پیام فارس
حضور چندوجهی استاندار فارس در میدان و ستاد مدیریت بحران
روایت مشاور عالی استاندار فارس از مدیریت میدانی و رسانه‌ای استاندار فارس
شنبه 21 تير 1404 - 11:50:25
پیام فارس - مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار فارس با ارائه گزارشی تفصیلی از اقدامات حسینعلی امیری، استاندار فارس، در بازه زمانی 23 خرداد تا 5 تیر، از نقش‌آفرینی پررنگ و مسئولانه وی در مدیریت میدانی، رسانه‌ای و راهبری بحران در شرایط جنگی استان سخن گفت.

به گزارش رزوابط عمومی وامور بین الملل استانداری فارس، سید احمد احمدی‌زاده با اشاره به گستره فعالیت‌های استاندار فارس در 12 روز نخست بحران اظهار داشت: استاندار فارس در این مدت با حضوری مستمر و چندوجهی که تا پاسی از شب به طول می‌انجامید، مسئولانه‌ترین نقش را در مدیریت و هدایت استان ایفا کرد. ایشان در این بازه زمانی، 25 بازدید میدانی از مراکز خدماتی، بهداشتی، اقتصادی و مردمی داشت، در چهار برنامه تلویزیونی حضور یافت، 15 محتوای ویدیویی در فضای مجازی منتشر کرد و 10 بیانیه رسمی با محوریت حمایت از وحدت ملی و نیروهای مسلح صادر نمود و در هشت جلسه رسمی با مدیران ارشد استان، مدیریت یکپارچه بحران را هدایت کرد.
25 بازدید میدانی در مراکز خدماتی، بهداشتی- درمانی و اقتصادی
احمدی‌زاده با اشاره به حضورهای میدانی استاندار فارس افزود: بازدید از انبار کالاهای اساسی، کارخانجات تهیه و تأمین کننده مایحتاج مردم، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آب منطقه‌ای، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره کل راه‌آهن، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، آتش‌نشانی و شهرداری شیراز، مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهید رجایی، آبفای شیراز و فروشگاه‌های سطح شهر، بخشی از نظارت مستقیم استاندار بر روند خدمات‌رسانی به مردم بود.
گفت‌وگو با مردم در مساجد، بازار و شهرک‌های صنعتی
وی ادامه داد: استاندار فارس همچنین در مساجد شیراز، مراسم‌های مذهبی، منطقه دروازه کازرون، مجتمع بازرگانان و شهرک‌های صنعتی حضور یافت، با مردم و کسبه گفت‌وگو کرد و ضمن شنیدن مسائل، بر پایداری خدمات، توزیع عادلانه کالا و تقویت روحیه عمومی تأکید نمود.
اقناع افکار عمومی با حضور در رسانه‌های ملی و استانی
مشاور عالی استاندار فارس با اشاره به نقش رسانه‌ای استاندار فارس در این ایام گفت: حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه فارس، حضور در شبکه دو سیما، تولید و انتشار بیش از 15 محتوای ویدیویی، گزارش خبری و گفت‌وگوی تصویری از اقدامات استانی، با بهره‌گیری از رسانه، برای اقناع افکار عمومی و ایجاد آرامش در فضای جامعه بود.
وی افزود: سه برنامه گفت‌وگومحور تلویزیونی با مجموع 250 دقیقه پخش، و بیش از 300 هزار بازدید از هر ویدیو در پلتفرم‌های مجازی استان، نشان‌دهنده گستره تأثیرگذاری پیام‌های استاندار در این بازه بحرانی است.
تبلیغات محیطی و روایت‌سازی گرافیکی در حمایت از وحدت ملی
احمدی‌زاده همچنین از اقدامات استانداری در حوزه تبلیغات محیطی و گرافیک اطلاع‌رسان گفت و بیان کرد: در راستای تقویت روحیه ملی، هشت طرح تبلیغات محیطی با محورهایی چون “وطن”، “اتحاد”، “حمایت از ایران” و “پشتیبانی از نیروهای مسلح” در نقاط مختلف شهر اجرا شد. همچنین 15 اینفوگرافیک درباره اقدامات استاندار منتشر شد و پنج روایت گرافیکی از چهره‌های ملی و استانی در دفاع از وطن طراحی و پخش گردید.
تشکیل کارگروه «فارس همدل» برای انسجام جبهه رسانه‌ای استان
وی با اشاره به تشکیل کارگروه رسانه‌ای «فارس همدل» در استانداری گفت: این کارگروه با هدف انسجام‌بخشی به روایت‌های رسانه‌ای، مقابله با شایعات، و هماهنگی میان روابط عمومی دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل شد. سه جلسه توجیهی ویژه برای روابط عمومی‌ها برگزار شد که طی آن، نحوه اطلاع‌رسانی در شرایط جنگی، خطوط قرمز امنیتی، تقویت پیام‌های انگیزشی و هماهنگی در انتشار اخبار تشریح شد.
30 مصاحبه با چهره‌های اثرگذار و 10 بیانیه در حمایت از همبستگی ملی
رئیس حوزه استاندار فارس همچنین از انتشار 30 گفت‌وگوی ویژه با شخصیت‌های استان در راستای تقویت همدلی، همراهی با نیروهای مسلح و مقابله با جنگ روانی دشمن خبر داد و افزود: 10 بیانیه با امضای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تأثیرگذار استان و احزاب در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی و حمایت از وحدت ملی، همبستگی مردم و تکریم خانواده‌های شهدا صادر گردید.
مدیریت بحران با روایت‌سازی، همدلی و حضور مستمر ممکن شد
احمدی‌زاده گفت: تجربه این 12 روز نشان داد که مدیریت بحران، با حضور، همدلی و روایت‌سازی صحیح، ممکن و مؤثر است.
وی تصریح کرد: بزرگترین شیرینی و نقطه امید بخش این جنگ انسجام و همبستگی ملی بود که به تعبیر استاندار محترم دفاع ملی کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای شکل گرفت.
استاندار در کنار مردم؛ از کارخانه تا بیمارستان، از رسانه تا میدان
در پایان، احمدی‌زاده با تأکید بر نقش میدانی استاندار افرس گفت: استاندار فارس در این 12 روز، مدیری بود که نه‌تنها پشت میز نماند، بلکه در کنار مردم، در میدان، در بیمارستان، در کارخانه و در رسانه‌ها حضور یافت. این حضور همزمان، موجب انسجام مدیریتی، آرامش روانی جامعه و افزایش مقاومت مردم در برابر فشار روانی دشمن شد.

http://www.Fars-Online.ir/Fa/News/966745/روایت-مشاور-عالی-استاندار-فارس-از-مدیریت-میدانی-و-رسانه‌ای-استاندار-فارس
بستن   چاپ