پیام فارس

آخرين مطالب

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد؛

پوشش 400 بیمار سرطانی در مرکز جامع سرطان جهرم فرهنگي

پوشش 400 بیمار سرطانی در مرکز جامع سرطان جهرم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - جهرم-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیش از 400بیمار مبتلا به سرطان در جهرم تحت پوشش خدمات مرکز جامع سرطان این شهرستان هستند.

مرضیه حق بین در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در مرکز جامع سرطان خاتم الانبیا ء بیمارستان پیمانیه جهرم بیش از 7 هزار بیمار سرطانی و غیر سرطانی دارای پرونده پزشکی هستند. علاوه بر این تعدادی بیمار نیز بدون علامت، بصورت دوره‌ای غربالگری می‌شوند و تمامی بیماران تحت نظر مرکز هستند.
وی افزود: در حال حاضر 400 بیمار شناخته شده بیماری‌های سرطان تحت درمان مرکز بوده که اغلب آنها مبتلا به سرطان سینه هستند. روده بزرگ، معده، ریه، پوست و استخوان از دیگر سرطان‌هایی است که بیماران درگیر آن هستند.
حق بین اذعان کرد: بانوانی که دارای سابقه خانوادگی سرطان سینه هستند می‌بایست از سن 20 سالگی به بعد هر از 3 ماه زیر نظر پزشک متخصص تحت معاینه سینه قرار گیرد. همین طور از سن 40 سالگی به بعد انجام ماموگرافی سالانه سینه برای افراد با سابقه خانوادگی سرطان سینه و یا بدون آن موکدا توصیه می‌شود.
وی افزود: در ماموگرافی با استفاده از اشعه ایکس بافت سینه بررسی و در صورت مشاهده مواردی مشکوک به سرطان، آزمایش‌های بیشتر انجام می‌شود. این روش در تشخیص سرطان در افرادی که هیچ نشانه‌ای از سرطان ندارند و یا در مراحل ابتدایی سرطان هستند بسیار مؤثر عمل می‌کند. از موارد بسیار مهم در درمان سرطان پستان، تشخیص به موقع و شروع درمان در همان مراحل ابتدایی بیماری است که ماموگرافی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.
به گفته فوق تخصص جراحی سرطان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تمامی خانم‌ها باید حداقل ماهی یک بار، معاینه فردی سینه‌ها را انجام دهند. معاینه فردی به شما کمک خواهد کرد تا در صورت بروز هر گونه تغییر در فرم و ظاهر سینه‌ها، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
وی با اشاره به کیست سینه که از شایع‌ترین بیماری‌های سینه در بانوان است گفت: اگر مبتلایان به عارضه‌ی کیست سینه علامتی نداشته باشند یا نشانه‌های بیماری در آن‌ها خفیف باشد، معمولاً درمان خاصی برای آن نیاز نیست. اما اگر اندازه کیست بزرگ، دردناک و آزاردهنده باشد قطعاً نیاز به درمان است. به طور کلی وجود کیست در بافت سینه برای بیمارانی پر خطر است که سابقه خانوادگی سرطان سینه دارند که می‌بایست بصورت دوره‌ای تحت نظر پزشک متخصص باشند.
فوق تخصص جراحی سرطان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: حتماً افرادی که کیست دارند باید تحت نظر پزشک باشند و معاینات دوره‌ای برای آنها انجام شود.
وی با اشاره به درمان کامل 500 بیمار مبتلا به سرطان سینه در مرکز خاتم الانبیا جهرم گفت: 6 سال از راه اندازی این مرکز می‌گذرد و تا کنون 500 بیمار مبتلا به سرطان سینه درمان کامل شده اند . بعد از درمان کامل بیماری، ارتباط مرکز با این بیماران ادامه دارد و همه تحت نظر پزشک متخصص بوده و معاینات دوره‌ای برای آنها انجام می‌شود.
حق بین با اشاره به انجام معاینات دوره‌ای بعد از شیمی درمانی و خاتمه درمان گفت: بعد از درمان کامل، بیمار در دو سال اول هر از 4 ماه مورد معاینه قرار می‌گیرد و بعد از گذشت 3 سال معاینات هر از 6 ماه انجام می‌شود. بیماران می‌بایست بعد از این پروسه، سالی یکبار به پزشک جراح و فوق تخصص آنکولوژی مراجعه نمایند و آزمایشات کامل و بررسی‌های تصویری دوره‌ای به دستور پزشک انجام دهند.
به گفته وی اصلاح سبک زندگی، دوری از استرس، مصرف داروهای آنتی اکسیدان، اصلاح کمبودهای تغذیه‌ای و انجام ورزش از مواردی است که بعد از شیمی درمانی به بیماران توصیه می‌شود.
حق بین با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین نزدیک به 10 بیمار تحت عمل جراحی سرطان قرار می‌گیرد گفت: بیمارانی که تحت جراحی قرار می‌گیرند اغلب مبتلا به سرطان سینه هستند که در تشخیص اولیه بیماری شناسایی شده اند . تعداد دیگر هم به دلیل عوارض سرطان و یا شک به سرطان تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به خدماتی که در مرکز سرطان خاتم الانبیا بیمارستان پیمانیه جهرم برای بیماران انجام می‌شود گفت: تشخیص زود هنگام سرطان، تشکیل پرونده، پیگیری اقدامات درمانی بیماران، تشخیص، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، درمان‌های هورمونی، درمان مکمل مثل هرسپتین ، مشاوره تغذیه و روان و ویزیت منظم جراح سرطان و متخصص آنکولوژی نمونه برداری از ضایعات از خدماتی است که به بیماران ارائه می‌شود. همین طور در این مرکز عمل‌های سرپایی، بررسی‌های دوره‌ای، انجام باز سازی سینه بعد از سرطان، انجام عمل‌های زیبایی برای بیماران انجام می‌شود.
به گزارش مهر، مرکز سرطان خاتم الانبیا بیمارستان پیمانیه جهرم از شنبه تا پنج شنبه در نوبت صبح فعال و آماده خدمت رسانی به بیماران است. دو پرستار، یک ماما ، یک پزشک عمومی و یک فوق تخصص جراحی سرطان در این مرکز فعالیت دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/298890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!