررسی عموم مردم قرار می گیرد و دیدن این همه زیبایی و تنوع را مدیون همکاری و همت هنرمندان بسیجی شهرستان در قالب گروه های جهادی با شهرداری هستیم.
همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: "هنرمندان افسران جنگ نرم هستند و کاری که از افسران جنگ نرم انتظار می‌رود مدیریت عرصه است؛" این افسران جنگ نرم در سروستان با قلم موها و قوطی های رنگی در این جبهه می جنگند و آثار فرهنگی تولید می کنند.

پیام فارس

شرکت در اردوهای جهادی برایم توفیق بوده است
سامان بیژنی، یکی از هنرمندان بسیار فعال و با تجربه سروستان است که با 13 سال سابقه کار حرفه ای از این استعداد خدادادی در زمینه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان در گروه های بسیج و اردوهای جهادی استفاده کرده، چرا که می داند این عرصه به حضور پر رنگ‌تر و ارائه کارهای ارزشمندتر هنرمندان نیاز دارد و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی در قالب هنر تأثیر ماندگارتری خواهد داشت.
خودش که می گوید: شرکت در اردوهای جهادی برای من یک توفیق بوده و بهانه ای برای خودسازی چون در حین کار، فرد خود و زندگی روزانه اش را کنار می گذارد و همه تلاشش فقط خدمت رسانی به هم‌نوع و نشان دادن زیبایی ها در قالب هنر برای آرامش روح و روان افراد است و این باعث خوشحالی اش می شود.
حضور در اردوهای جهادی مختلف را از سال 94 با گروه جهادی حلف الفضول (پیمان جوانمردی) آغاز کرده و طی این سالها با بسیج دانش آموزی بقیه الله شیراز، گروه جهادی سابقون، گروه های جهادی فعالی در سروستان، کانون نخبگان و آینده سازان بسیج، همکاری با کمیته خادم الشهدا، بسیج هنرمندان استان و مدت زمانی است که مسئول بسیج هنرمندان سروستان است.
کودکی که با هنر سپری شد
بیژنی که مدرک فوق ممتاز خوشنویسی دارد و از بچگی و به صورت خودآموز شروع به طراحی، خطاطی و کارهای هنری کرده است می گوید: حضور در فعالیت‌های جهادی آدم را از لحاظ روح و روانی تقویت می کند چون انجام این کارها بدون منفعت مادی است و فرد صرفا به خاطر دل خودش و آرامش روحش این کار را انجام می دهد و این حس بسیار خوبی هست که هرکسی به این حس دست پیدا کند به این راحتی ها از انجامش دست بردار نیست.
از مزیت های کار فرهنگی در قالب گروه های جهادی می پرسم و توضیح می دهد: کار و فعالیت در اردو های جهادی روحیه انتقاد‌پذیری را در فرد افزایش می‌دهد که این می تواند از پیامد ها و تبعات مثبت در زندگی شخصی و کاری و حضور بهتر فرد در اجتماع باشد.

پیام فارس

کارهای گروهی که با رفاقت عجین شده است
بیژنی ادامه می دهد: گروه های جهادی و مخصوصا گروه ما ارتباط ‌ها بر پایه رفاقت بنا می‌شود و یا به مرور رفاقت ها شکل می گیرد و عمیق تر می شود و لذت کار هم همین کارگروهی است مثلا در همین کار دیوارنویسی شاید بعضی مواقع صفر تا صد کار، از آماده سازی دیوار با مصالح تا مرحله آخر طراحی و رنگ با خودم هست ولی بعضی وقت ها بقیه دوستان بصورت گروهی گوشه ای از کار را می گیرند و هرچی در توان داردند برای کمک به کار می گیرند.
این فعال فرهنگی توضیح می دهد: این طور نیست که من در اردوهای جهادی فقط کارهای هنری انجام بدهم در قبال لطف و کمکی که دوست برای پیشبرد کار من انجام می دهند، من نیز اکثر اوقات برای کارهای عمرانی و ساخت و ساز ها به آنها کمک می کنم و اینجا همه همین روحیه و طرز فکر را دارند.
دست های این هنرمندان بسیجی با پشت نویسی ماشین ها هر ساله در ماه محرم و اعیاد، به شهر حال و هوایی متفاوت می دهد حال و هوا و رنگ و بویی از معنویت و اعتقادات عمیق مردم سروستان به خاندان اهل بیت که با زیبایی و سلیقه این هنرمندان جلو گر می شود.
در همین راستا برنامه ای نیز به عنوان نذر هنر دارند که هر سال دیوار یکی از مساجد شهر را انتخاب می کنند و با آیات قرآن و احادیث در جهت زیبا سازی محیط و معنویت هر چه بیشتر آن مکان تلاش می کنند.
بیژنی که چند روزی است دیوار میدان بصیرت سروستان را با آیه مقدس "بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین" مزین کرده است از شور و شوقش در کشیدن تمثال سردار دلها می گوید: به مناسبت هفته دفاع مقدس با گروه جهادی حاج آزاد خشنود کوهنجان بر سر قبور شهدای گمنام شروع به کار کردیم اگر چه پروژه بزرگی بود ولی با همکاری بقیه دوستان و برای گرامی داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی این کار را انجام دادیم و باور دارم هرکجا یاد سردار دلها باشد سختی کار معنایی ندارد.

پیام فارس

باقیات الصالحات کار جهادی
از خاطرات به یاد ماندنی اش در اردوهای جهادی می پرسم و تعریف می کند: سال 95 با گروه حلف الفضول بعد از ده روز کار مداوم شبی که اعلام پایان کار شد فرمانده گفت خانواده ای در همین نزدیکی زندگی می کنند که هیچ گونه امکانات رفاهی حتی حمام و سرویس بهداشتی ندارند هرکس علاقه دارد بماند برای کمک و الا اردو تمام شده و می توانید بروید.
آن شب همه بچه ها ماندند، وقتی فهمیدیم که در این خانه کپری، یک پسر محصل و یک دختر جوان و دو بچه کوچک زندگی می کنند که سرپرستی ندارند، مصمم تر شدیم.
همه گروه با تمام قدرت ظرف چند روز اتاق و حمام و سرویس بهداشتی برای این خانواده درست کردیم و از خوشحالی آنها بسیار خوشحال شدیم.
بیژنی از خاطرات بعد از این کمک می گوید: سال بعد که احوال این خانواده را جویا شدم گفتند دختر خانواده ازدواج کرده و پسرش در دانشگاه اصفهان رشته مکانیک قبول شده و شیرینی این خبر سالها است که در ذهن دارم و مرورش باعث خوشحالی ام می شود.
از آنجایی که دیوار نویسی این گروه جهادی که فقط منحصر به دیوار نویسی های سطح شهر نیست از تفاوت رنگ آمیزی مدارس و با دیوار نویسی و پشت نویسی ماشین ها می پرسم که او می گوید: رنگ آمیزی مدارس جذابیت ها و خلاقیت های خاص خودش را دارد وقتی بچه ها را می بینم بعد از دیدن این تصاویر چقدر ذوق می کنند بیشتر از هنرم لذت می برم.
به خصوص وقتی وارد روستاها می شوم و بچه ها ساعت ها مشغول دیدن کار ما می شوند و منتظر می مانند تا کار تمام شود و با ذوق و شوق برای هم از رنگ ها و نقاشی ها می گویند و نوشته ها را می خوانند حس و حال در دیدن این صحنه ها توصیف کردنی نیست.
سامان بیژنی که مسئول بسیج هنرمندان شهرستان نیز هست از فعالیت های دیگرش گفت: در تابستان امسال با برگزاری جشنواره و مسابقات هنری سعی کردیم با سرگرم کردن نوجوانان در قالب مسابقه آنها را به هنر علاقه مند کنیم و در همین راه به آموزش کارهای فرهنگی نیز پرداختیم.
به یقین نقش هنرمندان بسیجی و جهادی در عرصه خدمت رسانی، خدمتگزاری و رفع محرومیت ها نقش بی بدیلی است که بستر و اسباب همگانی شدن فرهنگ کار و خدمت جهادی در جامعه خواهد شد و این روایت هنر انقلاب است.
انتهای پیام/س

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/248194/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید