پیام فارس

آخرين مطالب

دیدار مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان البرز با 3 هزار نفر از ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان البرز با 3 هزار نفر از ایثارگران
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برنامه‌ریزی دیدار مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان البرز با 3 هزار نفر از ایثارگران خبر داد.

به گزارش «ایثار»، سلیمان رستمیان ضمن تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، از زحمات خبرنگاران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در جامعه قدردانی کرد.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اشاره کرد و بابیان اینکه هر کس در این عرصه تلاش کند، اجر خود را از شهدا دریافت خواهد کرد، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی برگرفته از بطن انقلاب است که به فرمان امام خمینی (ره) و با در نظر داشتن اهدافی بلند در سال 1358 تأسیس شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، مأموریت بنیاد را در دو حوزه تبلیغ ایثار و شهادت و رسیدگی به امورات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در چارچوب قانون عنوان کرد و ادامه داد: بنیاد شهید به‌عنوان یک نهاد خدمتگزار، از ابتدای انقلاب تاکنون، با تلاش فراوان، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته است.
رستمیان بیان کرد: تلاش ما بر آن است تا با کمک و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها بتوانیم به دو هدف مذکور که مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است دست یابیم. بعضاً نارسایی‌ها، نوسانات و تبلیغاتی در خارج از کشور به‌منظور تضعیف ارزش‌ها صورت می‌گیرد اما این موضوع هیچ تأثیری در انجام مأموریت های محوله و خدمت‌رسانی به جامعه هدف ما نداشته است.
باید برای سوق دادن جامعه به سمت ایثارگری، رفتارهای ایثارگرانه، با بهره‌گیری از سیره و راه و روش شهدا تلاش کنیم
وی با تأکید بر اینکه باید برای سوق دادن جامعه به سمت ایثارگری، رفتارهای ایثارگرانه، نیکی‌ها و زیبایی‌ها با بهره‌گیری از سیره و راه و روش شهدا تلاش کنیم، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اداری، اجرایی، دولتی و خصوصی، در چارچوب قوانین و ضوابط ابلاغی، به مسائل و مشکلات مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌پردازد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اذعان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اتفاق بزرگی بود که به وقوع پیوست. در این انقلاب که برگرفته از تفکر ناب تشیع بود، اندیشه‌های سیاسی تشیع، اسلام و امام خمینی (ره) و توده‌های مردمی دست‌به‌دست هم دادند و در سال 1357 اتفاق مهمی به نام انقلاب اسلامی را رقم زدند.
انقلاب با پشتوانه مردمی و مبارزه مجاهدان و دلسوزان این ملت به پیروزی رسید
رستمیان بابیان اینکه انقلاب با پشتوانه مردمی و مبارزه مجاهدان و دلسوزان این ملت به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: این روزها شاهدیم که همچنان ارزش‌های نظام و انقلاب و آرمان‌ها و اهداف شهدا در جامعه وجود دارند و برای تحقق اهدافی که مردم برای رسیدن به آن انقلاب کردند، ازجمله «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تلاش می‌شود.
وی مطرح کرد: در ایام اخیر، شاهد برخی اقدامات کوردلانه علیه ارزش‌های نظام و انقلاب بودیم که این موضوع مسئولیت ما را در بزرگداشت دهه مبارک فجر سنگین‌تر می‌کند؛ در این دهه باید برای معرفی زیبایی‌هایی که مردم برای آن‌ها قیام کردند تلاش کنیم. ایجاد ایده‌ها و افکار مختلف در هر جامعه،‌ امری طبیعی است اما باید برای افزایش شناخت و آگاهی مردم نسبت به انقلاب و دلایل و جهت‌گیری آن تلاش کنیم.
اجرای 20 برنامه متنوع در دهه فجر توسط کمیته ایثارگران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به فعالیت کمیته ایثارگران ذیل ستاد گرامیداشت دهه فجر، از برگزاری 20 برنامه متنوع در دهه مبارک فجر خبر داد و با اعلام اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران را مسئول این کمیته است گفت: جلسات متعددی با دستگاه‌های عضو این کمیته و اصناف و گروه‌های اجتماعی و مردمی تشکیل و پیشنهادات و نظرات، جمع‌آوری‌شده است تا بتوانیم با نوآوری و خلاقیت، برنامه‌هایی را اجرا کنیم که جاذبه بیشتری داشته باشند.
رستمیان از برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها به‌منظور غبارروبی و گلباران مزار شهدا در 158 گلزار شهدای استان البرز و به‌صورت همزمان، مراسم پدران آسمانی در روز پنج شنبه 13 بهمن‌ماه ساعت 15 خبر داد و افزود: برنامه متمرکز این مراسم در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برگزار می‌شود زیرا این گلزار بیشترین آمار شهدا را دارد و یک هزار و 400 شهید را در خود جای‌داده است.
دیدار مسئولین دستگاه‌های اجرایی با 3 هزار نفر از ایثارگران
وی، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس به‌ویژه در مدارس شاهد، برگزاری مراسم جشن انقلاب با حضور همکاران بنیاد شهید و خانواده‌های آن‌ها، دیدار و سرکشی از 54 شهید و 43 آزاده سیاسی دوران انقلاب، دیدار با خانواده‌های سه هزار شهید و جانباز استان از سوی دستگاه‌های اجرایی و کارکنان بنیاد شهید از 10 بهمن تا 10 اسفند را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دهه فجر عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به برگزاری همایش یک روزه طرح سپاس با حضور استاندار، فرمانداران، روسای دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها به‌صورت استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: مراسم تکریم و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر و خانواده شهید سید روح‌الله عجمیان، 19 بهمن‌ماه در سالن شهدای مدافع حرم این اداره کل برگزار می‌شود.
رستمیان، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های دارت، والیبال، فوتسال و تنیس روی میز در سالن‌های جانبازان، موسسه ایثار و بنیاد شهید منطقه یک کرج، اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به عتبات عالیات و مشهد مقدس از 12 لغایت 22 بهمن و برگزاری مراسم پخت آش نذری به نیت ظهور امام زمان (عج) توسط همکاران بنیاد منطقه 2 کرج را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.
سومین همایش استارتاپی شاهد و ایثارگر در البرز اجرایی می‌شود
وی از برگزاری سومین همایش استارتاپی شاهد و ایثارگر با مشارکت پارک علم و فناوری در روز 18 بهمن خبر داد و گفت: انجام تبلیغات محیطی، چاپ ویژه‌برنامه معرفی شهدای شاخص، نخبگان و مدیران ایثارگر استان و توزیع در بنیادهای سراسر کشور، رونمایی از کتاب راز درخت کاج با موضوع شعر ایثار و شهادت و اعزام روایتگران ایثارگر به محافل و مراسم‌ها از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در این دهه، برنامه‌هایی ازجمله تجلیل از کارگران شاهد و ایثارگر در شرکت‌ها و کارخانجات و فرزندان شاهد شاغل در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، برپایی نمایشگاه تابلوهای نقاشی در محوطه ساختمان اداری استانداری، انجام مصاحبه‌های تلویزیونی با آزادگان سرافراز دوران انقلاب و ملاقات با ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها نیز اجرا می‌شوند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/296491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور