پیام فارس

آخرين مطالب

ظرفیت سازی مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب و کار ایجاد شود اقتصادي

ظرفیت سازی مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب و کار ایجاد شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در شیراز اظهار کرد: می توان به جرأت گفت که مسابقات ملی مهارت یکی از مهمترین و مؤثرترین اتفاقاتی است که بایستی برای آتیه کشور در عرصه های اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.
ساسان مبینی دهکردی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر سخن گفتن در رابطه با مهارت بین عموم مردم جا افتاده است و می توان گفت دانش آموخته بدون مهارت، هیچ آینده روشنی برای استفاده از آنچه که تحت عنوان علم و دانش آموخته است، نخواهد داشت.
وی ادامه داد: مسیری که کشورهای توسعه یافته سالها قبل از ما پیموده اند و بر مهارت آموزی تمرکز کرده اند نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است، به طوری که در بسیاری از این کشورها مهارت و مهارت آموزی نزدیک به 90 درصد از تولید ناخالص داخلی در بخش خدمات را پشتیبانی می کند.
مبینی اضافه کرد: خوشبختانه در کشور ما نیز به این موضوع توجه ویژه ای شده است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای که متولی این امر است و کار مهارت آموزی را پیش می برد، هر سال فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: امر مهارت آموزی حتی در پادگان و زندان ها انجام می شود و با این اتفاق خوب فرصت و زمانی که به عنوان بزرگترین سرمایه هر انسان به شمار می رود، تلف نخواهد شد.
این مقام مسئول بیان داشت: اقتصاد آتی کشور هم متاثر از همین فرآیندها و وابسته به تقویت حوزه مهارت آموزی خواهد بود و خروجی این مسابقات و جشنواره ها باید به سرمایه گذاری ها، تجاری سازی ها و فضای کسب و کار تبدیل شود.
وی عنوان کرد: همه شرکت کنندگان باید بدانند که‌ نتیجه و ماحصل فعالیت‌های آنها تأثیرات بسیار خوبی در عرصه اقتصادی، سرمایه گذاری و کسب و کار به وجود آورد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که در کنار برگزاری جشنواره ها و مسابقات باید روی آن سرمایه گذاری کنیم، حفظ و نگهداری سرمایه هایی است که در این جشنواره ها پرورش می یابند و تقویت می شوند.
وی اعلام کرد: نخبگان سرمایه های ارزشمند کشور هستند که باید از آنها حراست و پایداری شود و باید واحدهای مشاوره برای سرمایه گذاری و کسب و کار ایجاد شود و همچنین می بایست ظرفیت سازی برای به وجود آوردن فضای جدی جهت سرمایه گذاری و کسب و کار و استفاده از این پتانسیل ها را فراهم کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، عنوان داشت:راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، شناسایی نقاط قوت موجود در منظر دانش، ایده و خلاقیت و توجه به حوزه نرم افزاری و تکنولوژی اطلاعات و بازار تجارت الکترونیک یکی از مهمترین و کلیدی ترین نیاز جامعه امروز ما است که نیازمند تقویت است.
همه نظام در قوانین بودجه و اجرا باید حامی مهارت آموزی باشند
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت:در حوزه کارآفرینی و اشتغال با مشکلاتی روبرو هستیم و باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که این مشکلات نشأت گرفته از راهبردهای نادرستی است که باید این اشتباهات را قبول کنیم.
ابراهیم عزیزی افزود: موضوع اشتغال یک کلاف سردرگم در کشور است و در حال حاضر فرهنگ و کار در کشور دچار آسیب است. این در حالی است که برای این دو موضوع در سطح کلان کشور راهبرد مناسبی ارائه نکردیم.
او عنوان کرد: همه نظام در قوانین بودجه و اجرا باید حامی مهارت آموزی باشند. در واقع ما می توانیم با استفاده از فنون پیشرفته و بهره گیری از ظرفیت های کوچک بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنیم.
وی با اعتقاد به اینکه همه نظام در قوانین بودجه و اجرا باید حامی مهارت آموزی باشند، گفت:برای امر اشتغال سند راهبردی اشتغال نداریم و سند بالادستی و پایین دستی وجود ندارد و این باعث شده به بیراهه برویم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در جدول بودجه و تبصره،آن طور که باید جای کار و اشتغال تعریف نشده و نظام ما در موضوع اشتغال راهبرد کلان و استراتژی خود را ترسیم نکرده است.
عزیزی بر لزوم فرهنگ سازی پیرامون موضوع اشتغال در کشور تأکید کرد و گفت: جوانان و همه جویندگان کار در کشور نگاه استخدام دولتی دارند و درصدد هستند که در نظام اداری کشور استخدام شوند و تنها استخدام در نظام دولتی را به عنوان شغل قلمداد می کنند. لذا لازم است نگاه و نگرش ما به تولید و استخدام تغییر کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور چین کمترین بیکاری را دارد و اکثر خانواده ها در این کشور نقش تولید کننده را ایفا می کنند.
عزیزی با تأکید بر اینکه راهبرد ما در حوزه صنایع فارس نادرست بوده و موجب شده که فارس به عنوان استان صنایع خاموش باشد،گفت: راهبرد در مورد صنایع کوچک کاملا اشتباه بوده و راه حل مشکلات کشور توجه به بنگاه های کوچک روستایی است. 
نخبگان مهارتی می‌توانند تحول‌آفرین باشند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت فرصتی در جهت شکوفایی استعدادها و توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به عنوان حلقه مفقوده اشتغال و شناسایی نخبگان مهارتی است که می‌توانند تحول‌آفرین باشند و گره‌گشای مشکلات کشور در بخش صنعت، خدمات و فناوری باشند.
حشمت کوشکی ادامه داد: در کشور سه جزیره آموزش، صنعت و بازار را داریم که نخبگان حلقه های مفقوده بین این سه جزیره را پوشش بدهند و ما نیز باید گفتمان سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای و تحقق نهضت مهارت افزایی را دنبال کنیم.
وی بیان داشت: ما در گذشته نیاز به نهضت سوادآموزی داشتیم اما هم اکنون حرکت ما باید به سمت نهضت مهارت افزایی در کشور باشد.
کوشکی بیان داشت:امروز مهارت آموزی یک انتخاب نیست بلکه یک التزام است و مهارت آموزی از سنین پایه می تواند زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم کند.
این مقام مسئول ادامه داد: استان فارس هم با قدمت دیرینه ای که دارد و با برخورداری از صنایع بزرگ و شرکت های فناوری آمادگی دارد که در کنار سازمان فنی و حرفه ای میزبان برنامه های بین المللی باشد. در نهایت از همه عزیزان شرکت کننده، کارشناسان، مهمان ویژه و داوران که سعی در برگزاری خوب این مسابقات داشتند، تشکر می کنم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس اظهار داشت: رقابت کنندگان باید به عنوان سفیران مهارتی استان های مختلف نقش آفرینی ایفا کنند تا بتوانیم آموزش های فنی حرفه ای را ترویج کنیم و آموزش های فنی حرفه ای به جایگاه واقعی خود برسد.
هدف سازمان فنی و حرفه ای غلبه بر واماندگی است
مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز اظهار داشت:مسابقات امسال تفاوت ماهیتی با ادوار مختلف داشت مشارکت موثر سایر استان ها و تمرکز زدایی بود و میزبانی بخش های مختلف مسابقات به 17 استان سپرده شد.
مهدی دارایی ادامه داد:در فارس 33 نفر رقابت کننده از 25 نقطه کشور در 2 رشته طراحی گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت به رقابت پرداختند و برترین های این مسابقات به مسابقات شانگهای چین اعزام خواهند شد.
وی بیان داشت: در بحث مهارت دچار واماندگی مهارتی هستیم و یکی از کارهای سازمان فنی و حرفه ای که جایگاه شتاب دهنده ذاتی دارد، غلبه بر واماندگی است.
برچسب‌ها مسابقات ملی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس شیراز فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/245934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید