پیام فارس- محمود رضایی کوچی ، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه در قالب هفت قطعه تعریف شده که 6 قطعه آن کامل است و قطعه هفت نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: 6 قطعه نخست آن در قالب آزادراه و قطعه هفت آن نیز بخشی
در قالب بزرگراه و حدود سه کیلومتر انتهایی نیز در قالب راه اصلی آماده
افتتاح است.
او اظهار کرد: به طور طبیعی در بحث راههای دسترسی به آزادراه چه از شهر
شیراز و دیگر مسیرها نیاز است که اقداماتی انجام شود که این اقدامات مجزا
از پروژه آزادراه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مثلا در منطقه گویم که
جزو محدوده شهری است شهرداری شیراز اجرای یک زیرگذر را در آنجا شروع کرده
که با تکمیل و بهره برداری از این زیرگذر درستی به آزادراه نیز راحت تر
خواهد شد.
رضایی افزود: هم اینک نیز مسیرهای منتهی به آزادراه مسیرهایی هستند که
پاسخ حداقلی را میدهد و امکانات آزادراه نیز متناسب با آنچه که به عنوان
تقاضای استفاده از آزادراه است وجود دارد و دستگاههای خدمات رسان مانند
اورژانس، پلیس و هلال احمر در مسیر مستقر خواهند بود و خدمات رسانی خواهند
کرد.
وی ادامه داد: در گام نخست، آزادراه به شکل فاز بندی شده مورد استفاده
قرار خواهد گرفت و امکان دارد که در فاز نخست فقط ترافیک سبک از آنجا عبور
داده شود و پس از باز شدن مسیر گویم و تکمیل زیرگذر و دیگر راههای دسترسی
آزادراه به شکل کامل تری مورد استفاده قرار گیرد.
تکمیل اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان که در سال 1389 آغاز شد، در
مهرماه سال 1400 به پیشرفت 85 درصدی رسید و هم اینک نیز با توجه به تامین
اعتبار از سوی دولت سیزدهم آماده افتتاح است.
مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان 485 کیلومتر و مدت زمان سفر نیز حدود 5/5 ساعت به طول میانجامد.
با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی به شکل مستقیم است
طول مسیر 135 کیلومتر کوتاهتر و مدت زمان سفر نیز حدود 2 ساعت کمتر
میشود.
این پروژه حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اینک عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی در این محور در دست انجام است.