جمعه ۲۸ آذر ۱۴۰۴
اجتماعی

استفاده از توان و تخصص شرکت‌های دانش بنیان در روسازی جاده‌ها

استفاده از توان و تخصص شرکت‌های دانش بنیان در روسازی جاده‌ها
پیام فارس - به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه راه‌ها در مراسم افتتاحیه ...
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش خبرگزاری موج
به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه راه‌ها در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت: ایران کشوری است که 90 درصد جا‌به‌جایی بار و مسافر آن از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و همین امر توجه بیشتر بر نحوه اجرای رویه‌های آسفالتی را که موجب کم کردن هزینه‌های جا‌به‌جایی و حمل و نقل است بیشتر نمایان می‌کند.
محمد رضا کدخدا زاده ادامه داد: در ارزش‌بخشی به قیر تمرکز اصلی بر ارتقا کیفیت آسفالت و بهره مندی از فناوری‌های نوین در رسیدن به این هدف است و خوشبختانه در سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در افزایش کیفیت و طول عمر آسفالت‌ها حاصل شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر نوسانات قیمت جهانی نفت و قیر در کنار تنگناهای اقتصادی و تحریم که کشور با آن درگیر است، ارزش قیر را دوچندان‌ ساخته است.
معاون ساخت و توسعه راه‌ها اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه متولی تکمیل شبکه راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های کشور است و در این مسیر از پیمانکاران درخواست دارد توجه ویژه به دستگاه‌های پخت و پخش آسفالت، نحوه حمل و نگهداری آسفالت حین اجرا، کنترل وسایل و تجهیزات پخش و نحوه اجرا داشته باشند.
کدخدا زاده اعلام کرد: در سال 1402، 3 هزار میلیارد تومان معادل 430 هزار تن قیر در اختیار شرکت ساخت قرار گرفت که با این حجم از قیر سعی شد ارتقا کیفیت در اولویت قرار گیرد است که نخستین قدم کالیبره کردن کارخانجات بود.
وی همچنین افزود: در بحث نوسازی ماشین‌آلات نیز گام‌های خوبی برداشته شده است که در مشخصات آسفالت قابل مشاهده است، اما همچنان نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و در برخی موارد استفاده از پتانسیل‌های خارجی هستیم.
معاون ساخت و توسعه راه‌ها همچنین استفاده از توان و تخصص شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آسفالت را از دیگر دستاوردهای شرکت ساخت و توسعه دانست و گفت: استفاده از آسفالت پلیمری، گوگردی و قیرهای اصلاح شده در روسازی به ویژه در راه‌های جنوب کشور قرار گرفته است که این تجربه می‌تواند در سایر راه‌های کشور نیز به کار گرفته شود.
کدخدازاده در پایان با اشاره به حمایت شرکت ساخت از بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد قیر کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود که می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی به افزایش کیفیت قیر نیز منجر شود.


نظرات شما