پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استاندار فارس با حضور در منزل پیشکسوت رسانه از وی تجلیل کرد فرهنگي

معاون استاندار فارس با حضور در منزل پیشکسوت رسانه از وی تجلیل کرد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- اسماعیل محبی‌پور در این آیین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، این استان را مهد تمدن ایران زمین دانست و گفت: استان فارس با برخورداری از ظرفیت‌هایی که دارد و الگوی تمدنی که ارائه کرده فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور ایران و حتی دنیای اسلام است.

وی با اعتقاد به اینکه با نگاه تحولی می‌توان به موفقیت رسید، گفت: در عصر جدید با تکراری کار کردن و راه گذشتگان را طی کردن بدون داشتن نگاه نوگرایانه و تحولی نمی‌توانیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در عرصه خبرنگاری در بیست سال اخیر تحولات خوبی صورت گرفته است این در حالیست که در صد سال پیش از آن شاهد تحولات اندکی در این عرصه بودیم.
محبی‌پور اضافه کرد: اما امروز تحولات در عرصه تکنولوژی باعث شده که تمایلات مردم برای بهره‌گیری از ایده‌ها و روش های نو بیشتر شود و همین تمایلات اصحاب رسانه و خبرنگاران را ملزم کرده که در این مسیر حرکت کنند. در غیر این صورت از عرصه رقابت خارج می‌شوند.
وی بیان کرد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب و رسانه فارس یکی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌رود که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند چراغ راهی برای جوانان باشد.
محبی‌پور گفت: استفاده از ایده‌ها و انرژی جوانان در کنار تجربیات پیشکسوتان می‌تواند اتفاقات بزرگی را در عرصه فرهنگی، ادبی و علمی استان رقم بزند.
وی با اعتقاد به اینکه ذهن مردم استان فارس تشنه علم، فرهنگ و ادب است، گفت: این تشنگی را باید با خوراک صحیح برطرف کنیم وگرنه این عطش را ممکن است با موضوعاتی رفع کنند که چندان موردنظر ما نیست.
این مقام مسئول با بیان اینکه نمی‌توانیم از عطش فرهنگی، ادبی و علمی مردم فارس چشم‌پوشی کنیم، گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند؛ آنها می‌توانند هم میزان و نوع تشنگی ذهنی مردم را مشخص کنند و هم خوراک و وسیله رفع تشنگی را به مسئولان انعکاس دهند.
وی افزود: یکی از دشواری‌ها برای انجام کار فرهنگی، ترغیب مردم برای ورود به این عرصه است اما خوشبختانه در استان فارس کمتر با این مشکل روبه رو هستیم. با این حال نیاز است که مسئولان استان بتوانند از این فرصت به نحو احسن بهره ببرند.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه دولت در تلاش است تا مردمی کردن حاکمیت را به یک فرهنگ تبدیل کند، گفت: هر چه بتوانیم تصمیمات و تفکرات مدیریتی کشور را با کمک مردم اتخاذ کنیم به نتایج بهتری خواهیم رسید. در واقع دولت در تلاش است تا شرایطی فراهم کند تا حکومت خود را در رأس و نوک هرم نبیند بلکه از مشارکت مردم در مسیر حاکمیت بهره ببرد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کند.
وی عنوان داشت: بر اساس تجربیاتی که کسب شده هر جا بسیج افکار عمومی ایجاد کرده‌ایم موفق بوده‌ایم. در حقیقت با توان افزایی غیرقابل باور و با هزینه کم در مدت زمان کوتاه توانسته‌ایم به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.
محبی‌پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت مردم رقم خورد، رمز موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف را اتصال به مردم دانست و گفت: ما حتی اعتقاد بسیاری به مردمی کردن امنیت داریم و بر این باور هستیم که باید از مردم برای جلوگیری از نا امنی در کشور کمک‌ بگیریم.
وی گفت: هنر ما باید این باشد که با اقدامات اجتماعی و فرهنگی از امنیتی شدن موضوعات جلوگیری کنیم، گفت: در این راستا خود مدیران دستگاه‌ها در مقاطع مختلف، باید پاسخگوی جامعه مخاطبشان باشند
محبی‌پور با بیان اینکه مدیران باید واقعیت‌ها را بگویند و وعده غیرقابل تحقق ندهند،گفت: در بحران‌ها هم هر جا از ظرفیت مردم استفاده کردیم ضریب موفقیت‌مان فوق‌العاده بالا بوده است.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درخواست کرد که از ظرفیت‌های فعالان فرهنگی برای پیشبرد امور در چارچوب ماهیتی آنها بهره گیرد.
محبی‌پور به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: استان فارس از تمدن ملی و اسلامی برخوردار است و ترکیبی از اقوام و انسان‌ها با عقاید و ادیان مختلف در این استان جمع شده‌اند. لذا اگر بخواهیم مدلی از الگوی تمدنی را ارائه کنیم، مکانی بهتر از استان فارس نمی‌یابیم.
وی استان فارس را مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین دانست و گفت: استان فارس به عنوان مهد تمدن می‌تواند فضایی را برای ارائه الگوی تمدنی فراهم کند. البته برای تحقق اهداف‌مان نباید منتظر اقدامات پایتخت بمانیم.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: مسئولان فارس می‌توانند کارسازی کنند و راهبردهایی را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان تعریف کنند البته مشروط به اینکه جایگاه خودمان را بدانیم که بالاتر از ما کسی نیست که برایمان تصمیم بگیرد و صفر تا صد تصمیمات را باید خودمان اتخاذ کنیم. 

معاون استاندار فارس با حضور در منزل پیشکسوت رسانه از وی تجلیل کرد

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این آیین ضمن تبریک روز خبرنگار، از بیش از سه دهه تلاش‌های جعفری زاده در عرصه رسانه قدردانی کرد. 

در این آیین که به مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار برگزار شد، از محمدمهدی جعفری‌زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع و پیشکسوت رسانه فارس تجلیل شد.

معاون استاندار فارس با حضور در منزل پیشکسوت رسانه از وی تجلیل کرد

محمدمهدی جعفری‌زاده مدیرمسئول روزنامه طلوع متولد 1341 و دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته مدیریت است که فعالیتهای رسانه‌ای خود را از سال 1372 آغاز کرده است. انتشار روزنامه طلوع از سال 1374 آغاز شده است و این روزنامه‌ در حال حاضر برای پنج استان جنوبی از جمله استان فارس، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان منتشر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/274480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!