پیام فارس - استاندار فارس در آیین افتتاح زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی در هفتمین برنامه از سلسله رویدادهای هر هفته یک پروژه، بهعنوان یکی از کلیدیترین پروژههای ترافیکی کلانشهر شیراز، این پروژه را نه صرفاً یک پروژه خدماتی، بلکه بخشی از الزامات سند جامع گردشگری فارس است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس، حسینعلی امیری در آیین افتتاح زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی که با حضور مسعود نصرتی معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع تاریخی و تمدنی شیراز به عنوان مهد دانشمندان، اندیشمندان و شخصیتهای دینی تأکید کرد.
امیری با تبیین ضرورت بازگشت به شکوه تمدنی شیراز گفت: هیچ تمدنی ابدی نیست مگر آنکه با اراده و تلاش مستمر برای حفظ و بازسازی همراه باشد.
وی همچنین به سند توسعه «سومین حرم اهلبیت» و چشمانداز بیستساله شهر پرداخت و گفت: این طرحها با هدف بازگشت به همان جلوهای از زیبایی و شکوه شهر راز است که در تاریخ ثبت شده است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره تأکیدات و رهنمودهای رهبر شهید انقلاب اسلامی(قدس سره) در سال ۱۳۸۷ مبنی بر توجه به گردشگری در استان فارس به عنوان محور پیشرفت، تصریح کرد: پروژه افتتاحیه امروز، صرفاً یک اقدام خدماتی نیست، بلکه بخشی از الزامات سند گردشگری و راهکاری برای رفع گرههای ترافیکی در راستای پذیرش حداکثری گردشگران است.
استاندار فارس با قدردانی از تلاش شبانهروزی شهردار و اعضای شورای شهر، با اشاره به جایگاه نخست شیراز در کشور، به لحاظ تعداد و میزان اعتبار پروژههای عمرانی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت و بحرانی، روند اجرای پروژههای عمرانی در شیراز متوقف نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری فارس، آیین افتتاح زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی، که به عنوان بزرگترین زیرگذر شرق-غرب این کلانشهر، نقش مهمی در کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان دارد، محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی و محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز به تببین ویژگیهای فنی و ضرورتهای ساخت و بهرهبرداری از این ابرپروژه در شیراز پرداختند.

زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی

زیرگذر دانشمند شهید فریدون عباسی