پیام فارس

آخرين مطالب

لطیفی: ساپینتو مقصر باخت استقلال در فینال جام حذفی است ورزشي

لطیفی: ساپینتو مقصر باخت استقلال در فینال جام حذفی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شکست آبی پوشان در فینال جام حذفی اظهار کرد: هیچ کس به اندازه من از ساپینتو حمایت نکرده است، اما با اطمینان کامل می‌گویم که ساپینتو مقصر صددرصد باخت برابر پرسپولیس است. مربیان حرفه‌ای زمانی که تیمشان تحت فشار هست عامدانه شلوغ می‌کنند برای اینکه فشار را از بازیکنان خود بگیرند و بازی را بخوابانند، اما ساپینتو برعکس عمل می‌کند.
 
استقلال می توانست قهرمان جام حذفی شود او ادامه داد: او تیمش گل تساوی زد و شرایط مناسبی داشت، اما شلوغ کاری کرد و تیم خود را از لحاظ روانی پایین آورد و تیم حریف را کاملا فعال کرد. باورم این بود که اگر ساپینتو آن حرکات را انجام نمی‌داد، استقلال بعد از ثبت گل تساوی در دقیقه پایانی بازی در بین 2 نیمه به خاطر نیروی جوانی که داشت قطعا می‌توانست قهرمان شود، اما این مربی مانع شد.
بیرانوند بهترین بازیکن پرسپولیس بود لطیفی گفت: یکی از بازی‌های نسبتا جذاب سال‌های اخیر را از سوی 2 تیم دیدیم و این هم دلیلش این بود که پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شده بود و آرامش داشت و از آن طرف هم استقلال عطش قهرمانی را داشت و این موضوع باعث شد که 2 تیم از لاک دفاعی خارج شوند و صرفا به دنبال این نباشند که کاملا دفاع کنند. کاری که ما در بازی‌های گذشته می‌دیدیم. به نظرم بهترین بازیکن پرسپولیس، علیرضا بیرانوند بود، چون در صحنه‌هایی که استقلالی‌ها موقعیت صددرصد گلزنی داشتند او توانست در وقت قانونی پرسپولیس در بازی نگه دارد و بعد از آن ترابی بازیکن تاثیرگذاری بود. در تیم استقلال هم با توجه به اینکه این تیم باخته است به واقع شاید همه شاکی باشند به نظرم روزبه چشمی نسبتا خوب بود.
تیم استقلال بدشانسی آورد او افزود: البته تعویض خوبی هم ساپینتو کرد، بعد از اینکه تیمش عقب افتاد جعفر سلمانی را بیرون کشید و ابوالفضل جلالی را وارد زمین کرد و او بازیکن رونده است و از همان سمت فشار‌هایی که صورت گرفت. پرسپولیسی‌ها بعد از اینکه گل زدند جمع شدند و استقلالی‌ها از جناحین به خصوص جناح چپ فشار آوردند و در نهایت با خطایی که صورت گرفت روی ارسال به گل تساوی رسیدند. تیم استقلال بدشانسی هم آورد و مرادمند آسیب دید. شما وقتی در خط دفاعی بازیکنی را تعویض می‌کنید تا بازیکن بعدی که می‌آید بتواند به شرایط ایده آل برسد یک مقدار تیم دچار مشکل می‌شود. وقتی در خط هافبک و تهاجمی تعویضی داشته باشی مشکلی پیش نمی‌آید، اما در خط میانی تعویضی صورت بگیرد تیم دچار مشکل می‌شود. متاسفانه ناخودآگاه این مشکل برای استقلال به وجود آمد و در نهایت این تیم بازنده شد.
ضرباتی که استقلال از ساپینتو خورده کم نبوده است او درباره اینکه به نظرش باشگاه استقلال قرارداد ساپینتو را تمدید کند یا نه! گفت: اول باید به جمع بندی برسند و شرایط فنی استقلال را لحاظ کنند و بعد اگر به این نتیجه برسند که باید با ساپینتو ادامه بدهند باید در قرارداد این مربی مواردی قید شود. ضرباتی که استقلال از ساپینتو خورده است بیرون از زمین کم نبوده است. حاشیه‌هایی ایجاد کرده که علیه استقلال بوده است. ما 2 جور مربی داریم که هیجانی هستند. مربیانی که خودخواسته و خودآگاه این کار‌ها را می‌کنند که تیم حریف را از لحاظ روانی تحت تاثیر قرار می‌دهند و مربیانی که این کار را بلد نیستند و کنترل روی اعصاب خود ندارند مثل ساپینتو هستند و روحیه تیم خود را از بین می‌برند.
مدیران استقلال بعد از در نظر گرفتن همه جهات با ساپینتو قرارداد ببندند لطیفی گفت: رفتاری که از ساپینتو دیدیم به کرات در طول فصل این حرکات را مشاهده کردیم. اگر مدیران باشگاه استقلال همه جهات را در نظر بگیرند در آن صورت می‌توانند درباره ساپینتو تصمیم بگیرند که او را حفظ کنند یا نه!
اتفاقات بدتری در فوتبال در صورت جلوگیری نکردن فساد رخ می دهد پیشکسوت استقلال درباره حذف آبی پوشان از لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما به این مسائل عادت کردیم. این سیستم مدیریتی است و مدیرانی آمدند که استقلال را بیجاره کردند. دلیلش این است که هرگز مدیران عامل در استقلال و پرسپولیس نسبت به مخارج تیم خود پاسخگو نبودند. آن‌ها ده‌ها میلیارد تومان بدهی گذاشتند و تعدادی از آن‌ها فساد کردند و هرگز بازخواست نشدند. هر جایی که نظارت نباشد فساد در آنجا حاکم می‌شود و قاعدتا اینجا هم همین طور است و فرقی نمی‌کند. هر سیستمی که روی مسائل مالی اش نظارت نباشد قطعا فساد آور است و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم مستثنی نیستند. حتما سازمان بازرسی که در یک جا مشغول به کار می‌شود فساد کمتر می‌شود، چون می‌بینند که ناظر هست. هر مدیرعاملی به استقلال آمده است می‌دانسته که بعدا جوابگو نیست وبدهی را برای مدیر بعدی گذاشته و این سلسله اتفاقات تکرار شده است. بدهی‌های آن چنانی را برای دولت انبار کردند و از جیب بیت المال می‌رود. آن‌هایی باید پاسخگو باشند که این هزینه‌ها را کردند. این اول کار است و اگر جلوی فساد‌ها گرفته نشود خیلی اتفاقات بدتر می‌تواند برای فوتبالمان رخ بدهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/718127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد

بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

22 مصدوم در سوانح رانندگی کرمان

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه 28 فروردین

انتقال 400 هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند

هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است

برخی مدارس فارس، فردا غیر حضوری شدند

مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد

صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس

مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود

اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد

لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب

تشدید بارش‌ها در 6 استان کشور تا پایان هفته

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت

اهدای 2 هزار و 87 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد فارس

اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

پشت پرده برخی از رستوران های معروف شیراز

شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد

دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است

قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم غاصب صهیونیستی

کشف 195 کیلو تریاک از یک خودرو سواری در ورودی شیراز

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس اعلام شد

4 فوتی در تصادف جاده جهرم به قیروکارزین

مدارس شهرستان مهر فردا غیرحضوری است

ورود سامانه پر بارش به فارس

خبر‌های ورزشی 27 فروردین فارس

باخت باورنکردنی پویا دادمرز در فینال مقابل حریف کره‌ای با شکست 9 بر صفر

دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا

وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب