پیام فارس
شورای پنجم قدر اعتماد مردم را ندانست
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 23:54:03
پیام فارس - در دوره 4ساله، شورای پنجم حتی یک رام قطار خریداری نکردند و با شعار خرید 630 واگن، به‌جز حرف، کمترین پرداخت برای شروع به ساخت صورت نگرفت. همچنین تعداد اتوبوس شهری در پایان دوره مدیریت جهادی به اذعان خودشان بیش از 6هزار دستگاه بوده و در سال 1400 به کمتر 2200دستگاه تقلیل یافت.

بدون هیچ‌گونه ادعا، شعار و تبلیغاتی کافی است امروز از هر شهروند معمولی شهر تهران درباره توسعه و پیشرفت شهر در این دو دهه سؤال شود.
طراحی، احداث، تکمیل، تجهیز، توسعه و ارائه بسیاری از خدمات شهری، پروژه‌های بزرگ فنی و عمرانی، فضای سبز، حمل‌ونقل و ترافیک، معابر و میادین و بزرگراه‌ها و بسیاری از خدمات کوچک و بزرگ این روزهای تهران محصول و خروجی دوران مدیریت یک و نیم دهه‌ای همین طیف در شورای اسلامی و شهرداری تهران است.
به‌سختی می‌توان پروژه‌ای متعلق به دوران انقلاب را در شهر تهران نام برد که طراحی، ایجاد یا تکمیل آن به 3دوره ماقبل گره نخورده باشد و چه بسا علت طولانی‌شدن و تداوم مدیریت جهادی نیز عملکرد آنان بوده که نه در قالب مناظره و تبلیغات و هیاهو، بلکه در میدان عمل و اجرا توسط شهروندان خوانش شده است.
چنین ادعایی مبتنی بر آمار و سند است؛ کافی است برخی آمارهای موجود در سند تحویل شورای پنجم که توسط خود ایشان تهیه شده را مرور کنیم.
بدهی شهرداری از 59200میلیارد ریال در سال 96به 72379میلیارد ریال افزایش یافته است، بدهی بانکی شهرداری از 194080میلیارد ریال در سال 96به حدود 3برابر، یعنی 560610میلیارد ریال در سال 1400افزایش یافته است!
از مجموع ٣٠٠ کیلومتر خطوط مترو، تنها ٧٩ کیلومتر و طی ٢٢ سال مدیریت قبل از مدیریت جهادی و ٢٢٠ کیلومتر در دوره مدیریت جهادی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. در طول ٤ سال مدیریت شورای پنجم یک کیلومتر به خطوط مترو اضافه نشد و اگر تعدادی ایستگاه به بهره‌برداری رسید، درواقع همان ایستگاه‌های دوران مدیریت جهادی با پیشرفت بالای 80، 90درصد بود.
علاوه بر این، انبارهای تجهیزات مترو که در شهریور 96قطعات و نیاز ناوگان مترو را تامین می‌کرد در کمال تعجب در شهریور 1400خالی شده بودند.
در دوره 4ساله، شورای پنجم حتی یک رام قطار خریداری نکردند و با شعار خرید 630 واگن، به‌جز حرف، کمترین پرداخت برای شروع به ساخت صورت نگرفت. همچنین تعداد اتوبوس شهری در پایان دوره مدیریت جهادی به اذعان خودشان بیش از 6هزار دستگاه بوده و در سال 1400 به کمتر 2200دستگاه تقلیل یافت.
از سوی دیگر میزان جابه‌جایی روزانه مسافران با اتوبوس‌های شهری از 282میلیون مسافر در سال 96به 187میلیون مسافر در سال 1400تقلیل یافت و متوسط سرفاصله اعزام اتوبوس از 20دقیقه در سال 96به 25دقیقه در سال 1400افزایش یافته است. برخلاف شعارهای شورای پنجمی‌ها در حوزه فضای سبز و باغ‌ها، از مجموع 81هکتار باغ‌های تملک شده تا سال 1400توسط شهرداری، بیش از 70هکتار آن مربوط به قبل از سال 96بوده و از 60017هکتار بوستان‌ها و پارک‌های تهران تا سال 1400، بالغ بر 58475هکتار آن در قبل از سال 96ساخته شده است.
با چنین آماری در حوزه فضای سبز تعداد روزهای سالم از 165روز هوای پاک در سال 96به 154روز در سال 1400کاهش یافته است.
در زمینه ایمنی شهر تهران نیز از مجموع 133ایستگاه فعال آتش‌نشانی تا سال 1400، 126ایستگاه آن مربوط به دوره‌های گذشته بوده است. علاوه بر این، سرانه فضاهای ورزشی، طول شبکه بزرگراهی، ساخت تونل، پل‌های شهری و سایر پروژه‌های فنی و عمرانی و خدماتی به گواه آمار، نزدیک به صفر بوده و قبل از سال 96احداث شده است. نکته قابل تامل در مورد آمار نیروی انسانی مورد ادعای شورای پنجم، تناقض در گفتار آنهاست. شورای پنجم امروز در حالی مدعی کاهش کارکنان شهرداری و عدم‌جذب نیرو در 4سال گذشته است که چندی پیش همان اعضا نسبت به تعدیل نیروهای جذب شده در 4سال اخیر گله داشتند! از سویی در همین 4سال مورد ادعای شورای پنجم تعداد پست‌های مدیریتی مجموعه شهرداری تهران از 4637پست به 5541پست افزایش یافته؛ یعنی قریب به هزار پست مدیریتی در دوره پنجم ایجاد شده‌ که محل تامل است!
نکته قابل تامل‌تر آنجایی است که همین مدعیان در بدو ورود به مدیریت شهری و از آنجایی که جریان جذب نیرو بسته شده بود اقدام به عزل مدیران و حتی روئسای ادارات از پست‌هایشان کرده تا به بهانه جذب مدیر، نیروهای خودی را وارد مدیریت شهری کنند.
ورای هرگونه شعار و آمار آنچه شهروندان تهرانی از سال 96تا 1400در میدان عمل و بستر شهر تهران دیدند رکود، سکوت، انسداد و خاموشی پروژه‌های شهری بود؛ سکونی که محصول ذهنیت‌سازی‌ نبوده و آثار و تبعات خود را در توقف رشد و توسعه شهر تهران نشان داده بود.
شورای ششم به‌عنوان میراث‌دار چنین مدیریت منفعل و ناکارآمدی در یک سال گذشته روح تازه‌ای به شهر و مدیریت شهری بخشیده است، افتتاح پایانه متروی اکباتان، آغاز عملیات شاخه غربی یادگار امام، آغاز عملیات ساخت 5هزار واحد مسکونی در شهرری و ساخت بوستان 16هکتاری ایرانیان و طراحی و بررسی ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ حاکی از آن است که مدیریت شهر تهران از خمودی و سکون خارج شده و شهر تهران در حال حرکت و پویایی است.
شورای ششم فارغ از هرگونه شعار خود را متعهد به خدمت به مردم می‌داند و معتقد است باید به خواست و نظر مردم احترام گذاشت، مردم خود بهترین معیار و قاضی برای سنجش عملکرد مدیران هستند، امروز نوبت کار، تلاش و خدمت است و از شعارهای انتخاباتی باید دوری گزید.
انتهای پیام/

http://www.Fars-Online.ir/Fa/News/277164/شورای-پنجم-قدر-اعتماد-مردم-را-ندانست
بستن   چاپ