پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به کار ستادمرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز/ خدمات‌رسانی 3400 نفر به شهروندان و مسافران نوروزی سياسي

آغاز به کار ستادمرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز/ خدمات‌رسانی 3400 نفر به شهروندان و مسافران نوروزی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز در مراسم آغاز به کار ستاد مرکزی خدمات سفر با بیان اینکه راه‌اندازی ستاد سفر برای مدیریت هرچه بهتر خدمات به مسافرین با مشارکت دستگاه‌های مسئول است، گفت: امسال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز و ورود زودهنگام مسافران به شیراز ستاد مرکزی سفر زودتر راه‌اندازی شد.
  شهردار شیراز ضمن بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در این ستاد عضو هستند، اعلام کرد: سه هزار نفر از کارکنان شهرداری به صورت شبانه روزی همراه با 400 نفر از نیروهای بسیج در این تعطیلات به مردم و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
اسدی با اشاره به آماده‌سازی شهر برای ورود مسافران، عنوان کرد: تمام شهر در حال خدمات‌رسانی هستند، به طور مثال حجم زباله‌ها در روزهای پایانی سال به دلیل خانه تکانی افزایش یافته و شهرداری خدمات‌رسانی خود را بیشتر کرده است.
وی با اشاره به ترافیک ایام نوروز در اطراف اماکن تاریخی شیراز به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین پارکینگ‌های موقت، اشاره و اضافه کرد: برنامه سال تحویل را در اماکن مذهبی و تاریخی مانند حرم شاهچراغ (ع) و در جوار قبور مطهر شهدا برگزار خواهیم کرد.
اسدی با بیان اینکه شهرداری از محل سفرهای نوروزی درآمدی ندارد و بیشتر هزینه می‌کند و به دنبال منافع مالی و اقتصادی نیست، به همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: امسال با برپایی سفره‌های افطاری و ایجاد موکب‌ از مردم پذیرایی می‌شود.
ابراز خرسندی استاندار فارس از زیباسازی ورودی‌های شهر شیراز
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه در ایام نوروز باید ورودی‌های شهر جلوه‌ای از زیبایی‌های شهر شیراز باشد، گفت: در ورودی‌ها تغییرات محسوسی را می‌بینم که نشان از فعالیت شهرداری دارد و راهداری نیز باید برخی مشکلات مانند چاله‌ها و ناهمواری‌ها را برطرف کند.
وی با اشاره به رتبه بالای استان فارس در خدمات‌رسانی سفر در کشور، بیان کرد: اطلاع‌رسانی و علائم راهنما برای مسافران به خوبی در حال انجام است و برای مسافران باید شرایط اسکان شایسته با قیمت‌های مناسب ایجاد شود که آموزش و پرورش در این حوزه به خوبی در حال همکاری است.
استاندار فارس با تاکید بر لزوم دسترسی مناسب مسافران به مواد غذایی، بیان کرد: بحث دسترسی به اماکن بسیار مهم است بنابراین نیروی انتظامی در شهر نیز فعالیت لازم را داشته باشد و باید سیستم کنترل ترافیک بروزرسانی و تقویت شود.
ایمانیه با اشاره به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان باید آداب ورود به حرم مطهر شاهچراغ (ع) رعایت و در عین میهمان‌نوازی تذکرات لازم برای رعایت مسائل شرعی و اعتقادی داده شود و نباید فراموش شود که مسافر در عینی که روزه ندارد، نباید روزه‌خواری هم کند و این مورد با رعایت موازین اخلاقی و با مهربانی تذکر داده شود.
رصد و نظارت فعالیت خدمات سفر در دستور کار شورا قرار دارد
در ادامه این مراسم مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز با تقدیر از اعضای ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز، گفت: از سال گذشته یک تدبیر خوب توسط شورا به ویژه در کمیسیون، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شکل گرفت که بر اساس آن رصد و نظارت فعالیت خدمات سفر در دستور کار قرار گرفت تا خدمات به مسافران نوروزی به نحو مطلوب انجام گیرد.
وی با تاکید بر نظارت کافی بر عملکرد ستاد خدمات سفر بر اساس تکلیف قانونی شورا، بیان کرد: آنچه سال گذشته شکل گرفت آثار بسیار خوب و بابرکتی بر جا گذاشت و مهمترین این آثار تطبیق این عملیات برای سال‌جاری و سال‌های آینده است.
طاهری گفت: سال گذشته شاهد ورود مسافران نوروزی بعد از دو سال ممنوعیت سفر به خاطر بیماری کرونا بودیم که به نوعی شاید شوکی را به شیراز وارد کرد و در اواسط ایام نوروز اعلام شد که هموطنان به شهر شیراز وارد نشوند و شیراز ظرفیت پذیرش مسافران را ندارد که امیدواریم امسال شاهد چنین چیزی نباشیم.
طاهری با بیان اینکه مهمترین ظرفیت شیراز گردشگری و زیارت است، تاکید کرد: اگر این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار نگیرد، حق مطلب برای این شهر ادا نشده است؛ جایگاه بالای اماکن مذهبی و تاریخی این شهر حکم می‌کند که برای حفظ این شأن و مقام تلاش کنیم و بهترین خدمت را به مسافران ارائه دهیم.
رئیس شورای شهر شیراز افزود: هر شهری به سوغاتی خود مشهور است، شیراز هم لیستی از سوغاتی دارد اما من به عنوان کوچکترین خادم شهر درخواست دارم بهترین سوغاتی که به مسافران می‌دهید خاطره خوش از سفر به شیراز باشد.
وی با اشاره به تقارن ماه رمضان به عنوان بهار قرآن با بهار طبیعت گفت: امیدواریم بتوانیم در این دو بهار بهترین خدمات رسانی را به مردم هدیه دهیم و بهترین خاطرات را برای آنها رقم بزنیم.
تحولات اساسی در مدیریت شهری شاهد هستیم
غلامرضا غلامی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به تحول شهرداری شیراز در سال 1401 و پرداخت مطالبات 13 هزار نیروی شهرداری، گفت: اولویت با پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری است، همچنین دستور نوسازی 400 میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی که توسط شهردار شیراز نشانه تحول دیگری است که در آستانه سال جدید صادر شده است.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز بودجه برای ستاد استقبال و ورودی شهر هزینه خواهد شد و در هر پنج ورودی شهر، ستاد استقبال از نوروز افتتاح خواهد شد و ستاد مرکزی خدمات سفر نیز امروز در بولوار گلستان، خیابان معزی در فرهنگسرای کتاب به عنوان ستاد مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
غلامی با اشاره به خدمات‌رسانی بیش از سه هزار نفر در ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری کلانشهر شیراز، بیان کرد: به دنبال رسیدن به شعار شهر ایمن در سال 1402 هستیم، شهری که در آن حادثه ای اتفاق نیفتد یا به حداقل برسد که در چهارشنبه سوری امسال شاهد آن بودیم و الحمدالله حادثه‌ای نداشتیم و ما قدم به قدم به این شعار نزدیک می‌شویم.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به راه‌اندازی نرم افزارهای مورد نیاز در 5 ورودی شهر، تصریح کرد: مسافر خسته است و آستانه تحمل کمی دارد که با نصب این نرم‌افزارها به راحتی می‌تواند به هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و تاریخی، مسیر، مدارس، بازار و غیره به راحتی دسترسی داشته باشد.
غلامی ادامه کرد: برای کاهش صدمات و کم کردن ترافیک شهری در ایام تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کردیم، شهر باید پویا باشد تا اقتصاد رونق یابد، راه‌اندازی کمپ‌های اقامتی بیشتر برای شرایط بحرانی پیش بینی شده است.
معاون شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه در صدور مجوز غرفه‌ها باید به موضوع حفظ زیبایی منظر اماکن تاریخی و فرهنگی توجه شود، گفت: بازاریان باید در این زمینه توجیه شوند همچنین با صدور مجوزها، شهرداری هم بتواند خدمات خود را دریافت کند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/457970/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت