پیام فارس

آخرين مطالب

حضور تیم پزشکان فارس در 10 موکب اربعین حسینی گفتگو

حضور تیم پزشکان فارس در 10 موکب اربعین حسینی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - سید وحید حسینی در جمع اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز و هفته خبرنگار، با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در افکار عمومی گفت: رسانه، فکر و نظر مردم است و مسوولان در حوزه‌های ارائه خدمات، با تعامل سازنده با اصحاب رسانه، می‌توانند دیدگاه جامعی نسبت به مسائل مردم داشته باشند که این امر در حوزه سلامت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس فعالیت اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی جامعه، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را بسیار ارزشمند خواند که موجب ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خود و مسئولان دانشگاه را خادمان مردم خواند و گفت: باعث افتخار است که به لطف خداوند متعال در مسیر خدمت به مردم گام بر می‌داریم و در این راه از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دانشگاه برای ارتقای سطح بهداشت و درمان استان استفاده می‌شود.
او با اشاره به بهره برداری از 29 پروژه سلامت در فارس همزمان با هفته دولت امسال، ابراز امیدواری کرد بهره برداری از این خدمات جدید، گامی در مسیر توسعه خدمت رسانی به مردم سراسر استان باشد.
حسینی با اشاره به سپری شدن بیش از 30 ماه گذشته در بحران کروناویروس و تلاش اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه دانشگاه برای خدمت رسانی در این بحران اظهار کرد: اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما نیز نقش بسیار مهمی در کمک به مدیریت کروناویروس داشته اند که همگام با مشارکت مردم، باعث موفقیت استان فارس در مدیریت و کنترل این بیماری شده است.
او از مردم خواست تا برای عبور از موج هفتم کروناویروس، ضمن انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجموعه سلامت را یاری رسانند و از اصحاب رسانه نیز خواست تا در جلب مشارکت و همکاری عمومی در این زمینه، همچون همیشه همراه مجموعه سلامت باشند و به ویژه با تبیین اهمیت دریافت دز یادآور واکسن، موجب ارتقای ایمنی عمومی در برابر این بیماری و موج هفتم کرونا شوند.
حسینی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، روزانه میزبان مراجعان و بیمارانی از سایر استان‌های کشور است،گفت: بر اساس آمار‌های موجود، 37درصد مراجعان به بیمارستان نمازی از سایر استان‌های کشور هستند و همین امر، اهمیت توسعه زیرساخت درمانی در فارس با افزوده شدن دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی جدید را ضروری می‌سازد که تحقق این امر، نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری را می‌طلبد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار پروژه ساخت بیمارستان 700 تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) در میانرود را نیز تلاشی در این راستا برشمرد و گفت: در حال حاضر با پیگیری مسئولان دانشگاه، 400 میلیارد تومان از اعتبار ساخت این پروژه تامین و مقدمات اولیه برای اجرای آن با ایجاد کارگاه و خدمات گمانه زنی و ژئوفیزیک آغاز شده است.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، پیگیری برای ساخت دو بیمارستان جدید و جایگزینی با بیمارستان نمازی و شهید دکتر فقیهی را دیگر اقدام در دست انجام برای تامین نیاز شیراز به تخت‌های بیمارستانی جدید عنوان کرد.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به اجرای طرح ملی «دارویار» به عنوان یکی از طرح‌های عظیم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، انتقال یارانه دارو‌ها از ابتدای چرخه (مواد اولیه و واردات آن) به انتهای چرخه (مصرف کننده) است که مزیت‌های مهمی نظیر جلوگیری از قاچاق معکوس دارو را به همراه دارد.
به گفته مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، اجرای این طرح باعث می‌شود که بیمار با همراه داشتن نسخه هنگام مراجعه به داروخانه، علاوه بر استفاده از سهمیه بیمه خود، بتواند از یارانه ترجیحی دارو نیز بهره‌مند شود، اما پرداختی از جیب بیمار تغییر نمی‌کند.
حسینی گفت: از آغاز اجرای طرح دارویار در استان فارس، دو هزار و 372 بازدید از 856 داروخانه در سطح استان انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یکی از اولویت‌های دانشگاه را تقویت سیستم تمام وقتی اساتید دانشگاه اعلام کرد و گفت: رسیدن به اهداف دانشگاه در امر آموزش، پژوهش و درمان، نیازمند تمام وقت بودن اساتید دارد که در این راستا تسریع در رفع دغدغه‌های اساتید با پیگیری‌های استانی و کشور در حال انجام است.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین با اشاره به برگزاری یازدهمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه، موضوع جوانی جمعیت از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد و ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و همراهی درون بخشی و برون بخشی در پیشبرد اهداف این برنامه ملی، بر اهمیت مشارکت اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در همین راستا، نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با بررسی راهکار‌های تسریع در رسیدن به تولیدات داخلی، توسعه ملی و رشد اقتصادی، همچنین آگاهی از دغدغه‌های فعالان این حوزه، به صورت منظم در روز‌های پنجشنبه هر هفته در حال برگزاری است.
او با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد اربعین دانشگاه و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه با شکوهتر آیین اربعین حسینی و برپایی موکب‌ها در مسیر زائران، از اهدای بیش از یک میلیارد تومان دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از شرکت‌های دارویی و موسسات خیریه به دانشگاه خبر داد.
او گفت: امسال400 پزشک متخصص و عمومی، پرستار و کارکنان دانشگاه در قالب 10 موکب، در طول مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمات سلامت ارائه می‌دهند.
باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/274950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

«فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد

فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم

رشد 107 درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد