پیام فارس

آخرين مطالب

شهر صدرا و چالش‌های پیش‌روی آن؛ وعده‌ها برای حل مشکلات ادامه دارد مقالات

شهر صدرا و چالش‌های پیش‌روی آن؛ وعده‌ها برای حل مشکلات ادامه دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


گروه استان‌ها - جمعیت روزافزون شهر صدرا ایجاب می‌کند که زیرساخت‌های شهری این منطقه هرچه سریعتر تکمیل شود، موضوعی که همواره مورد شکایت مردم بوده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، سال 72 مقرر شد در شمال‌غربی شیراز شهر جدید صدرا مکان‌یابی و با ظرفیت‌پذیری جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر مکانی امن برای مهاجرت شهروندان شود ولی حالا بعد از گذشت سال‌ها این امر به درستی محقق نشده و شهروندان این شهر از نبود امکانات و کم توجهی مسئولان گلایه‌مند هستند.
در جستجو اینترنتی کلمه شهر صدرا خبرهای دستگیری، فساد مدیریتی و کم‌توجهی دستگاه نظارتی بر این شهر بیش از همه به چشم می‌خورد. این روزها تن زخمی شهر صدرا سربلند بحران‌ها شده و مشکلات قدیمی نبود امکانات برای مردم این شهر به امری عادی تبدیل شده است.
بلاتکلیفی خدمات شرکت عمران شهر صدرا و خدمات مرتبط این شرکت با مجموعه شهرداری صدرا دلیلی شده تا شهروندان برای گرفتن امضا سرگردان شوند که در همین رابطه یکی از شهروندان این شهر می‌گوید: پس از دستگیری برخی از مدیران شرکت عمران شهر صدرا برای برخی از نامه‌های اداری به دلیل اینکه باید مسئولان این شرکت امضا کنند شهروندان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
وی که خود را معین شجاعیان معرفی می‌کند، می‌گوید: مشکلات این شهر مثنوی هفتاد من کاغذ است و باید مسئولان استانی و دستگاه نظارتی در این منطقه مستقر شوند تا بتوانند از نزدیک با مشکلات این شهر آشنا و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.
فرج زارع دیگر رهگذر پیاده‌رو شرکت عمران صدرا است که در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد مسئولان شهرداری و شرکت عمران در این مدت نخواسته‌اند مشکلات این شهر را حل کنند بلکه با جزیره‌ای عمل کردن خود سبب شده مشکلات بر گردن دیگری بیافتد و برای رفع مشکلات این شهر بیشتر به دنبال مقصر هستند.
این شهروند می‌افزاید: با وجود اینکه این شهر روزانه بر جمعیت آن افزوده می‌شود از نگاه برخی از مسئولان این شهر هنوز شهرک خطاب می‌شود و باور ندارند قرار است به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل شود.
به عقیده لیلا اصنافی دیگر شهروند این شهر نبود امکاناتی مانند نمایندگی بیمه تأمین اجتماعی، اداره کار و تعاون و دیگر اداراتی که بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهد امروز یک نیاز اصلی در این شهر است که به یک نقیصه تبدیل‌شده است.
وی می‌گوید: باید از مسئولان سؤال شود چرا در هر قدم یک بنگاه املاک وجود دارد و مجوز داده می‌شود ولی برای ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های خدمات رسان به مشکلات قانونی وجود دارد؟
دریافت مجوز بیمه ساختمانی و نظام‌مهندسی 6 تا 7 ماه زمان می‌برد
پرنیان، شهردار صدرا در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: امروز بیشترین مراجعه‌کننده در مجموعه شهرداری در بخش‌های معاونت شهرسازی و فنی اجرایی است و بیشترین شکایت و گلایه‌مندی از سوی شهروندان در بحث صدور پروانه است چون برای دریافت یک مجوز زمانی بالغ‌ بر 6 تا 7 ماه نیاز است که از سوی نظام‌مهندسی و بیمه تأمین اجتماعی استان بیمه ساختمانی صادر شود.
به گفته وی همین زمان بر بودن این پروسه سبب گلایه مردم شده است در صورتی که باید همه دستگاه‌ها با هم کار را پیش ببرند تا مشکلات مردم صدرا نیز حل شود.
گواهی بیمه ساختمانی شهر صدرا تنها کمتر از 1 ساعت صادر می‌شود
این در حالی است که ابراهیم کشاورز، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: مجوز بیمه ساختمانی در شهر صدرا نیز مانند دیگر مناطق استان در کمتر از یک ساعت صادر می‌شود و روزانه شاهد آن هستیم بسیاری از متقاضیان با مراجعه به شعبه میدان معلم با واریز وجه موردنیاز برای بیمه ساختمانی شهر صدرا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
امکان اتصال مترو شیراز به شهر "صدرا" وجود دارد9 نفر در پرونده فساد در شرکت عمران صدرا بازداشت شدنداختلال چندین ساعته در اینترنت و خطوط تلفن شهر صدرا و مدیرانی که پاسخگو نیستندجولان سگ‌های ولگرد در شهر صدرا/ چه کسی پاسخگوی ترس و وحشت مردم است؟ به گفته وی مجوز راه‌اندازی شعبه در شهر صدرا دریافت شده اما نیاز است مجموعه شهرداری و شورا مساعدت کنند و ساختمانی در اختیار اداره بیمه قرار بگیرد تا بتوانیم با راه‌اندازی این شعبه از تردد غیرضروری بیمه‌شدگان شهر صدرا به شعبات مرکز شهرشیراز جلوگیری شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس معتقد است با راه‌اندازی این شعبه در آینده نزدیک شعبه شهر صدرا به یکی از شعبات ممتاز استان تبدیل خواهد شد و ارائه خدمات از طریق آن برای بیمه‌شدگان گسترده می‌شود.
وعده فرماندار شیراز برای حل مشکلات صدرا
محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر چاره مشکلات شهر صدرا می‌گوید: یکی از اولویت‌های مجموعه استانداری فارس رفع مشکلات اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های راه‌های دسترسی به این شهر است که در روز گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار در محل استانداری برگزار شد و مسئولان مربوطه مکلف شدند برای رفع مشکلات اجتماعی این شهر و کلانشهر شیراز برنامه عملیاتی اجرایی کنند.
وی در ادامه به مشکلات ایجاد شده و گلایه‌مندی برخی از شهروندان درباره نبود مسئولان پاسخگو در شرکت عمران صدرا می‌گوید: این مطالبه از سوی شهروندان به‌حق است و صبح روز چهارشنبه جلسه‌ای در این باره برگزار و به نظر استاندار خواهد رسید تا بتوانم هرچه سریع‌تر مشکلاتی را که برای شهروندان ایجادشده چاره‌اندیشی کنیم.
به عقیده فرماندار شیراز شهر صدرا در آینده نزدیک به یکی از مهم‌ترین شهرهای استان تبدیل خواهد شد و شاهد آن هستیم روزانه جمعیت آن در حال افزایش است که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده جمعیت آن به بیش از 180 هزار نفر افزایش یابد.
امیری در پاسخ به سؤالی درباره مهم‌ترین علت مشکلات مدیریتی این شهر می‌گوید: متأسفانه ساختار شکل‌گیری صدرا یک بستر فسادخیز و فسادآور بوده از همین رو نیاز است درباره ساختار دوباره آن از سوی دستگاه‌های متولی تجدیدنظر شود.
این مقام مسئول وجود نمایندگی شعب بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و یا اداراتی مانند ثبت‌احوال را در این شهر ضروری اعلام کرد و می‌گوید: امروز سیاست دولت بر این است که با کسب مجوزهای لازم و پرهیز از هزینه‌های اضافی ادارات برای تسهیل امور به ارباب‌رجوع در مناطق مورد نیاز خدمات‌رسانی کنند که این خواسته به‌حق باید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و اجرایی شود.
فرماندار شیراز بهره‌برداری آرامستان شهر صدرا را در اولویت کاری مسئولان این شهر اعلام کرد و می‌گوید: محل و تملک آرامستان شهر صدرا با کسب مجوزهای لازم انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بخشی آرامستان صدرا به بهره‌برداری برسد زیرا معتقدیم وجود آرامستان یکی از عناصر هویتی شهر به شمار می‌رود.
حالا مردم شهر صدرا با آمدن دولت سیزدهم و معرفی اعضا شورای شهر صدرا منتظر هستند تا مسئولان این شهر و مجموعه شهرداری با پرهیز از وعده‌های پوشالی به مشکلات این شهر بپردازند و شاهد آن باشند که این شهر نیز مانند دیگر شهرهای کشور از تدابیری مدیریتی برای رفع مشکلات این شهر خرسند شوند.
انتهای پیام/424/ ز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/247941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید