پیام فارس

آخرين مطالب

دستور استاندار فارس برای راه‌انداز‌ی قرارگاه هوشمندسازی کشاورزی اقتصادي

دستور استاندار فارس برای راه‌انداز‌ی قرارگاه هوشمندسازی کشاورزی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید قرارگاه هوشمندسازی کشاورزی و دامداری در استان راه‌اندازی شود، گفت: این موضوع به هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری کمک می‌کند. - اخبار استانها -
  محمدهادی ایمانیه صبح امروز در شورای کشاورزی استان فارس با بیان اینکه اقدامات حوزه هوشمندسازی کشاورزی حمایت جدی می‌شود، اظهار داشت: باید قرارگاه هوشمندسازی کشاورزی و دامداری راه‌اندازی شود چون به هم‌افزایی و پرهیز از موازی کاری کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه با تعامل در سطح کلان کشور این هم افزایی‌ها پیش آمده و شرایط با دولت‌های قبلی متفاوت است، گفت: امیدواری‌ در مردم افزایش پیدا کرده و در استان روز به روز این تعامل و توافق باید بیشتر شود.
استاندار فارس افزود: آیین‌نامه تشکیل این قرارگاه و چه وظایفی باید داشته باشد یکی دو هفته آینده تهیه شود برای مرکز پایش نیز درخواست‌ها مطرح شود تا در استان فارس به عنوان پیشتاز این اتفاق بیفتد.
ایمانیه با بیان اینکه برای هر بخش از کشاورزی کارشناسی قرار داده شود، عنوان کرد: تصمیمات مبتنی بر نظرات کارشناسان گرفته شود تا یک تصمیم علمی و بر پایه مستندات باشد.
وی با بیان اینکه در هوشمندسازی کشاورزی بازار نیز مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: این مسئله می‌تواند به رونق و ساماندهی اقتصاد کشاورزی و کشاورزان کمک کند.
مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه هوشمندسازی مدیریت بخش کشاورزی از مهم‌ترین اقداماتی است که در حوزه کشاورزی استان باید انجام شود، اظهارداشت: این امر به تصمیم‌سازان حوزه کشاورزی کمک می‌کند تا تصمیم متناسب با شرایط گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه ترسیم نقشه اراضی زراعی و باغی و بارگذاری اطلاعات واحدهای تولیدکننده دام محقق شده است، گفت: پایگاه اطلاعات مکانی در وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده که در بخش استان فارس می‌توان اطلاعات را به صورت دقیق وارد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه سالانه 10 هزار میلیارد خسارت به بخش کشاورزی وارد و 2 درصد آن پرداخت می‌شود،‌ عنوان کرد: ایستگاه‌های داده‌های محیطی می‌تواند خسارت را کاهش دهد در حال حاضر 40 ایستگاه در استان وجود دارد اما با نصب آن می‌توان حداقل 5 هزار میلیارد از خسارت را کاهش داد در استان حدود 120 ایستگاه نیاز است.
تهیه اطلس زراعی و باغی برای مدیریت نهاده‌های بخش کشاورزی از دیگر مواردی بود که دهقان‌پور به آن اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی سرمازدگی با پایش مداوم نقطه شبنم و افت ناگهانی فشار هوا وجود دارد که منجر به کاهش خسارت می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با آفات بخش کشاورزی با استفاده از سامان‌های هوشمند امکانپذیر است، تصریح کرد: افزایش اثربخشی مبارزه با ملخ.های بومی از جمله اقدامات است که در سال گذشته در 13 هزار و 65 هکتار مبارزه و در 400 هزار هکتار ردیابی شد همچنین شناسایی پهنه‌های آفت ملخ نیز انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: شناسایی کانون‌های بیماری مرغداری‌ها در شعاع 15 ایستگاه‌‌های داده‌های محیطی نیز از دیگر اقدامات با استفاده از سامانه‌های هوشمند است همچنین بهسازی مصرف انرژی در گلخانه‌ها از دیگر اقداماتی است که با هوشمندسازی بخش کشاورزی می‌توان انجام داد.
وی با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند در این حوزه نیز کمک‌کننده است که وضعیت خشکسالی در آینده و بازه‌های زمانی قابل پیش‌بینی شود، گفت: دفتر فناوری‌های نوین در سازمان شکل گرفته بوده که در راستای هوشمندسازی کشاورزی به کار گرفته شده است که اخطارهای هواشناسی بخش کشاورزی در این راستا انجام می‌گیرد.
دهقان‌پور تصریح کرد: باید مرکز پایش و مدیریت هوشمند داشته باشیم و کلیه داده‌های مرتبط به این مرکز بیاید و گزارش‌های مرتبط با آن را استخراج کنیم تا کشاورزی استان بر مبنای هوشمندسازی اداره شود.
امام جمعه بجنورد: سنددار شدن زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی رفاه کشاورزان را به‌دنبال دارد"توقف توسعه اراضی کشاورزی" شاه کلید احیای دریاچه ارومیه استوزیر جهاد کشاورزی: قیمت "مرغ و تخم‌مرغ" نیاز به اصلاح داردتشکیل کارگروه میان شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری مستمرامام جمعه یزد: بخش کشاورزی در کشور دانش‌بنیان شود محسن ربانی‌زاده، معاون امور اقتصادی استاندار فارس نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تعامل بین دستگاه‌های اجرایی سیستمی فکر کردن و حل عارضه و مشکل گفت: بدون هوشمند شدن نیز باید کارهای بسیاری انجام شود.
وی اظهارداشت: اراضی در حال تغییر کاربری هستند که باید این اصلاح شود همچنین27 هزار چاه غیرمجاز در سطح استان داریم اما کشاورزی که تمکین نمی‌کند از ما مجوز برای صادرات می‌خواهد.
معاون امور اقتصادی استاندار فارس عنوان کرد: نظارت بر بخش کشاورزی و سیستمی فکر شدن بر این امر نیاز است تا شرایط استان بهبود پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/276766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد