پیام فارس

آخرين مطالب

جزئیات جدید از حوادث امروز زاهدان/ حمله تروریستی به 3 کلانتری/سوءقصد به فرزند امام جمعه اهل سنت زاهدان صحت ندارد اجتماعي

جزئیات جدید از حوادث امروز زاهدان/ حمله تروریستی به 3 کلانتری/سوءقصد به فرزند امام جمعه اهل سنت زاهدان صحت ندارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره حمله افراد مسلح به کلانتری زاهدان، اظهار داشت: ظهر امروز و همزمان با خاتمه نماز جمعه و خروج نمازگزاران از مصلای شهر، تعدادی افراد ‌مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و ‌تیراندازی به‌سمت نمازگزاران و مقر کلانتری 16 ‌در نزدیکی مصلی می‌کنند که با واکنش سریع مأموران مواجه می‌شوند و اوضاع سریعاً تحت کنترل قرار می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه در این درگیری تعدادی از ‌مهاجمان، تروریست‌ها و عوامل نفوذی مجروح و کشته شدند، افزود: متأسفانه در این درگیری‌ها تعدادی از نیروهای پلیس نیز مجروح شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه تاکنون کسی به شهادت نرسیده است و آمار نهایی مجروحین این حادثه متعاقباً اعلام می‌شود.
فرمانده انتظامی سیستا‌ن و بلوچستان با بیان اینکه تعداد تیراندازهای تروریست در این حادثه تروریستی خیلی زیاد و نفرات بسیار بالایی به‌سمت کلانتری حمله کردند، ادامه داد: بعد از این حمله بلافاصله تمام نیروهای امنیتی وارد عمل شده ضمن انجام اقدامات مقا‌بله‌ای و برقراری آرامش در شهر، تعدادی از مهاجمان را شناسایی کردند و اکنون نیز در حال شناسایی سایر تروریست‌ها هستیم.
سردار طاهری با اعلام اینکه تعدادی سلاح از مهاجمان کشف شده است، تصریح کرد: آنچه برای پلیس و نیروهای امنیتی مسجّل شد این است که اینها تروریست بودند که از سایر مناطق به زاهدان آمده و در بحث تجزیه‌طلبی محرک بودند که با آگاهی و همکاری مردم تعدادی از آنها بلافاصله شناسایی شدند.
وی در پاسخ به سؤالی که "آیا تروریست‌ها و اشرار به کلانتری دیگری در حادثه امروز زاهدان حمله کردند؟"، گفت: این تروریست‌های مسلح و مهاجمان به 3 کلانتری دیگر تعرض می‌کنند که فقط در یک کلانتری در نزدیکی مصلی خسارت بالاست و در کلا‌نتری دیگر ‌خسارت و هجمه تروریست‌ها بالا نبوده است.
‌فرمانده انتظامی سیستا‌ن و بلوچستان با ابراز اینکه "هم‌اکنون امنیت در سطح شهر زاهدان برقرار است و شاهد امنیت پایداری هستیم"، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آرامش در شهر برقرار است و پلیس و نیروهای امنیتی پای کار اند و بزرگان و متنفذین همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و از مردم تقاضا می‌کنیم که همچنان با ما همکاری داشته باشند.
سردار طاهری با بیان اینکه محله شیرآباد زاهدان در امنیت کامل به‌سر می‌برد، تأکید کرد: الحمدلله دیگر مشکلی در سطح شهر نداریم و نیروهای نظامی و امنیتی در منطقه مستقر شده اجازه کوچکترین تحرکی را به عناصر معاند و تروریست ‌نخواهند داد.
وی با تصریح به اینکه پلیس با اقتدار در تمام مناطق شهر حضور دارد و حفاظت از مراکز دولتی، خصوصی و ‌مردم را با اقتدار انجام خواهند داد، اضافه کرد: ‌اجازه فرصت و اقدام را از تروریست‌ها، اشرار و معاندان خواهیم گرفت‌ و قطعاً نفوذی‌های مسلح امروز زاهدان به‌سزای اعمالشان خواهند رسید./منبع: تسنیم
تعدادی از عوامل حادثه تیراندازی در زاهدان دستگیر شدند
روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ظهر امروز به کلانتری 16 زاهدان، تعدادی از عوامل این حادثه با تلاش ماموران دستگیر شدند.
‌به گفته یکی از عوامل دستگیر شده، تروریست ها بعد از پایان نماز جمعه به سمت کلانتری 16 حمله و قصد تخریب و ناامن نمودن شهر را داشتند.
‌همچنین یک خودروی پژو 405 حامل سلاح با هدف مسلح شدن افراد شرور به محل وارد شده بود.
اعتراف یکی از بازداشت‌شدگان: یک خودرو بین مردم اسلحه توزیع می‌کرد
یکی از آشوبگران که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود در اعترافات خودش گفت: یک خودرو بین مردم اسلحه توزیع کرد.
گرگیچ یکی از آشوبگران که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود در اعترافات خودش گفت: در مقابل کلانتری 16تجمع کرده بودیم که به ناگاه یک ماشین پژو کنار ما ایستاد و به گفت و گو پرداخت.
وی با بیان اینکه در خودروی پژو مقادیری سلاح وجود داشت که در بین مردم توزیع کرد که من نیز یک کلت کمری برداشتم، افزود:‌ در مسیر برگشت بودیم که در خیابان دستگیر شدم
این آشوبگر با بیان اینکه این پژو دو عدد کلاش را در بین مردم توزیع کرد و بلافاصله صدای تیراندازی به سمت کلانتری آغاز شد، اضافه کرد: ‌من ترسیدم و از محل فرار کردم.
تکذیب خبر زخمی شدن فرزند امام جمعه مسجد مکی زاهدان
خبر زخمی شدن فرزند امام جمعه مسجد مکی زاهدان تکذیب شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عبدالبصیر اسماعیل زهی، نوه مولوی عبدالحمید، اظهار داشت: خبر زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان صحت ندارد.
برخی کانال‌های مجازی در ساعات گذشته شایعاتی در این باره منتشر کرده بودند.
‌به گزارش تسنیم، اشرار مسلح از ظهر امروز در زاهدان ‌با حمله به 3 کلانتری ‌‌‌و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به سمت کلانتری 16 زاهدان کردند‌.
براساس این گزارش، در برخی مناطق شهر نیز این آشوبگران چند لاستیک و سطل زباله را آتش زده و یک نانوایی در منطقه‌ای دیگر ‌مورد هجوم اشرار مسلح قرار گرفت.
در ادامه اقدامات آشوبگرانه تروریست‌ها در شهر زاهدان، آنها یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر را به آتش کشید‌ند که تلاش آنها برای ادامه اغتشاشات با حضور نیروهای امنیتی ناکام ماند و هم اکنون وضعیت شهر پایدار است./تسنیم
"جیش‌الظلم" مسئولیت حمله تروریستی امروز ‌زاهدان را برعهده گرفت
تسنیم نوشت: گروهک تروریستی "جیش‌الظلم" در اطلاعیه‌ای اعلام کرد‌ که این گروهک مسئولیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را بر عهده گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است: در پی حادثه تروریستی ظهر امروز در زاهدان، ‌گروهک تروریستی "جیش‌الظلم" در اطلاعیه‌ای اعلام کرد‌ که این گروهک مسئولیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفته است.

پیام فارس

منبع: فردا
اخبار استان سیستان و بلوچستان
اخبار زاهدان
کلیدواژه: حمله تروریستی زاهدان کلانتری امروز در زاهدان نیروهای امنیتی سمت کلانتری حمله تروریستی تروریست ها کلانتری 16 ظهر امروز بین مردم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36106752 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/278314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان