پیام فارس

آخرين مطالب

بیمارستان قلب آباده، جلوه‌ عشق نیک‌اندیشان مقالات

بیمارستان قلب آباده، جلوه‌ عشق نیک‌اندیشان
  بزرگنمايي:

پیام فارس- دوازدهم آبان ماه سال 1387 بود که مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان آباده فارس اعلام کرد ورثه مرحوم محمد امین شودلی یک قطعه زمین به مساحت 206 متر مربع را به شورای خیرین تأمین سلامت آباده اهدا کرده و قرار است درآمد فروش این زمین صرف راه اندازی مرکز قلب در بیمارستان امام خمینی آباده شود. علیرضا توکل در آن زمان گفته بود: راه اندازی مرکز جراحی قلب و عروق آباده، نیاز به حمایت و همت افراد خیر دارد، گفت: مجمع خیرین تأمین سلامت فارس مجوز خرید یک دستگاه آنژیوگرافی برای این مرکز را دریافت کرده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم تأمین نیروی متخصص و اضافه کردن تجهیزات به این ساختمان را پیش بینی کرده است. توکل هزینه اولیه ایجاد این بخش را 15 میلیارد ریال پیش بینی کرد و معتقد بود که این مهم حمایت مسئولان و کمک افراد خیر را می‌طلبد.

فراخوان همکاری با نیک‌اندیشان سلامت و کلنگ‌زنی بیمارستان
بدین‌ترتیب فراخوان همکاری با نیک‌اندیشان سلامت با هدف ساخت این بیمارستان منتشر و این فراخوان آغازی برای به حقیقت پیوستن ایده بزرگ ساخت بیمارستان قلب در شهرستان آباده شد.
کلنگ‌زنی ساخت این بیمارستان در سال 1388 در زمینی با زیر بنای سه هزار و 640 مترمربع صورت گرفت و مدت زمان زیادی طول نکشید که عملیات ساخت این مجموعه آغاز شد.‌ این ساختمان در نهایت پس از هشت سال فراز و نشیب‌های فراوان در خردادماه سال 96 به بهره برداری رسید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده در 28 خرداد 1396 اعلام کرد که عملیات ساخت بیمارستان خیر ساز تخصصی و فوق تخصصی قلب شمال فارس به انجام رسیده و تا چند روز آینده این مرکز درمانی در شهر آباده به بهره برداری می رسد. کامران مهدوی در آن زمان با اشاره به فعال شدن 65 تخت این مرکز گفت: افزون بر شهرستان آباده، شهرستان های همجوار نیز می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان بهره ببرند و بیماران قلبی این شهرستان ها از مراجعه به مرکز استان بی نیاز می شوند.

شروع قوی
این مجموعه که در سه طبقه احداث شد با برخورداری از بخش های اداری، سی سی یو، پست سی سی یو، درمانگاه و اورژانس قلب در طبقه همکف فعالیت‌های خود را آغاز کرد و خیلی زود توانست به جایگاه مطلوبی در عرصه درمان و سلامت برسد به گونه‌ای که با گذشت کمتر از یک سال از شروع فعالیت‌هایش پذیرای بیماران از نقاط مختلف کشور شد بیماران از سراسر مناطق شمال فارس و استان‌های همجوار برای برطرف کردن نیازهای درمانی خود به این بیمارستان مراجعه می‌کردند و از سال 96 تا 97 بیش از بیست هزار نفر از امکانات بستری و سراپایی این بیمارستان بهره بردند.

مهدوی رئیس شبکه بهداشت و درمان آباده در 18 مهر 1397 نیز به عملکرد قابل توجه این بیمارستان اشاره کرد و با اعتقاد به اینکه این مرکز یکی از مؤثرترین مراکز درمانی در شمال استان فارس به شمار می‌رود، گفت: بیش از 110میلیارد ریال در این بیمارستان هزینه شده است و خیرین سلامت شهرستان آباده هم 70 میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان کمک کرده‌اند.

افتتاح فاز دوم بیمارستان
با این حال خبرهای خوش از فعالیت‌های این بیمارستان به همین جا ختم نشد و افتتاح فاز دوم این مجموعه، بار دیگر توانست کام مردم شهرستان آباده را شیرین کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه پنجشنبه 9تیرماه در سفر به استان فارس، وارد شهرستان آباده شده بود، با حضور در بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان، فاز دوم مرکز قلب این بیمارستان را افتتاح کرد. بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح این بیمارستان مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت را محرومیت‌زدایی دانست و گفت: با محرومیت زدایی سلامت مردم در همه نقاط کشور تامین شود و در همین زمینه، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین شده و به صورت روزانه در سطح کشور در حال اجراست.

نقش پررنگ نیکوکاران در ساخت و تجهیز بیمارستان
با این حال نقش پررنگ نیکوکاران و خیرین را در ساخت و تجهیز این بیمارستان نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از اقدامات خوب و ارزنده نیکوکاران در حوزه سلامت، ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیریه است. نیکوکارانی که در ادوار مختلف و در زمینه‌های درمانی، بهداشتی و سلامت به یاری دولت شتافتند و سهم بسزایی در موفقیت‌های برنامه‌های سلامت محور دارند.
رئیس شورای خیرین تامین سلامت آباده هم که معتقد است خیرین نقش بی‌بدیلی در ساخت و تجهیز بیمارستان قلب آباده داشته‌اند، در رابطه با نقش نیک اندیشان در احداث این بیمارستان گفت: می‌توان گفت خیرین در احداث ساختمان بیمارستان مشارکت صددرصدی داشته‌اند و حدود 15 تا 20 درصد از تجهیزات بیمارستان هم توسط خیرین تأمین شده است.
ایرج فرخی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: انجام هر کاری عشق می‌خواهد و اگر انسان به معنای واقعی عاشق نشود به وصال معشوق نمی‌رسد؛ البته عشق می‌تواند مجازی یا حقیقی باشد و می‌توان گفت کارهایی که خیرین انجام می‌دهند عشق حقیقی است.

بیمارستان قلب آباده، جلوه‌ عشق نیک‌اندیشان
ایرج فرخی رئیس شورای خیرین تامین سلامت آباده

اهداف ساخت این بیمارستان و شروع عملیات احداث
این نیک اندیش ادامه داد: تأسیس بیمارستان قلب که یکی از مهمترین پروژه‌های این شورا به شمار می‌رود هم به عشق مردم آباده انجام شد. مردمی که برای تأمین نیازهای خود در حوزه سلامت با مشکلات بسیاری مواجه بودند.
فرخی اضافه کرد: در واقع آباده یکی از شهرستان‌های استان فارس محسوب می‌شود که حدود 275 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و مردم این شهرستان به دلیل نبود بیمارستان قلب در آباده مجبور بودند برای برطرف کردن مشکل خود به مرکز استان مراجعه کنند اما متأسفانه بسیاری از آنها در این مسیر فوت یا سکته ناقص و خفیف می‌کردند. همین مسئله باعث شد که تدابیر لازم برای حل این مشکل اتخاذ شود.
او با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکل بیماران قلبی در شهرستان آباده گفت:‌ در دهه 80 قرار بود دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه «ام آر آی» در اختیار شهرستان آباده قرار دهد و با اینکه آباده آمادگی و ظرفیت خود برای انجام این کار را اعلام کرد، شهرستان اقلید با نامه‌ای که از وزارت گرفت موفق شد این امتیاز را از آن خود کند.
رئیس شورای خیرین تأمین سلامت آباده بیان کرد: در همان زمان جلسه‌ای با حضور دکتر ایمانیه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاندار کنونی فارس برگزار شد و ایشان در این جلسه عنوان کردند که هر دو شهرستان نیاز به دستگاه «ام آر آی» دارند اما وجود دو دستگاه در دو شهرستان نزدیک به هم توجیه اقتصادی ندارد.
وی افزود: در این جلسه دکتر ایمانیه اعلام کردند که برای اختصاص امتیاز به شهرستان آباده، می‌توانیم مجوز احداث یک بیمارستان تخصصی قلب که از سوی وزارت بهداشت به استان فارس اختصاص داده شده است را به این شهرستان دهیم؛ بنده از این پیشنهاد استقبال کردم و از آقای ایمانیه خواستم که اقدامات لازم برای صدور این مجوز انجام شود.
فرخی عنوان کرد: پس از عقد تفاهم نامه‌ای بین بنده و دانشگاه علوم پزشکی مقرر گردید احداث ساختمان به عهده شورای خیرین گذاشته شود و دانشگاه متعهد به مهیا کردن تجهیزات پزشکی و تأمین نیروی انسانی باشد.
وی افزود: بالاخره کلنگ بیمارستان قلب در سال 1388 بدون آمادگی و برخورداری از منبع مالی خاص، با توکل بر خدا و به دستور دکتر ایمانیه به زمین زده شد.
عضو هیأت امنای مجمع خیرین استان فارس یادآور شد: با وجود اینکه آمادگی و اعتبار لازم را برای انجام این کار نداشتیم از همان روز اول تمام تلاش خود را برای احداث این ساختمان به کار گرفتیم و هر کس با هر توان مالی در این پروژه عظیم خیرخواهانه مشارکت کرد.
وی ادامه داد: در آن زمان از ما خواسته شد که برای صدور مجوز، 300 میلیون تومان به حساب دانشگاه واریز کنیم، لذا با گرفتن وام این مبلغ را پرداخت کردیم. هرچند که این مبلغ بعدها به خودمان بازگردانده شد.
فرخی اضافه کرد: من هم برای شروع روند عملیات احداث این ساختمان به تهران سفر کردم و توانستم با پیگیری این موضوع از طریق افراد خیر، اعتبارات و تجهیزاتی از جمله میلگرد مورد نیاز و هزارتُن سیمان را برای آغاز عملیات احداث تأمین کنم.

از هدیه 100 هزار تومانی یک دانش‌آموز تا کمک‌های پنج میلیاردتومانی
او بیان داشت: ما در این مدت شاهد کارهای خیرخواهانه‌ای از سوی مردم برای ساخت این بیمارستان بودیم. به عنوان نمونه دانش‌آموزی که در مسابقات قرآنی شرکت و موفق به دریافت هدیه‌ای با مبلغ 100 هزار تومان شده بود، این مبلغ را برای ساخت بیمارستان اهدا کرد و حتی یک پیرزن سالخوره، که تنها دارایی او مقداری ریوار گیوه بود از ما خواست که با اهدای این ریوار قصد دارد به اندازه یک پله در ساخت این بیمارستان سهیم باشد.
فرخی افزود: این پیرزن اعتقاد داشت که با پا گذاشتن پزشکی که قصد معالجه بیماران را دارد بر این پله، او هم می‌تواند در ثواب نجات جان آن انسان شریک باشد. انگیزه این بانو که با تنها دارایی‌اش در ساخت این بیمارستان مشارکت کرد، باعث بالا رفتن انگیزه ما برای ادامه کار شد.
وی گفت: در این میان افرادی هم بودند که برای ساخت این بیمارستان از یک تا پنج میلیارد تومان کمک کردند. حتی یک بانوی فرانسوی در سال 91، در ادامه روند عملیات احداث به ما یاری رساند و مبلغی حدود 50 میلیاردتومان کمک کرد.

تجهیز بیمارستان به یک دستگاه آنژیوگرافی
او با بیان اینکه وزارت بهداشت متقبل شد یک دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان آباده اختصاص دهد، گفت: زمانی که ما متوجه شدیم دانشگاه برای خرید و انتقال این دستگاه به 3 میلیارد تومان نیاز دارد برای تأمین این اعتبار تلاش کردیم و در نهایت موفق به تجهیز بیمارستان به دستگاه آنژیوگرافی شدیم.
فرخی به افتتاح فاز دوم مرکز قلب بیمارستان با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: در روز افتتاح این بخش بر روی 6 نفر آنژیوگرافی انجام شد و آن روز بهترین روز زندگی من بود چراکه شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان و به ثمر نشستن تلاش‌هایمان بودم.
عضو هیأت امنای مجمع خیرین استان فارس با بیان اینکه این بیمارستان قطعا می‌تواند بسیاری از نیازهای درمانی منطقه و حتی استان را برطرف کند، گفت: پس از تجهیز بیمارستان به این دستگاه، تمامی نیازهای بیماران قلبی برطرف می‌شود و با بهره‌گیری از پزشکان جراح فوق تخصص و تکمیل ظرفیت های موجود نیز می‌توانیم گام‌های بلندتری در این مسیر برداریم. در واقع با تجهیز هر چه بیشتر این بیمارستان مردم این شهرستان برای درمان بیماری‌های قلب و جراحی قلب نیازی به مراجعه به اصفهان و شیراز و یزد نخواهند داشت.
فرخی با بیان اینکه خیرین نقش بسزایی در ساخت و تجهیز این بیمارستان داشته‌اند، افزود: می‌توان گفت خیرین در ساخت بنای بیمارستان مشارکت صد در صدی داشته‌اند و حدود 15 تا 20 درصد از تجهیزات بیمارستان هم توسط خیرین تأمین شده است.

کمک خیرین آباده به مردم؛ از مدرسه‌سازی تا تهیه دارو و بسته‌های معیشتی
وی به دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط خیرین در شهرستان آباده اشاره کرد و گفت: مدرسه‌سازی، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، کمک به داروخانه‌ها برای تأمین داروی افراد بی‌بضاعت، تحت پوشش قرار دادن کودکان و زنان بی‌سرپرست و تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌هایی که با مشکل مالی رو به رو هستند از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط خیرین در این شهرستان انجام می‌شود.
عضو هیأت امنای مجمع خیرین استان فارس اظهار داشت: انجام این نوع کارها توسط خیرین در شهرستان های استان، افزون بر اینکه کار بزرگ اجتماعی، ملی و مردمی محسوب می‌شود، منجر به افزایش اشتغالزایی و کاهش مهاجرت مردم این شهرستان‌ها به مرکز استان می‌شود. البته دولت نیز در این زمینه باید ما را یاری برساند و با در اختیار قرار دادن زمین یا اعطای تسهیلات بانکی کمک کند تا بتوانیم اقدامات بهتر و بیشتری برای مردم انجام دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/270676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر

بارش‌های بالای 200 میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد

دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار 35 میلیارد تومانی در اقلید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود

سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس

ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

بارش‌های بالای 200 میلی‌متر سبب سیلاب‌ در 2 استان شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد

رژه روز ارتش - شیراز

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از 12000 اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

بازداشت 5 هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود