پیام فارس

آخرين مطالب

اندیشه‌های امام راحل چراغ راه آزادی‌خواهان جهان است/ تبیین مکتب امام راحل از وجوه جهاد تبیین سياسي

اندیشه‌های امام راحل چراغ راه آزادی‌خواهان جهان است/ تبیین مکتب امام راحل از وجوه جهاد تبیین
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: اندیشه های ناب امام خمینی(ره) تا همیشه تاریخ، چراغ راه همه آزادی خواهان جهان است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پانزدهم خرداد 1342 نقطه عطف نهضت دینی و انقلاب اسلامی بود، مقاومت خستگی ناپذیر ملت ایران از سال 42 تا 57 ریشه در این قیام داشت که نمادی از پیوند معنوی توده های عظیم مردم برای مبارزه با ظلم و برکندن ریشه استبداد بود.
امام خمینی (ره) منادی اتحاد و وحدت بین مسلمین بود
مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: امام خمینی (ره) در سال های اقامت در عراق همچنان رهبری مبارزه با رژیم پهلوی را به عهده داشته است.
وی افزود: رمز موفقیت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و رهبری نهضت اسلامی ایمان به خدا و تکیه بر نیروی مردمی بود.
مولوی کریم زایی تصریح کرد: امام خمینی(ره) قیام پانزدهم خرداد 1342 را با درایت و بصیرت هدایت و در بهمن ماه 1357به پیروزی رساند.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان جفاها و ستم های زیادی را متحمل شد اما با ثبات قدم، روشنگری و نشان دادن راه درست و نادرست، گام در راه پیروزی اسلام برداشت.
وی عنوان کرد: با پاسداشت آرمان ها و یاد و خاطره امام راحل و ادامه دادن راه شهدای جمهوری اسلامی می توان جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس ایران عزیز اسلامی، بیش از پیش تلاش کنیم.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: امام راحل بعد از انقلاب با همت بلندی که داشت توانست برای ایران اسلامی دستاوردهای مختلفی در زمینه های متفاوت به ارمغان بیاورد، یکی از مهم‌ترین آن ها نهضت خود امام بزرگوار در راستای ارمغان عزت و سربلندی بود.
وی اذعان کرد: امام راحل اصل خدامحوری و دین‌مداری را همیشه در چارچوب زندگی‌ اش به عنوان یک قانون الهی رعایت می کرد و هدف اصلی اش کسب رضای خدا بود و به دنیا و ظواهر دنیوی آن هیچ توجهی نداشت.
مولوی کریم زایی با اشاره به این که وحدت اصلی ترین هدیه امام راحل به مسلمانان عالم بود، عنوان کرد: دشمن از اتحاد و همبستگی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع بسیار واهمه دارد و امروز آمریکایی ها کلمات شیعه و سنی در ادبیات سیاسی وارد کردند تا از این موضوع بتوانند نقشه های شوم خود را در ایران اسلامی پیاده کنند در حالی که آنان با اصل اسلام مخالف هستند.
قیام 15 خرداد و نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان است
مولوی احمد سپاهی، امام جمعه اهل سنت گلشن در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نهضتی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند تا امروز ادامه یافته، و آزادی خواهان جهان در کشورهای مختلف دنیا این نهضت و جریان را امتداد می بخشند.
وی ادامه داد: پانزده خرداد در عین حالی که مصیبت بود اما برای ملت تبدیل به یک امر بزرگ و نقطه عطف شد، و آن استقلال کشور و ازادی برای همه مملکت است.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه امام خمینی(ره)یک شخصیت ممتاز با صفات عالی بود، افزود: اعتقاد به خداوند، استقامت و ایستادگی در مسیر الهی، امید و عبادت خداوند متعال از ویژگی‌های ممتاز این عالم بزرگوار بود، و قیام پانزده خرداد یک مصیبتی بود برای ملت ما، که مبدأ جنبش بود.
وی خاطر نشان کرد: قیام 15 خرداد و نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان است، امام راحل متعلق به همگان است و قوم یا طایفه خاصی را در بر نمی گیرد؛ امام ‌با ظلم ستیزی، حمایت از مستضعفان‌ و مردم مظلوم فلسطین در مقابل مستکبران ایستادگی کرد.
سپاهی تصریح کرد: صفات منحصر به فرد شخصیت امام(ره) بارز باعث شد تا همیشه یاد و خاطره ایشان جاودانه می ماند.
امام جمعه اهل سنت گلشن افزود: باید سیره و روش و شخصیت امام راحل را برای نسل جوان و جدید از طریق برگزاری کارهای فرهنگی در مدارس و مکان‌های آموزشی تبیین کنیم.
هدف اصلی قیام 15 خردادمبارزه با استکبار جهانی و برپایی حکومت اسلامی بود
مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: این قیام سکوی پرشی بود که امام راحل (ره) توانست آن را بنای انقلاب قرار دهد و این امر سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه یاد و خاطره امام راحل هیچگاه از یاد اذهان فراموش نخواهد شد، گفت: مردم و مسئولان به ویژه نسل جوان می توانند از این شخصیت بسیار والا الگو گرفته، و مسیرش را ادامه دهند که با انجام این عمل انقلاب را به اهدافش می رسانند.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امام خامنه ای جانشین برحق امام راحل هستند، افزود: امام خمینی(ره) با کمترین تجهیزات و به موقع توانست مقابل دشمنان بایستد و با آنان مقابله کند، این اقدامات ایشان به ثمر نشست و پیام انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کرد، که صدور این انقلاب با فکر و اندیشه ایشان و پیروانش چون امام خامنه ای میسر شد.
به گفته وی، معمار کبیر انقلاب یک شخصیت فراملی و فرامنطقه‌ای بودند که با گذشت سال ها از زمان رحلت ایشان، طرز فکر و مکتب وی چراغ راه برای تمام آزادی خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان است.
رسولی زاده ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام 15 خرداد و خون شهدای این قیام است و ثمره خون مجاهدین آن زمان پیروزی انقلاب بود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز خاطر نشان کرد: اهداف کلی این قیام امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و طاغوت و هدف اصلی این قیام مبارزه با استکبار جهانی و برپایی حکومت اسلامی برای تحقق دستورات اسلام و عدم وابستگی به ابرقدرت های شرق و غرب بود.
نقطه شروع انقلاب در 15 خرداد 1342 با قیام مردم قم رغم خورد
مولوی حسین زهی، امام جمعه اهل سنت مهرستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به اندازه امام خمینی (ره) نیست، مردم و ملت انقلاب اسلامی در روز14 و 15خرداد یاد و خاطره تمامی جوانانی که برای این انقلاب زحمت کشیده اند را به یاد دارند.
وی ادامه داد: نقطه شروع انقلاب در 15 خرداد 1342 با قیام مردم قم رغم خورد، امیدواریم ‌مردم و مسئولین زحمات گذشتگان را فراموش نکنند.
این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: ملت ایران باید پشتیبان ولایت فقیه باشد، و سخنان و راهکارهای حضرت امام (ره) را دقیقاً به کار بندند، در حال حاضر هم باید با دفاع و پشتیبانی کامل از حضرت آیت الله خامنه‎ای فرامین و فرمایشات ایشان را مدنظر قرار داده و به آن عمل کنند.
وی افزود: باید دولتمردان رفتار این امام والا مقام را در کار‌های خود الگو قرار دهند، مشکلات اقتصادی ملت را برطرف کنند‌ و با همت خویش انقلاب را به همان شکل اولیه پیش ببرند.
امام جمعه اهل سنت مهرستان تصریح کرد: مسئولان با همه وجود به مردم خدمت کنند و با نیت خالص کارهای فعلی را گسترش دهند و رضایت ملت را کسب کنند.
انتهای پیام/
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/268319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان

کشف بیش از 60 سکه‌های تاریخی در فسا

حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق

70 هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

نجات کودک‌ بازیگوش از سازه آسانسور در شیراز

روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون

فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در 24 ساعت گذشته

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس اعلام شد

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

زنگ خطر رکود غیرتورمی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد

رفع تصرف 700 میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان

محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد

توقیف لودر 90 میلیارد ریالی در فراشبند

برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای

اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی