پیام فارس

آخرين مطالب

امام‌خمینی، آموزگار رسم آزادانه زیستن به بشر معاصر سياسي

امام‌خمینی، آموزگار رسم آزادانه زیستن به بشر معاصر
  بزرگنمايي:

پیام فارس- در این پیامها همچنین ضمن تاکید بر پیروی از مقام معظم رهبری به عنوان جانشین شایسته امام، یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342 گرامی داشته شده است.

اعتماد به امام راحل اصلی ترین عامل در کسب موفقیت‌های آن زمان بود
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این باره گفت: آنچه در 14 خرداد رخ داد و باید یادآور شد این است که خبرگان ملت با اراده الهی و با معرفی ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای کمک کردند که جامعه و امت اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 13 خردادماه 1401 شیراز ادامه داد: اعتماد به امام راحل اصلی ترین عامل در کسب موفقیت‌های آن زمان بود و امروز هم ما باید اعتماد و اطاعت کنیم چرا که نسل گذشته به امام خمینی (ره) اعتماد و از ایشان اطاعت کرد و امروز نیز باید بهتر و بیشتر به ولی فقیه اعتماد و از ایشان اطاعت کنیم چرا که راه نجات امت اسلامی اطاعت از ولایت فقیه است‌.

امام، رسم آزاد زیستن را به همه جهانیان آموخت
استاندار فارس به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خردادماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) پیامی صادر کرد.
محمد هادی ایمانیه در این پیام نوشت: خداوند را چگونه سپاس بگوییم که در دورانی زندگی کردیم که انسانی عارف، دلداده خدای متعال، شجاع، عالم و متقی سرزمین عاشق اهل بیت علیه السلام ایران عزیز را اداره کرد.
وی یادآور شد: امام خمینی راه رسم آزاد زیستن را نه‌ تنها به ایرانیان بلکه به همه جهانیان به ویژه جوانان یاد داد.
استاندار فارس افزود: امروز با وجود گذشت سالها از رحلت آن مرد آسمانی، ایران عزیز سرفراز تر از همیشه به کشوری تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده است؛ خداوند مهربان را شاکریم که فرزند معنوی آن پیر فرزانه، رهبری کشور عزیز ما و هدایت و راهنمایی آزادگان جهان را به دست گرفت.

امام خمینی(ره) آغازگر فصل نوین ایران
شهردار و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز نیز در پیامی مشترک سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 را تسلیت گفتند.
در پیام سید احسان اصنافی شهردار و مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز آمده است: چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار صالحان است که با تکیه بر سلاح ایمان بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.
در این پیام آمده است: امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده در قلوب مسلمانان و مستضعفان جهان است، بزرگ‌مردی که با سلوک علمـی و عملی و با پیروی از دستورات اسلام ناب محمدی(ص)، فصل نوینی در تاریخ پر فراز و نشیب این مرزوبوم آغاز نمود.
شهردار و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز در این پیام تاکید کرده اند: یوم‌الله 15 خرداد نیز سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و به ثمرنشستن خواست ملت بزرگ ایران است، این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور ایران اسلامی است.
در بخش پایانی این پیام آمده است: در سی‌وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در حالی به سوگ آن سفر کرده می‌نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مقتدر و مستحکم در مسیر آرمان‌های امام(ره) در حرکت است.

والامردی که در سایه تدبیرش هویت خویش را بازیافتیم
فرمانده انتظامی استان فارس نیز در پیام تسلیتی نوشت: 14 خرداد روز ماتم در عزای والامردی است که در سایه تدبیرش هویت خویش را بازیافتیم و شاهد مهمترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه یعنی پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.
سردار " رهام بخش حبیبی" در این پیام افزوده است: امام خمینی(ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد. او افکار خفته جهان اسلام را بیدار کرد و اندیشه های اسلام ناب را در مسئله حکومت و نظام اسلامی به جهان و جهانیان معرفی کرد.
این پیام می‌افزاید: بدون تردید نقش این مرد همیشه جاویدان تاریخ در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه قیام 15 خرداد 1342 که نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی است،بی بدیل بوده است.

لزوم هوشیاری در برابر جنگ نرم
غلامحسین چوبینی دبیرحزب موتلفه اسلامی فارس نیز در پیام تسلیتی نوشت:  سی وسومین سالگرد  عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین پانزده خرداد42 را بر ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، امت اسلامی و خانواده معظم شهدای پانزده خرداد تا کنون، تسلیت عرض می‌نماییم و یاد و خاطره آنهاراکه بافداکاری وازجان گذشتگی خود بستر لازم را برای به ثمررسیدن انقلاب شکوهمنداسلامی فراهم نمودند گرامی می داریم.
وی افزود: امیدواریم ملت همیشه در صحنه و صبور ایران اسلامی با زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهیدان  وادامه دادن  راهشان قدردان این جانفشانی ها و فداکاری های پیشکسوتان عرصه  جهادوشهادت باشند.
چوبینی ادامه داد: نسل جوان امروز ما باید بدانند که دشمنان اسلام وایران در دوره قاجاریه و پهلوی  به علت ضعف قدرت ملی و وابسته بودن به روباه پیر وسپس به شیطان بزرگ آنهاهمیشه  برماسلطه داشتند  وجنوب کشورمان را بطورکامل دراشغال خود  داشتند، رژیم منحوس  پهلوی باانعقاد عهدنامه هاو قراردادهای ننگینی چون اصلاحات ارضی و کاپیتولاسیون   وغیره که به اجنبی ها درکشورمان مصونیت کامل قضائی می داد
دبیرحزب موتلفه اسلامی فارس تصریح کرد: درواقع آنها پا، روی غرورملی ما وشخصیت ما می گذاشتند  تا این که امام راحل نسبت به  پذیرش کاپیتولاسیون از سوی مجلس شورای ملی به شدت اعتراُض کردند ومردم هم حمایت کردند و علیه رژیم ستم شاهی به صحنه آمدند،
وی ادامه داد: مردم  شهرهای ورامین، پیشوا، تهران و قم  روز پانزدهم خرداد 42 باراهپیمایی و اعتراض های گسترده علیه رژیم درحمایت ازمرجعیت وروحانیت اما، که متاسفانه قریب پانزده هزار نفر از هم میهنان فداکارمان به دست ارتش ستمشاهی شهید و یا زخمی شدند ورژیم سفاک پهلو ی بسیاری از آنهارا در گورهای دسته جمعی دفن کردند.
دبیرحزب موتلفه اسلامی فارس در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) پس از14سال تبعید درعراق، به ایران بازگشت و باشکوه هرچه  تمامتر مورداستقبال گرم وبی نظیر  اقشارمختلف  قرارگرفتند وبا پشتیبانی مردم انقلابی محمد رضا پهلوی ودولتش را ازاریکه قدرت به زیرکشیدند و بنیان  نهضت اسلامی را پی ریزی نمودند،  و هیئت های موتلفه اسلامی هم که درسال42 به دستور امام و در بیتشان  تشکیل شده بود درهمه صحنه درکنارامام  قرارداشتند.
این پیام می‌افزاید: آنچه امروز مهم است و برای ما تکلیف محسوب می شود این است که ،دشمنان انقلاب اسلامی وملت ایران رو، به جنگ نرم (جنگ شناختی) آورده اند ومی خواهندبرافکارمردم حکومت کنند، این جاست که مقام معظم رهبری بحث جهادتبیین رامطرح می کنند لذاماهم  دربرابر دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها باید مراقبت کنیم تا درشرایط فعلی که مشکلاتی را سودجویان وبدخواهان نظام به وجودآورده اند تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان  بخصوص درفضای مجازی قرارنگیرند و صبوری به خرج دهند و سعی در خنثی کردن تخریبات آنها بخصوص در فضای مجازی علیه نظام و دولت نمایند.
چوبینی گفت: همه باید دست به دست هم دهند وباوجودمشکلات زیاد باسعه ی صدر اختلافات را کنار بگذارند وگرنه دشمن ازاختلافات کمال سوء لستفاده رامی نماید، همه بایدتمام تلاشمان درجهت تقویت قدرت ملی و مردمی  باشد واین میسّرنمی شود مگر این که کاربرای خدا باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/268272/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب