پیام فارس - به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا جاویدی با بیان این موضوع گفت: در بدو ورود مسافران به شهر شیراز، جهت دریافت خدمات از سامانه 137 شهردای شیراز پیامکی به تلفن همراه آنها ارسال میشود.
وی افزود: مسافران نوروزی پس از تماس با سامانه 137، در صورت نیاز به هرگونه مسیریابی در شهر شیراز، موقعیتهای مکانی و نشانی دقیق محل مورد نظر از طریق پیام کوتاه برای فرد تماس گیرنده به صورت کاملا رایگان ارسال میشود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
![پیام فارس]()
مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با بیان اینکه آدرسدهی سامانه 137 بر بستر نقشه هوشمند کلان شهر شیراز صورت میگیرد، اظهار کرد: بیش از 30 لایه اطلاعات مورد نیاز مسافران شامل جدول اماکن تاریخی، گردشگری، اقامتی، پارکینگها، بازارها، مراکز درمانی و اصناف مختلف در این نقشه بارگذاری شده است.
جاویدی بیان کرد: به کمک این نقشه هوشمند که به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک شهر شیراز متصل است، علاوه بر مسیریابی، آخرین وضعیت ترافیکی خیابانها در اختیار مسافران نوروزی قرار میگیرد.
![پیام فارس]()
رئیس اداره اطلاعیابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز گفت: کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز در طول سال به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری پاسخگوی تماسهای شهروندان در خصوص درخواستها و شکایات، راهنمایی و پیشنهادهای مرتبط با حوزههای مختلف شهری هستند.
سیده الهام حسینی افزود: پس از تماس شهروندان و ثبت درخواست در سامانه، بلافاصله موضوع بر اساس حوزه مرتبط در شهرداری ارسال و توسط کارشناسان بررسی میشود.
وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز بخش عمده خدمات سامانه 137 بر هدایت و اسکان مسافران نوروزی متمرکز است.
رئیس اداره اطلاعیابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز در پایان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از 3 هزار تماس با سامانه 137 ثبت شده است که حدود 50 درصد آنها در خصوص هدایت و اسکان مسافران نوروزی بوده است.
پایان پیام/
http://www.Fars-Online.ir/Fa/News/513354/الو-137؟---ثبت-بیش-از-3000-تماس-با-سامانه-ارتباطات-مردمی-شهرداری-شیراز