پیام فارس

آخرين مطالب

اولویت بندی و مطالعه 40 پروژه کلان برای توسعه همه جانبه فارس سياسي

اولویت بندی و مطالعه 40 پروژه کلان برای توسعه همه جانبه فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس- دکتر محمد هادی ایمانیه، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار   افزود: کار مطالعه و بررسی این این 40 پروژه از حدود 10 ماه گذشته در استان آغاز شده و از حدود 2 هفته گذشته نیز جلسات بررسی و مرور آنها در استان با جدیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات آنچه که در 10 ماه گذشته توسط مجموعه‌های مختلف در خصوص این پروژه‌ها انجام گرفته و اینکه چه اقداماتی در ادامه برای به سرانجام رسیدن آنها باید انجام شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: این پروژه‌ها در پنج گروه فرهنگی و اجتماعی؛ عمرانی؛ اقتصادی؛ گردشگری و صنایع دستی؛ و کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته‌اند.

ایمانیه اظهار داشت: تالار مرکزی شیراز از جمله پروژه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است که مشکلات حقوقی و مالکیت زمین مانع اصلی فراروی احداث این پروژه بود که با رایزنی‌ها و تعاملات صورت گرفته این مانع برطرف شد.

وی افزود: این پروژه هفت سال معطل درگیری هشت سازمان در استان بود و هر سازمانی که زمینی در محدوده اجرای این پروژه داشت ادعایی را مطرح می‌کرد.

او بیان کرد: در نهایت با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سند این ملک به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شد.

استاندار فارس افزود: پروژه تالار مرکزی شیراز هم اینک حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از احداث این تالار، به مدت چهار سال هر سال 100 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

ایمانیه اضافه کرد: علاوه بر این 400 میلیارد تومان، از محل صندوق مسئولیت اجتماعی نیز کمک‌هایی به این پروژه خواهد شد تا در کمتر از چهار سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

استاندار فارس گفت: در حوزه عمرانی نیز بررسی پروژه‌های کلانی همچون طرح انتقال آب خلیج فارس به استان، راه آهن شیراز – بوشهر و شیراز – گلگهر، طرح سریع السیر شدن قطار شیراز – اصفهان و همچنین اجرا و تکمیل سدهای پارسیان، تنگ سرخ، کوار، هایقر، چشمه عاشق، نرگسی و رودبال در دستور کار قرار گرفته است.

وی، رفع مشکل آب را از اولویت‌های بسیار مهم استان دانست و گفت: یکی از راهکارهای حل این مشکل، تکمیل طرح انتقال آب از خلیج فارس است که با توجه به اهمیت موضوع با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

او اضافه کرد: باید زمان مشخصی برای اجرای این طرح تعیین شود و اگر بتوان این کار را ظرف مدت سه سال به نتیجه رساند و آب را به شهرهای مشخص شده انتقال داد کار بزرگ و ارزشمندی انجام شده است.

استاندار فارس ادامه داد: مجریان پروژه انتقال آب از خلیج فارس باید با ارائه یک جدول زمان بندی مشخص کنند که آب طی چه زمانی به چه شهری می‌رسد تا روند پیشرفت پروژه بر اساس آن جدول به ‌خوبی قابل رصد و ارزیابی باشد.

ایمانیه بیان کرد: در حوزه اقتصادی نیز بررسی طرح‌های پتروشیمی‌های فسا، جهرم، فیروزآباد و داراب، شهرک دارویی، توسعه میادین نفت و گاز، توسعه صنایع الکترونیک، توسعه پارک علم و فناوری، توسعه صنایع تبدیلی و پیگیری وضعیت صنایع قند محسن، آی تی آی، کاغذ زارگرس و روغن نباتی نرگس شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

وی، در خصوص آخرین وضعیت احداث پتروشیمی‌های فسا، جهرم، فیروزآباد و داراب گفت: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان این شهرستان ها در مجلس وضیعت این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت فعال شدن آنها اتخاذ شد.

استاندار فارس افزود: پتروشیمی فیروزآباد که در همان زمین مسطح و فنس کشی شده 200 هکتاری آماده جذب سرمایه‌گذار است و عملیات اجرایی آن به زودی با جذب سرمایه‌گذار برای احداث شهرک صنایع پایین دستی آن آغاز می‌شود.

ایمانیه ادامه داد: در خصوص پروژه پتروشیمی داراب نیز شرایط برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است و برای تعیین محل دقیق اجرای پتروشیمی فسا و جهرم نیز فرصتی یک ماهه تعیین شد.

او گفت: برای ایجاد شهرک‌های صنعتی پایین‌دستی ویژه پتروشیمی نیز لازم است تا مهرماه امسال بسته‌های سرمایه‌گذاری ایجاد این شهرک‌ها آماده شود.

استاندار فارس بیان کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز مواردی همچون توسعه صنایع دستی، اجرای پارک ایران کوچک و همچنین تکمیل هتل‌های در دست ساخت و احداث هتل‌های جدید بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری نیز توسعه گلخانه‌ها، کاشت گیاهان دارویی، اجرای کانال‌های آب کشاورزی و آبخیزداری‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/274479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان