پیام فارس

آخرين مطالب

اجرای طرح نشاط خانواده‌ها در 270 روستای استان فارس سياسي

اجرای طرح نشاط خانواده‌ها در 270 روستای استان فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - لارستان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس تاکید کرد که طرح بشری (نشاط خانواده های روستایی و عشایری) با هدف شناسایی ظرفیت ها و حمایت و تقویت توانمندی زنان و دختران روستایی و عشایری در 270 روستای استان فارس به صورت پایلوت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا یقطین روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار ویژه لارستان و مشاوران فرمانداران شهرهای جنوبی فارس اظهار داشت: فعالیت ها و اقدام ها در قالب این طرح مهم که در راستای ارتقای توانمندی زنان روستایی و عشایری است در سطح وسیع و در ابعاد مختلف پیش بینی و طراحی شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر تقویت و بارورکرن استعدادها و توانمندی زنان و دختران روستایی به ویژه در زمینه هنرها و صنایع دستی و دست ساخته های آنان به نوعی باعث رونق و شکوفایی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی در روستاها هم خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری فارس یادآور شد: همچنین این طرح سایر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و هنری زنان روستایی و عشایری را هم شامل می شود و اجرای دقیق و منظم و هدفمند آن می تواند به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و در نهایت به استحکام بیشتر خانواده های روستایی کمک شایانی کند.
وی ابراز امیدورای کرد که در فرآیند اجرای این طرح و برای ایجاد نشاط اجتماعی خانواده های روستایی وعشایری از ظرفیت و توان برخی نهادهای حمایتی و بنگاه های اقتصادی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد متستضعفان در راستای تحقق اهداف و برنامه ها در قالب اجرای این طرح نیز بهره خواهیم برد.
یقطین ، در بخش دیگری از سخنان خود و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هم در زمینه دیگر برنامه های مربوط به حوزه بانوان و خانواده استان فارس نیز گفت: هفت محور مهم و عملیاتی در دستور کار و فعالیت های این حوزه در سطح استان قرار گرفته است.

پیام فارس


وی تصریح کرد: محور اصلی این برنامه ها بر استحکام بیشتر بنیان خانواده و و نهادینه کردن شور و نشاط اجتماعی در بین خانواده ها استوار خواهد بود.
او با اشاره به برنامه دولت و به ویژه مجموعه مدیریتی استان فارس برای بکارگیری و استفاده از زنان توانمند درعرصه های مدیریتی نیز گفت: رویکرد و نگاه استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس و سایر مدیران در این موضوع هم راستا با نگاه دولت تاکنون مثبت بوده است.
وی افزود: هم اینک در برخی نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی حرکت های خوبی در استفاده از بانوان توانمند و خلاق در عرصه مدیریتی نیز شروع شده که سازمان جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان فارس از جمله این نهادها هستند.
مدیرکل امور بانوان استانداری فارس گفت: التبه رویکرد و نگاه به مساله ارتقای منزلت اجتماعی زنان و خانواده نباید و نمی توان تنها به صرف گماشتن زنان در پست ها و مناصب مدیریتی خلاصه و محدود شود و بی گمان این یک تصور و برداشت ناقصی خواهد بود.
وی اضافه کرد: نگاه و رویکرد این دولت نسبت به جایگاه و نقش زنان چند وجهی ، گسترده و حوزه های وسیعی را شامل می شود و بدون شک مسئولیت خطیر همسرداری و فرزندآوری و مدیریت خانواده ها در کنار فعالیت های عمیق و تاثیرگذار زنان در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و حتی اقتصادی این قشر را نباید فراموش کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری در میان خانواده ها را به عنوان یک رویکرد و راهبرد اساسی و از برنامه های مهم این حوزه نیز یادآور شد و گفت: نمی توان به خاطر برخی مسایل اقتصادی و معیشتی از این هدف مهم خانواده ها به راحتی چشم پوشید.
وی تصریح کرد: بر اساس تحلیل ها و براشت هایی که امروزه در بین خانواده ها و زنان انجام گرفته درگیری های ذهنی و نگرانی از بابت فرزندآوری بیش از سایر جنبه ها و مسائل اقتصادی خانواده ها و بانوان را رنج می دهد که یکی از رویکردها و سیاست گذاری مهم و عمیق ما هم تقویت و تاکید بر همین موضوع خواهد بود.
او ادامه داد که ایجاد مراکز درمان ناباروری و نقش و تاثیرگذاری مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی در این راستا و ایجاد حلقه ها و شبکه های قوی اجتماعی برای آگاهی بخشی بیشتر زنان و خانواده ها از جمله اقدام ها و برنامه های مهم برای تحقق و عملیاتی کردن موضوع افزایش جمعیت و استحکام بیشر خانواده ها است.
فرماندار ویژه لارستان هم گفت: برای استحکام بنیان خانواده و طراحی و عملیاتی کردن برنامه ها نیازی به هزینه های هنگفت و یا برگزاری جشنواره ها و همایش های بزرگ و مختلف نیست.

پیام فارس


داریوش دهقان یادآور شد: می توان با ایجاد شبکه ها و حلقه های کوچک خانوادگی و تقویت ارتباط و راه اندازی گفت وگوهای بین خانودگی حتی در سطح روستاها وعشایر و محله های کوچک به این هدف بزرگ که استحکام و تقویت بینان خانواده است ، برسیم.
وی ابراز داشت: هرچه موضوع استحکام بنیان خانواده و توجه به این اصل مهم در سطح جامعه و به ویژه بین مدیران و مسئولان و تصمیم سازان بیشتر نهادینه شود به همان میزان هم شاهد کاهش محسوس بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و چالش های دیگر فرهنگی خواهیم بود.
برچسب‌ها
استانداری فارس لارستان بانوان زن سرپرست خانواده

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/269253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز