پیام فارس

آخرين مطالب

تحقق پیشرفت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است منطقه آزاد کیش

تحقق پیشرفت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی سیاست گذاری فرهنگی رویدادهای ورزشی بین المللی پیشرفت هر جامعه را مبتنی بر فرهنگ آن جامعه دانست و بر این امر مهم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جایگاه و نقش مهم و ارزشمند فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ واژه ای مهم ولی مظلوم است که نقش مهمی در پیشرفت هر جامعه ایفا می کند.
وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ گفت: حرکت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است، بنابراین هر جامعه بر اساس فرهنگی که بر ذهن آن حاکم است مورد پذیرش قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود، به بخش دیگری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ در سه عرصه مهم و عام تقسیم بندی شده است.
مهدی کشاورز افزود: نخستین عرصه آن در تصمیم گیری های کلان کشور است، فرهنگ به عنوان جهت دهنده تصمیم های کلان در حوزه های اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و تولید نقش مهمی ایفا می کند.
کشاورز همچنین در این نشست دومین عرصه مهم را اعتماد به نفس و اعتزاز ملی عنوان کرد.
وی سیاست های کلان آموزشی و علمی دستگاه های موظف دولتی یعنی آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان را سومین عرصه مهم برشمرد و افزود: دستگاه های موظف دولتی باید سیاست های کلان آموزشی و علمی خود را از مرکز دریافت کنند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تمام دست اندرکارانی که در حوزه های مختلف برای تعالی و پیشرفت جزیره تلاش می کنند، گفت: جام جهانی یک رویدادی است که باید نقش همه مشخص و بست و پیوستی داشته باشد تا بتوانیم بر آن اساس مراکز پذیرایی، گردشگری، اقامتی و ... را برای میزبانی از این رویداد مهم بین المللی آماده کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما تعریف درستی از فرهنگ نداریم، تعریف های موجود یا کلی هستند و زمانی هم که قصد ارائه آن را داریم؛ هنرمندانه، مطابق با حقوق و فرهنگ، مبتنی بر استفاده از دانش گذشته، ادب و آداب علمی و خلاقانه نیست که این موضوعات سبب نا رضایتی مردم می شود.
کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: وقتی این موضوعات را نتوانیم در حوزه طراحی کلان و نقشه راه خوب مشخص و تبیین کنیم در حوزه اجرا نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
رضا شجیع دبیر برگزاری نشست هم اندیشی سیاست گذاری فرهنگی رویدادهای ورزشی بین المللی گفت: بسیاری از نهاد‌ها در این نشست دو روزه حضور داشتند تا در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی جام جهانی برنامه ریزی کنند.
شجیع افزود: یکی از ابعاد بسیار مهم جام جهانی قطر، پیوست فرهنگی آن و ارتباط آن با حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی، حضور هواداران و شهر‌های حامی این رویداد است.
وی ادامه داد: سیاست گذاران فرهنگی از جمله مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگانی از دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های تاثیر گذار در این نشست دو روزه حضور داشتند و در خصوص مسائل فرهنگی جام جهانی بحث و تبادل نظر کردند.
مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیر عامل سازمان منطقه‌ آزاد کیش اظهار داشت: نتایج این نشست دو روزه، در قالب بسته‌های سیاستی به نهاد‌های تصمیم گیرنده ارسال خواهد شد تا از ظرفیت‌های جام جهانی قطر برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه استفاده شود.
رضا شجیع با اشاره به نقش سازمان منطقه‌ آزاد کیش در این رویداد فرهنگی ورزشی گفت: منطقه آزاد کیش بر اساس سیاست‌های دبیرخانه‌ شورای عالی مناطق آزاد، فعالانه تلاش خواهد کرد و بعد از ماه محرم و صفر، جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در کیش اجرا خواهد شد.
دکتر منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مباحث نظری از اهمیت فرهنگ سخن بسیار زیاد گفته شده اما در عمل فرهنگ در حاشیه است، اظهار داشت: سهم اعتبارات فرهنگی از بودجه عمومی کشور کمتر از 2 درصد است و حال سخن از زیربنا بودن فرهنگ مطرح می شود.
وی اظهار داشت: در کمیسیون مجلس در این دوره بحث پیوست فرهنگی به طور جد در دستور کار قرار گرفته است و نشست های مختلفی نیز در این زمینه برگزار شده و خوشبختانه در دبیرخانه این مهم مصوب شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت آئین نامه پیوست فرهنگی را به نگارش در خواهد آورد.
دکتر کلهر معاون فرهنگی وزرات ورزش و جوانان، با بیان این که ابعاد کلی مسابقات جام جهانی در حوزه هایی مانند "ورزشی، فرهنگی، تجاری-اقتصادی و امنیتی" است، افزود: در حوزه ورزشی کمک به آماده سازی تیم ملی، حمایت از فدراسیون فوتبال، تقویت روحیه کادر فنی و بازیکنان و تشکیل کار گروه حمایتی از تیم ملی از جمله اقدامات ورزشی این وزارتخانه است.
دکتر کلهر در خصوص حوزه فرهنگی که توسط وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی شده، گفت: مخاطب جام جهانی مخاطبی خاص و با ویژگی های منحصر به فرد هست که در حوزه فرهنگی که زیر مجموعه معاونت فرهنگی این وزارت می باشد به این مسائل توجه شده است.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یک بعد آن مربوط به تیم ملی و آماده سازی آن تیم است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مسئولیت پیگری آن را بر عهده دارد.
معاون فرهنگی وزرات ورزش و جوانان، "حوزه رسانه و جو روانی پیرامون جام جهانی، ساماندهی فضای عمومی کشور، ساماندهی مناطق آزاد، ساماندهی سر مشوق ها و سکوهای هواداری، ساماندهی بلیت ها و اعزام تماشاگران، ساماندهی برنامه های فرهنگی و هنری در خارج از کشور، اسکان، تامین اقلام فرهنگی مورد نیاز تیم ملی " را از اقدامات فرهنگی انجام شده برشمرد.
گفتنی است در این نشست دکتر جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، دکتر شیری قائم مقام بین الملل حوزه های علمی سراسر کشور، دکتر علی تاج بخش رئیس انجمن اخلاق ورزشی ایران، دکتر هاشمیان دبیر شورای حوزوی شورای عالی فرهنگی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر رحیم رمضانی نژاد استاد تمام و صاحب نظر حوزه های فرهنگی، دکتر حمید قاسمی دانشیار دانشگاه پیام نور و بنیانگذار رشته مدیریت رسانه های ورزشی در کشور، دکتر رئیس السادات دبیر انجمن ژئوپلیتیک تهران، دکتر یزدی دبیر انجمن اخلاق ورزشی، دکتر غریبی دبیر کارگاه اجتماعی شورای حوزوی شورای انقلاب فرهنگی، حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/275502/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران