پیام فارس

آخرين مطالب

داستان ثبت نام 13 داوطلب برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس و حاشیه ها ورزشي

داستان ثبت نام 13 داوطلب برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس و حاشیه ها
  بزرگنمايي:

پیام فارس- از آنجا که فوتبال رشته خاصی است ،داوطبان زیادی برای نشستن بر کُرسی داغ ریاست آن وجود دارد این در حالی است که برای فراخوان ثبت نام سایر رشته های ورزشی که بعضا مقام آور هم  هستند تنها  یک و  یا 2 نفر داوطلب دارد و برخی از رشته ها هم اصلا داوطلب ندارد و استقبال نمی کنند.

فوتبال هم شهرت دارد و هم ثروت

 کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که این رشته هم شهرت و هم ثروت به دنبال دارد برای همین هم برای گرفتن پست ریاست محبوب ترین رشته ورزشی داوطلبان زیادی به میدان می آیند.

16 مهرماه 1401 دوره چهار ساله دوم ریاست غلامعلی هنرپیشه در هیات فوتبال فارس  پایان یافت اما پیش از آن از سوی هیات فوتبال فراخوان برای ثبت نام داوطلبان انجام گرفت و متعاقب آن 13 نفر ثبت نام کردند، ضمن اینکه فوتبال تنها رشته ای است که برای فراخوان طبق اساسنامه راسا اقدام می کنند در حالی که دیگر رشته ها وظیفه فراخوان بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است.

کمیته سه نفره تعیین صلاحیت کاندیدا زیر سوال رفت  

پس از اینکه مهلت ثبت نام به پایان رسید، کار صلاحیت کاندیدا توسط  کمیته سه نفره شامل 2نماینده هیات فوتبال و یک نماینده از اداره کل ورزش و جوانان شروع به کار کرد، اما ین پایان کار نبود چرا که برخی از کاندیداها و اداره کل بر غیر قانونی بودن کمیته سه نفره طبق اساسنامه معترض شدند و حتی کار به شکایات مختلف  در نهاد های بالا دستی کشید برای همین هم انتخابات هیات فوتبال فارس در موعد مقرر بر گزار نشد.  

خبرنگارایرنا دوشنبه 25 مهرماه  1401 در حاشیه نشست رسانه ای مدیرکل ورزش و جوانان  فارس این پرسش را مطرح کرد که  چرا در  موعد مقرر انتخابات  هیات فوتبال فارس بر گزار نشد که پاسخ متولی  ورزش فارس را به دنبال داشت.   

برخی هیات ها برای رسیدن به پست ریاست دست  به همه کاری می زنند

داستان ثبت نام 13 داوطلب برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس و حاشیه ها
مدیرکل ورزش و جوانان فارس: نقدهای جدی وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه در برخی از هیات ها برای رسید ن به پست ریاست آن کار به مصاحبه،  تخریب، شکایت و تیم کشی می شود، گفت:اما  برای تصدی دیگر هیات ها باید التماس کنیم  که یک نفر بیاید به آن مجموعه کمک کند.

دکتر حیدر صفرپورادامه داد: در واقع یک نگاه چندگانگی برای کسانی که خودشان را خادم و علاقه مند خدمت به ورزش  می دانند، وجود دارد و  در یک مقطع هم در  تاریخ  ورزش فارس برخی رشته ها مانند گوشت قربانی بوده که هر کسی یک گوشه از آن را  کنده و برده و تنها چیزی که باقی مانده یک بدن  نحیف و لاغربوده است که وظیفه خود و همکارانم می دانم که آنها را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: فوتبال یکی از هیات هایی است که روی آن حساسیت خاصی وجود دارد و انتظار ما براین بود  که مسئولان فعلی هیات در عمل به شرح وظایف و تکالیف قانونی خودشان به عنوان بازوان اجرایی اداره کل در قالب حمایت از رده های پایه و تیم های ورزشی  صورت می گرفت اما عدم انجام تکالیف موجب نارضایتی شده است.

نقدهای جدی وجود دارد

او با اظهار اینکه قدردان زحمات  هیات فوتبال  هستیم اما نقد های جدی هم  وجود دارد نیز بیان داشت : انتظار داشتیم هیات فوتبال به عنوان یک مجموعه که هم قدمت و هم جایگاهش ایجاب می کند در چارچوب ضوابط قانونی تمکین و حرکت می کرد  و در برگزاری مجامع سالیانه،  تعیین اعضای هیات رییسه  و  پاسخگوبه نهاد های ذیربط بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک سری انتصابات نا به جایی هم دیدیم که در یک مقطع انجام شد، اظهارداشت: این امر موجب شد به سمت و سویی بروند که خود هیات بخواهد فضا را برای تعیین صلاحیت کاندیدا مهندسی کند وکمیته سه نفره تشکیل دادند که فقط یک عضوآن از اداره کل ورزش بود.

صفر پور افزود: وقتی تایید صلاحیت  های فنی کاندیدا در چارچوب خودشان انجام شد، شاید هم اساسنامه چنین اجازه ای داده باشد،  حداقل عرف و اخلاق ایجاب می کرد که قبل از اعلام نتایج کمیته سه نفره تایید صلاحیت ها با اداره کل هماهنگ باشند که این امر میسر نشد و تا اعلام  نتایج پیش رفتند.

او گفت: پس از اعلام نتایج تایید صلاحیت کاندیدا برخی از انها اعتراض  و شکایت هایی  جدی طبق مفاد اساسنامه به نهاد های مربوطه کرده بودند و وظیفه ما ایجاب می کرد که  هم به فدراسیون فوتبال  و هم به وزارت ورزش  ان را انعکاس  دهیم.

مدیرکل  ورزش و جوانان اضافه کرد: اما آنچه که امروز مطرح است اصل کمیته سه نفره زیر سوال رفته است، زیرا مرحله بعدی تایید صلاحیت ها حراستی بود که از طرف اداره کل باید انجام می گرفت و باید پذیرفت وقتی یک مرحله هنوز صحت ان تایید نشده و شکایت جدی روی ان است ورود به مرحله بعد موضوعیت پیدا نمی کرد چرا که اگر ما به مرحله بعد ورود کنیم اما مرحله اول باطل شود اقداماتی که ما هم انجام دادیم ان هم نابه جا بوده است.

صفرپور ادامه داد: به همین خاطر شکایت های دریافتی هم به فدراسیون فوتبال هم به امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش انعکاس دادیم ضمن اینکه کسانی که از نهاد های متولی پیگیری می کردند که این شکایت ها شده، شما رسیدگی کنید که آیا طبق اساسنامه کمیته تایید صلاحیت ها درست است و یا خیر ؟

وی گفت: به عنوان مثال  یکی از مکاتبات که در خصوص یکی از کاندیدا شد به صراحت خدمت مهدی  تاج رییس فدراسیون اعلام کردم که این مکاتبه  که به نام فلان کاندیدای  خاص شده این  زمینه را مهیا کرده است که عده ای دیگر هم که تا دیروز نمی توانستند ثبت نام کنند، بتوانند  دوباره ثبت نام کنند.

صفر پور تاکید کرد: به فدراسیون  پیشنهاد دادیم با وجود همه این مکاتبات انجام شده ابتدا پاسخ ما را بدهید که آیا کمیته سه نفره طبق اساسنامه شما صلاحیت داشته و یا نه،اگر صلاحیت داشته که ما می پذیریم و وارد مرحله بعد می شویم و وظیفه ماست  که در کمتر از سه تا چهار ساعت در صورتی که صحت کمیته سه نفره مشخص شود، اسامی کاندیدا  را برای تایید صلاحیت به حراست بدهیم تا برسیم به مرحله اجرای مجمع اما این پاسخ هنوز از سوی فدراسیون  به ما داده نشده است.

وی گفت: هیات فوتبال طی یک نامه ابتدا اسامی هفت نفر از 13 نفر داوطلب کاندیدای ریاست هیات به ما اعلام کرده است، بعد از آن مکاتبه ای با ما نشده است و بعد متوجه شدیم یک لیست 9 نفره دیگری از کمیته سه نفره بیرون امده که اینقدر پراگندگی در این مورد به وجود امده است.

داستان ثبت نام 13 داوطلب برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس و حاشیه ها 

 

کمیته سه نفره صالحی تشکیل شود

صفر پور اضافه کرد: یک زمان نامه هایی از دبیرکل فدراسیون ، حراست وزارت ورزش و جاهای مختلف دریافت کردیم و یک سری موارد ذکر کردند و هم اینک روی صحبت ما این است که ان شکایت های اولیه که در ساختار کمیته سه نفره شکل گرفته بوده درست است و یا نه، که فدراسیون به ما جواب نداده است، چون شاکی داریم باید به انها پاسخ دهیم که اگر کمیته سه نفره مورد تایید نیست، کمیته سه نفره صالحی طبق ضوابط تشکیل دهند تا براساس آن دیگر شکایتی صورت نگیرد.

مدیر کل ورزش  و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت:  استقبال می کنیم که هر چه سریعتر مجامع هیات ها بر گزار شود و انها سامان دهی شوند، نگاه ما این است  کار طبق قانون پیش برود و دوم اینکه مواردی که مورد اعتراض و شکایت کاندیدا است از سوی فدراسیون فوتبال  به ان رسیدگی شود و سپس جواب ان را اماده کرده که اگر مورد تایید است اسامی کاندیدا را برای تایید به حراست اداره کل می فرستیم.

هیات فوتبال نظرات بالادستی خود هم قبول ندارد

وی افزود : جالب اینکه کمیته سه نفره مشخصا دارای یک سری نظرهای مقام های بالا دستی است اما هیات فوتبال فارس  نظرات بالادستی خود را که فدراسیون است را رد می کند و فدراسیون هم براین باور است که نظرات ما باید اعمال شود ضمن اینکه ما نه تنها در مورد هیات فوتبال بلکه برای تمام هیات ها نگاهمان براین است که ورزش فارس نباید آسیب ببیند.

صفر پور بیان داشت: هر شخصی که در هیاتی مشغول است نگاهش باید نگاه خدمت به جامعه مخاطب او باشد، اگر منافعی در بعد مالی  یک هیات است این منافع به واسطه مخاطبان هیات که همان ورزشکاران هستند تامین شده است پس منافع باید در قالب خدمت بر گردد به خود ورزشکاران ان هیات تا اینقدر اسیب نبینیم.

وی گفت:هیات فوتبال عمده وظایف و تکالیفی  که در مورد  تیم های ورزشی ،توسعه و تعمیم ورزش فوتبال دارد حتی برای مهیا کردن یک سری زیر ساخت های عمده شانه خالی کرده ضمن اینکه ما قدردان زحمات انها هستیم و احترام قائلیم اما حتما دفاع از حقوق جامعه ورزش فارس مشخصا در زمینه فوتبال وظیفه ماست و ما هم در چارچوب قانون با جدیت  این موضوع را پیگیری می کنیم که سریع تر فوتبال فارس به سرانجام خوبی برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار در مورد اینکه تکلیف رییس هیات با توجه به اینکه از موعد قانونی ریاست آن گذشته است، گفت: مطابق اساسنامه  رییس پیشین  تا زمان انجام مجمع می تواند ادامه دهد اما در عین حال رایزنی هایی  داشتیم برای اینکه فضا از این ابهام ها  و نگاه های جهت دار خارج و  تصمیم های خوبی گرفته شود.

صفر پور بیان داشت: به کسانی که کاندیداهستند و چه انهایی که در هیات فوتبال مسئولیت و اختیار منابع و منافع هیات  دارند توصیه می کنم  دست از رفتارهای خارج از عرف در جهت مهندسی کردن انتخابات  بردارند چرا که از نگاه دستگاه های نظارتی پنهان نمی ماند و به جد حساس هستند که  انتخابات در یک فضای آرام و بدون جهت با تصمیم جامعه فوتبال به نفع فوتبال فارس شود.

رییس هیات فوتبال پاسخ نداد

خبرنگار برای اینکه عدالت رعایت شود با  غلامعلی هنرپیشه تماس گرفت تا پاسخ او هم منعکس شود، پس از اینکه تلفن همراه ایشان چند بار زنگ خورد اما جوابی دریافت نشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/279756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری