پیام فارس

آخرين مطالب

آخرین فرصت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ابتدای بهمن ماه 1401 اجتماعي

آخرین فرصت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ابتدای بهمن ماه 1401
  بزرگنمايي:

پیام فارس - این بیمه نامه خسارت‌های وارد شده به افراد ثالث را جبران می‌کند و تا سقف تعهدات برای هزینه‌های مالی و جانی جبران خسارت خواهد کرد. با توجه به این موضوع بهتر است بدانید که اگر بیمه نامه ثالث را به موقع تمدید نکنید، جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه به شما تعلق خواهد گرفت و میزان حق بیمه افزایش پیدا خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
همه ما می‌دانیم که رفت و آمد با وسیله‌های نقلیه زمینی مانند: خودرو می‌تواند سرعت انجام کارها را بیشتر کند. از طرفی هم میزان ریسک تصادف‌ها و خطرات را بیشتر خواهد کرد. برخی از افرد به دلیل اینکه تمدید بیمه نامه خود را فراموش می‌کنند، به صورت روز شمار جریمه خواهند شد و برخی از افراد به خاطر بالا بودن میزان جریمه بیمه شخص ثالث را تهیه نمی‌کنند. در ادامه متن درباره بیمه شخص ثالث و جریمه دیرکرد توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.
چرا بیمه شخص ثالث را بخریم؟
بیمه شخص ثالث، برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی اجباری است. طبق قانون مسئولیت مدنی، این بیمه‌نامه، مالک وسیله نقلیه در قبال بروز خسارات جانی و مالی به اشخاص ثالث در اثر حوادث رانندگی را به‌عهده دارد.
به عبارت دیگر، تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند. این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارده به اموال را جبران می‌کند.
در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید که در اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود. شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق قرارداد است که در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود. و در نهایت شخص ثالث، فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است.
به عبارت دیگر، منظور از اشخاص ثالث کلیه سرنشینان مجاز وسیله نقلیه بیمه‌شده است.
در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده مقصر حادثه‌دیده هم تحت پوشش‌های بیمه اجباری وسایل نقلیه یعنی پوشش‌های بیمه ثالث قرار می‌گیرد.
اگر بیمه شخص ثالث را خریداری نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر میزان سقف تعهدات را برای بیمه نامه در نظر نگیریم چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟
این سوالات جزو مهم‌ترین مواردی است که علت خرید اجباری بیمه نامه ثالث را توضیح می‌دهد. بیمه ثالث خسارت‌های مالی و جانی که در حادثه‌های رانندگی برای افراد زیان دیده در حادثه رخ می‌دهد را جبران می‌کند. علت اصلی خرید بیمه نامه هم جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی است. برای تهیه بیمه نامه، بیمه‌گزار باید حق بیمه پرداخت کند تا با توجه به آن مشمل جبران خسارت بیمه‌گر شود. بنابراین بیمه نامه دو پوشش اصلی جبران خسارت‌های مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
پوشش جانی:
خسارت‌های تحت پوشش جانی در بیمه ثالث عبارتند از:
دیه در صورت بروز حادثه و اتفاق‌های شکستگی
آسیب و نقص عضو
از کارافتادگی و فوت
میزان مبلغ دیه در سال 1401 با توجه به بخشنامه‌ای از سوی قوه قضاییه به بیمه مرکزی اعلام شد و همه شرکت‌های بیمه باید مطابق با دستور بیمه مرکزی سقف تعهدات خود را مشخص کنند. در سال 1401 برای ماه‌های حرام معادل 800 میلیون تومان و برای ماه‌های عادی سال مبلغ 600 میلیون تومان خسارت‌های جانی در نظر گرفته شده است. 
پوشش مالی:
بیمه شخص ثالث هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه رانندگی برای افراد ثالث را تحت پوشش داشته و با توجه به دیه اعلام شده جبران خسارت می‌کند. برای اینکه بتوانید حداقل میزان خسارت‌ها را خریداری کنید نیاز است که 2.5 درصد از مبلغ دیه اعلام شده را محاسبه کنید تا حداقل پوشش مالی برای شما در نظر گرفته شود. در سال 1401 مبلغ 20 میلیون تومان برای پوشش مالی در نظر گرفته شده که می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر، سقف تعهدات را تا 400 میلیون تومان هم افزایش داد.
سوالی مهم این است که در صورت عدم تمدید بیمه نامه، آیا می‌توان از این مبالغ استفاده کرد یا طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای عدم تمدید بیمه نامه وجود دارد؟
منظور از جریمه دیرکرد بیمه چیست؟
در ابتدای متن توضیحی درباره اهمیت تمدید به موقع بیمه نامه ثالث داده شد. نکته مهم برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی این است که اگر بیمه‌گزار فراموش کند که بیمه ثالث را تمدید کند، علاوه بر اینکه جبران خسارت نخواهد شد، باید هزینه‌های ایجاد شده را خودش جبران کند. زیرا با توجه به قانون مدنی کشور، اگر فردی به شخص یا اشخاص دیگر صدمه وارد کند موظف به جبران خسارت‌ها است. همچنین عدم تمدید بیمه شخص ثالث با جریمه دیرکرد هم همراه خواهد بود. جریمه دیرکرد بیمه در حقیقت به مبلغ و جرائمی‌‌ گفته می‌شود که بیمه‌گزار در صورت عدم تمدید بیمه نامه باید پرداخت کند.

پیام فارس

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست
اگر مهلت تمدید و انقضای بیمه نامه بیمه‌گزار به اتمام رسیده باشد، جریمه عدم تمدید بیمه نامه با توجه به تعداد روزها و نوع وسیله نقلیه محاسبه شده و به حق بیمه اضافه می‌شود.
اگر پلیس راهنمایی و رانندگی، استعلام خودرویی را داشته باشد که فاقد بیمه نامه ثالث است، آن را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. در این شرایط، راننده یا صاحب خودرو علاوه بر پرداخت هزینه‌های پارکینگ باید جریمه‌های عدم تمدید بیمه نامه را هم پرداخت کند. پس بهتر است برای جلوگیری از تلف شدن زمان و انرژی خود تمدید بیمه نامه را فراموش نکنید.
طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث 1401
با توجه به توضیحاتی که داده شد اهمیت خرید بیمه نامه شخص ثالث مشخص شده است. همچنین متوجه شدیم که اگر این بیمه نامه را تمدید نکنید با جریمه همراه خواهد بود. همچنین خسارت‌های مالی و جانی که در حادثه رانندگی ایجاد می‌شود، بر عهده راننده مقصر است. فرصت طلایی! آخرین فرصت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث 1401 به تازگی اعلام شد.یک خبر فوق‌العاده برای دارندگان تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی که جریمه تمدید بیمه شخص ثالث دارند؛ تمام جریمه‌هایتان بخشیده شد! بر اساس اعلام بیمه مرکزی، تمام دارندگان خودروی سواری، موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی و سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی که جریمه بیمه شخص ثالث دارند، در صورت خرید بیمه شخص ثالث یکساله در بازه زمانی 15 بهمن الی 19 اسفند ماه 1401 شامل طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث می‌شوند. این یک فرصت طلایی برای رهایی از جریمه‌ای است که باید روزی پرداخت شود، پس آن را از دست ندهید.
جریمه عدم تمدید بیمه نامه برای همه وسایل نقلیه زمینی مانند: خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت در نظر گرفته می‌شود اما با طرح بخشودگی جرایم می‌توان بدون در نظر گرفتن میزان جریمه، بیمه ثالث را تمدید کرد.

پیام فارس

طرح بخشودگی برای همه است
در طرح بخشودگی جرایم اگر بیمه نامه شما مشمول جریمه شده، کافی است که در زمان اعتبار طرح برای تمدید بیمه نامه خود اقدام کنید تا هزینه اضافی برای شما محاسبه نشود. پس مهم است که از زمان شروع و پایان انقضای طرح بخشودگی مطلع باشید. همچنین بهتر است بدانید که این طرح فقط مشمول بیمه ثالث یکساله است و برای بیمه‌های کوتاه مدت سه ماه یا شش ماهه اعتبار ندارد.
بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث 1401 شامل کدام وسایل نقلیه می‌شود؟
همانطور که گفته شد، جریمه عدم تمدید بیمه نامه برای تمام وسایل نقلیه زمینی در نظر گرفته می‌شود. همچنین هر زمانی که طرح بخشودگی جرایم اعلام شود، لیستی همراه آن خواهد بود که نشان می‌دهد چه وسایل نقلیه زمینی مشمول این طرح خواهند بود. اما در بیشتر مواقع کلیه وسایل نقله زمینی مانند: خودرو و موتورسیکلت مشمول این بخشودگی خواهند شد و همه افراد می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.
خرید بیمه از بیمه دات کم
همچنین توصیه می‌کنیم، برای جلوگیری از جبران هزینه‌های ناشی از تصادف، از یادآور تمدید بیمه نامه سامانه های خرید آنلاین بیمه نظیر https://www.policyinsure.com/ یا بیمه دات کام (bimeh.com) استفاده کنید. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین بیمه است که شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه مانند: بیمه شخص ثالث را فراهم می‌کند تا بیمه‌گزار به راحتی بتواند با مقایسه خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه، بهترین بیمه نامه را خریداری کند و همچنین هنگام تهیه بیمه نیازی به مراجعه حضوری نیست و کافی است که وارد صفحه اصلی بیمه دات کام شوید و در بخش منوی محصولات بیمه مورد نظر را انتخاب کنید. کارشناس‌های این سامانه به صورت 24 ساعته در خدمت شما بوده و بدون محدودیت زمانی و مکانی بهترین خدمات را ارائه می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/299735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

کی بود کی بود من نبودم؟!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز

هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

هواشناسی 1403/02/04؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بارش‌ شدید باران در تهران و 10 استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید

هواشناسی ایران1403/02/04؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است

انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد

چه افرادی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

خودروهای برقی چینی ارزان شد

شاهین کارکرده 600 میلیونی شد

واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟

مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن

انتشار بین المللی 10 چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

فارن افرز: جنگ ایران و اسرائیل از سایه خارج شد