پیام فارس- محمد خلیل عسکری پنجشنبه در گفتوگویی اظهار کرد: درصدد هستیم تا
گرایش دانشآموزان را با مهارتآموزی به سمت هنرستانها سوق دهیم.
مهارتآموزی حلقه مفقوده در نظام آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مهارتآموزی در نظامهای آموزشی
پیشرفته جایگاه ویژهای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به
دانشآموزان نمیتواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.
عسکری با اعتقاد به اینکه فلسفه نظام تعلیم و تربیت با کنکور و
عادتهای کنکوری جور نیست، گفت: شهرستان های استان فارس در سال 1400 سهمی
از رتبههای تک رقمی کنکور نداشتند و با وجود اینکه توجه به مهارتآموزی
برای ما در اولویت قرار دارد اما اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه استان فارس
در آزمون کنکور داشتهایم.
اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه استان در کنکور
وی به بیان راهکارهایی برای ارتقای جایگاه استان در کنکور پرداخت و
عنوان کرد: با توجه به اثرات و برکات مثبتی که آموزش حضوری نسبت به آموزش
مجازی دارد تمام تلاش خود را برای حضوری شدن آموزش به ویژه برای مقطع
متوسطه دو به کار گرفتیم و حتی یک سری مدارس که در زمینه علمی و کسب رتبه
در کنکور در شرایط مطلوبتری بودند را شناسایی کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: کمپهای مطالعاتی کنکور نیز
مانند سالهای پیش از کرونا راهاندازی شد و معاونت آموزشی متوسطه هم
بستههای متعدد آموزشی کنکور و پکیجهای انگیزشی و برانگیزاننده را به
دانشآموزان و اولیای آنها ارائه داد تا بتوانیم از این طریق دانشآموزان
را تشویق، تحریک و تهییج کنیم
وی به برگزاری مستمر جلساتی با حضور 80 یا 100 نفر از دانشآموزان
اشاره کرد و گفت: تمام دانشآموزان را به آموزش حضوری دعوت و از اولیا نیز
تقاضا میکنم همکاری ویژهتری با آموزش و پرورش داشته باشند. امیدوارم
بتوانیم در مسیر تقویت نسلی در تراز انقلاب و همچنین تقویت تمدنسازان
ایران اسلامی حرکت کنیم.
آزمون سراسری سال 1400 با حضور 89 هزار و 428 داوطلب در استان فارس
برگزار شد اما این استان از کسب رتبه های برتر در این آزمون مهم بی بهره
ماند.
http://www.Fars-Online.ir/Fa/News/266914/مدیرکل-آموزش-و-پرورش-فارس--نظام-کنکور-با-فلسفه-تربیت-سازگاری-ندارد