پیام فارس
فرش قرمز بانک قرض الحسنه مهر ایران در فضای مجازی پیش پای مشتریان
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1404 - 18:05:23
پیام فارس - آمارها سخن می گویند، روند مدیریت یک مجموعه را تشریح می کنند، نگاه کارکنان به پیشرفت و انجام وظیفه درست را نشان می دهند و از همه مهمتر اینکه قابلیت پیش بینی از آینده را ترسیم می کنند. هرچقدر روند پیشرفت یک مجموعه رو به رشد باشد، به همان نسبت می تواند آینده ای درخشان را ترسیم کند.
بی شک نمی توان و نباید تمامی مجموعه ها را با یک ترازو مقایسه کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عملکرد یک واحد تولیدی با خدماتی بسیار متفاوت است. نیاز مردم به خدمات و تولیدات یک مجموعه می تواند اهمیت آن را تشریح کند. برای اثبات این ادعا کافی است وضعیت خودروسازی کشور را بررسی کنیم. مردم برای خرید خودرو از خودروسازان، منتظر اعلام فروش البته به صورت پیش فروش می مانند، امروز پول می دهند تا شاید در قرعه کشی برنده شوند و پس از آن نیز باید چندین ماه یا چندین سال منتظر بمانند. ماجرا در مورد بخش خدمات متفاوت است. در عرصه خدمات محصولی که ارایه می شود، بسیار متفاوت است. رقابت در بخش خدمات بالاست و بنگاههای اقتصادی بسیاری در حوزه خدمات فعال هستند که رقابت را شدید می کند.
در بخش خدمات نیز دسته بندی های بسیاری وجود دارد که بانکها متفاوت هستند. با وجود آنکه بانکهای بسیاری در کشور فعال هستند، اما به طور متوسط همه بانکها بدین صورت فعالیت می کنند که پول مردم را سپرده گذاری می کنند، به آن سپرده ها سود می دهند و سود را از محل بهره ای می پردازند که بابت واگذاری تسهیلات دریافت می کنند که البته در این خصوص نیز معترض هستند.
اما بانک قرض الحسنه مهر ایران بسیار متفاوت عمل می کند. مهر ایران سپرده می پذیرد، اما سودی نمی دهد و در مقابل، از تسهیلاتی هم که واگذار می کند، بهره ای نمی گیرد. این رویکرد باعث استقبال چشمگیر مردم شده به نوعی که این بانک در مدت کوتاهی توانسته دیگر بانکها را پشت سربگذارد و اکنون برای کسب قله ها تلاش می کند.
اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، کوچ فعالیت های بانکی به فضای فیزیکی است. واقعیت این است که نظام بانکی به سوی کاهش چالشهای مشتریان رفته و انواع خدمات را در فضای مجازی ارایه می دهد، رویکردی که باعث استقبال مردم از بانکهایی شده که بیشتر در فضای مجازی خدمات ارایه می دهند.
همچنین بخوانید طعم بخشش ماه مبارک رمضان زیر زبان روزه داران بانک مهر ایران بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص فضای مجازی نیز بسیار توانمند عمل کرده به نوعی که بر اساس آخرین آمارها، 56 درصد افتتاح حساب‌ها و 63درصد وام‌های پرداخت شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 1403 به‌صورت غیرحضوری بوده است.
تاریخچه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان می دهد که یکی از پیشگامان ارائه خدمات غیرحضوری در بین بانک‌های کشور بوده که خدماتی همچون افتتاح حساب آنلاین و درخواست وام آنلاین را برای نخستین بار به مشتریان شبکه بانکی معرفی کرد. در سال‌های گذشته این خدمات با استقبال مشتریان و مخاطبان بانک روبه‌رو شد و روند رو به رشدی را رقم زد به نوعی که در سال 1403 نیز بخش قابل توجهی از افتتاح حساب‌ها و درخواست‌های وام این بانک به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.
اکنون تعداد سپرده گذاران بانک قرض الحسنه مهر ایران از مرز 20 میلیون نفر گذشته و فتحعلی مدیرعامل این بانک در آخرین نشست خبری با رسانه ها اعلام کرده که دستیابی به 40 میلیون سپرده گذار در دستور کار قرار دارد. اما جالب اینجاست که افتتاح حساب‌های صورت گرفته در سال قبل 6 میلیون بوده که از این تعداد 3میلیون و 370هزار مورد معادل 56درصد به‌صورت غیرحضوری بوده، عددی که رکورد قابل توجهی در نظام بانکی را رقم زده است.
از آنجا که هدف اصلی مردم از سپرده گذاری در بانکها، دریافت تسهیلات است، همواره بدنبال دریافت تسهیلات هستند و به محض آنکه بانکی خدمات ویژه ای ارایه دهد، مقابل بانکها صف می کشند. اما بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرده از کل تسهیلات پرداخت شده در سال 1403 که 5 میلیون فقره بالغ می‌شود، 3میلیون و 140هزار فقره معادل 63 درصد به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.
برای درک پیشرفت های بانک قرض الحسنه مهر ایران، می توان به اظهارات غلامرضا فتحعلی مدیرعامل این بانک استناد کرد. وی با اشاره به عملکرد 17 ساله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در این مدت بانک توانسته از نظر رشد منابع به دستاوردهای بزرگی دست یابد و ا کنون به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور عملکرد درخشانی از خود ارائه دهد.
با وجود آنکه بانکها همواره با چالش جدی اقساط معوق و بدهکاران بانکی دست به گریبان هستند، داستان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متفاوت است و فتحعلی اعلام کرده در حالی‌که میانگین مطالبات معوق در نظام بانکی کشور به حدود 12 درصد می‌رسد، این میزان در بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از یک درصد است که نشان‌دهنده اعتبارسنجی دقیق و رعایت اصول اخلاقی از سوی مشتریان در بازپرداخت تسهیلات است.

http://www.Fars-Online.ir/Fa/News/953180/فرش-قرمز-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ایران-در-فضای-مجازی-پیش-پای-مشتریان
بستن   چاپ