پیام فارس

آخرين مطالب

توپ برق 76 ساله شیراز به چرخش در آمد سياسي

توپ برق 76 ساله شیراز به چرخش در آمد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- توپ تیم فوتبال 76ساله برق شیراز توسط پیشکسوتان این باشگاه به گردش درآمد تا چراغ این تیم قدیمی که افتخارات و محبوبیت های زیادی درفوتبال کشورمان دارد دوباره روشن شود، شاید مرحمی باشد بر زخم هواداران فوتبال که از سقوط تیم فجر زانوی غم بغل گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درسال 1325 عده‌ای از جوانان ورزش‌دوست شیرازی که در کارخانه چراغ‌برق شیراز کار می‌کردند،با همت ابراهیم نعمت‌اللهی یک تیم فوتبال را تشکیل دادند که با موافقت مدیرعامل وقت شرکت برق منطقه ای فارس تحت پوشش این شرکت در آمد و قدیمی ترین باشگاه ورزشی ایران پیش از باشگاه دوچرخه سواران ( تاج ) تاسیس شد.
کسب عنوان بهترین تیم شهرستانی در جام تخت جمشید (1356) شرکت در جام دیوار بزرگ چین و کسب مقام سوم، حضوردر دو فینال جام حذفی وکسب مقام قهرمانی که منجر به شرکت در مسابقات جام باشگا ه های آسیا شد، داشتن چندین ملی پوش در رده های مختلف سنی، کاپیتانی غلام پیروانی مدافع این تیم در تیم ملی جوانان ایران و کسب چندین مقام قهرمانی در رده های مختلف سنی درکشور در ویترین افتخارات این باشگاه 76 ساله دیده می شود.
چرا برق شیراز خاموش شد که بخواهد دوباره روشن شود
نارنجی پوشان شیرازی در سال 1378 دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند و پس از شکل گیری لیگ برتر و حضور موفق درهشت دوره سرانجام در سا ل 1388 پس از هفته ها صدرنشینی در لیگ برتر با تغییر چهار مربی و با مدیریت عبدالرسول فلاح مدیر عامل کنونی تیم فجر شهید سپاسی به دسته اول سقوط کرد تا صدای خرد شدن این باشگاه قدیمی شنیده شود.

پیام فارس

پیروانی :روزی به یاد ماندنی برای برقی ها
با خاموش شدن برق تمام موسپیدان این باشگاه که افتخارات زیادی کسب کرده بودند به بوته فراموشی سپرده شدند.
خبر خوش ، احیا برق شیراز
23 فروردین ماه 1401 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه تیم برق شیراز به مالک جدید واگذار شد، اعلام کرد: سرمایه‌گذار جدید این تیم مشخص و تیم برق به مدیریت جدید تحویل داده شده است.
اسماعیل محبی پور اضافه کرد:‌ در نشست هماهنگی علاوه بر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، نماینده شرکت برق منطقه ای فارس هم حضور داشت از آنجا که نام این تیم برق است مقرر شد مسیری طی کنیم تا از پشتیبانی های مجموعه دولتی برق استفاده شود و ورزشگاه این باشگاه با همکاری شهرداری شیراز دوباره احیا شود.
موج شادی در دل هواداران برق
با اعلام احیا شدن تیم برق شیراز موجی از شادی در دل هواداران این تیم ریشه دار به وجود آمد تا انها با واگذاری کارشناسی دقیق تر دوباره شاهد حضور تیم برق شیراز در سطح اول فوتبال کشور و حتی شاهد حضور دوباره تیم محبوبشان در جام باشگاه های آسیا باشند.
زمان موعود فرا رسید
روز پنجشنبه 5 خرداد ماه در باشگاه برق شیراز شور و هیجانی بر پا شد و با حضور پر شور پیشکسوتانٰ، مسئولان وزارت نیرو و برق منطقه ای فارس با دیداری بین دو تیم پیشکسوتان برق و کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس توپ این باشگاه قدیمی به چرخش در آمد و درهای ورزشگاه باز شد.

پیام فارس

مدیر عامل برق منطقه ای : فرایند معیوب گذشته تکرار نخواهد شد
اتفاق میمون و مبارک
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه بازگشایی مجموعه ورزشی برق شیراز در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد اتفاق بسیار میمون، مبارک و شیرینی با احیا شدن مجدد برق شیراز هستیمٰ، تیمی که 76 سال مایه افتخارات زیادی بود و از این تیم بازیکنان بسیاری به تیم ملی راه پیدا کردند، اکنون شاهد حضور پیشکسوتان و ملی پوشان اسبق هستیم.
یدالله حقیقی ادامه داد: با وقاق و همدلی که بین ارکان استان اهم از نمایندگان مجلس، استاندارفارس، شهرداری و اداره کار ایجاد شد،این اتفاق رخ داد و امیدوارم استمرار داشته باشد و شاهد حضور پررنگ تیم مقتدر برق شیراز در عرصه های مختلف ورزش کشور باشیم.
وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی این باشگاه که دارای سالن های مختلف، زمین چمن استخرسرپوشیده و ..است امیدواریم با مدیریت جدید تیم برق بتوانیم شاهد حضور جوانان و ورزشکاران باشیم که رشد و ترقی ورزش را به دنبال داشته باشد.
فرایند معیوب گذشته دیگر تکرار نخواهد شد
حقیقی بیان داشت: مجموعه ورزشی برق شیراز متعلق به شرکت برق منطقه ای فارس است و به زودی مدیریت جدید در این مجموعه که بخش خصوصی است مشغول به کارخواهدشد و فرایند معیوب گذشته دیگر تکرار نخواهد شد و با مدیریت جدید که مورد حمایت دستگاه های نظارتی و مسئولان ارشد استان است،شاهد ارتقای مجموعه باشیم.
روز خوبی برای ورزش فارس رقم خورد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازگشایی این باشگاه هم گفت:امروز پنجشنبه پنجم خرداد، روز خوبی برای ورزش فارس به ویژه فوتبال است، امیدوارم این مسئله مهم به کام مردم شیرین شود.
اسماعیل محبی پور ادامه داد: همانگونه که اطلاع دارید باشگاه برق یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین باشگاه های استان فارس و حتی کشور است که در جهت نشاط و شادمانی جامعه به خصوص نزد جوانان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار است و نمی توان آن چشم پوشی کرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس اضافه کرد: اراده مجموعه دولت و در راس آن استاندار فارس این بود که تلاش شود این باشگاه احیا و به نقطه اوج برسد و با محوریت شرکت برق منطقه ای فارس مسیر حرکتی خورا طی کند و امیدواریم تیم های برق، فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز فضای نشاط و رقابت سالم را به نتیجه برسانند تا جوانان و نوجوانان بهره مندشوند وامروز طلوع جدید باشگاه برق شیراز خواهد بود.

پیام فارس

معاون سیاسی امنیتی : مشکل اساسی فوتبال فارس مدیریت است
این مقام مسئول با اظهار اینکه هدف مجموعه دولت پشیتبانی از تیم برق شیراز بوده است ٰ‌گفت :‌ فضای مثبت و رو به جلو آغاز شده است واینکه مالک جدید بخواهد در چه رده ای از مسابقات فوتبال شرکت کند آنها باید پاسخگو باشند.
محبی پور با اشاره قانون عدم کمک های دولتی به تیم های حرفه ای تاکید کرد:‌ به موجب تبصره بند «ب» ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1388 پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع شده است و از همه مهمتر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی مصوب سال 1394، مفاد تبصره مذکور عینا و با شدت بیشتری مورد تنفیذ قرار گرفته است.
مشکل اساسی فوتبال فارس، مدیریت
وی اضافه کرد: دو مشکل اساسی باشگاه های فارس دارند ابتدا اینکه انها نباید متکی به بودجه های دولتی باشند زیرا محدودیت دارد و دوم اینکه فوتبال فارس مشکل مدیریتی دارد و اجازه نخواهیم داد باشگاه برق متکی به دولت باشد اما همچنان پشتیبان خواهیم بود و از بعد معنوی همین هم افزایی دولت با دستگاه هاست که امروز دوباره شاهد احیا باشگاه با قدمت برق شیراز هستیم.
ورزش فارس با تیم برق شیراز شناخته شده است
همچنین در حاشیه این مراسم مدیرعامل و بازیکن اسبق برق شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: ورزش فارس با تیم برق شیرازدر داخل و خارج کشورشناخته شده است که متاسفانه چند سالی است که دچار نوسان شده است.
خلیل صالحی ادامه داد: اینکه امروز دوباره این باشگاه پرافتخار احیا شده است این خواسته پیشکسوتان و علاقه مندان به این تیم مردمی است که جای تقدیر دارد. 

پیام فارس

صالحی : ورزش فارس با تیم برق شیراز شناخته شده است
چه کسانی قرار است این باشگاه را سرپا کنند؟
وی تاکید کرد:‌ باید دید چه کسانی و با چه تجربیاتی قرار است این باشگاه را سرپا کنند زیرا کارهای بزرگ باید به ادم های بزرگ سپرده شود اما اگر این کار بزرگ به افراد کوچک داده شود اطمینان داشته باشید از بین می رود.
وی با بیان اینکه این کار باید طی چند سال گذشته انجام می شد، افزود : مسئولان استان و ورزش باید زودتر وارد این قضیه مهم می شدند و حال اینکه مسئولان استان آستین همت را بالا را زده اند تا این تیم دوباره به گذشته پرافتخارش باز گرددخبر خوبی برای علاقه مندان این تیم است.
صالحی بیان داشت: اگر نگاهی به تاریخ این باشگاه داشته باشیم می بینیم با کمترین امکانات مالی و جانبی بهترین نتایج گرفته است، امیدواریم مسئولان هم مانند استان های دیگر کمک کنند تا دیگر تجربه تلخ گذشته تکرار نشود.
وی گفت :‌برق دهه 70 بهترین نتایج را گرفته است که این مر موجب شادی و نشاط در جامعه و در نزد جوانان شد و ناهنجاری اجتماعی هم از بین رفت.
روزی به یاد ماندنی برای برقی ها
کاپیتان اسبق برق شیراز و پیشکسوت فوتبال فارس هم به خبرنگار ایرنا گفت: امروز روز خوبی برای ماستٰ، روزی به یاد ماندنی برای برق که یک نهال تنومند بود و آن را بریدند.
غلامحسین پیروانی ادامه داد:‌ در فوتبال ایران هیچ تیمی حرفه ای نیست و از بودجه های دولتی استفاده می کنند اما تنها تیمی که لطمه خورد آن هم تیم با افتخار برق شیراز بود.
وی گفت : زمانی که خلیل صالحی مدیر عامل این باشگاه بود قهرمان و نایب قهرمان ایران شدیم و در جام باشگاه های آسیا شرکت کردیم اما اگر افراد خدا ترس و عاشق، نه کاسب بر مسند باشگاه برق قرار گیرند می توانیم شاهد اوج گیری آن باشیم با این حال از مسئولان استان تشکر داریم که شرایطی فراهم کردند تا دوباره پیشکسوتان این باشگاه به یاد دوران گذشته فوتبال بازی کنند.
برق را متعلق به خودمان می دانیم
مسئول ورزش شرکت برق منطقه ای فارس هم گفت:‌ برق را متعلق به خودمان می دانیم برای همین هم با همت مسولان استان بفکراحیا دو باره این باشگاه بزرگ افتادیم.
محمد امین شرقی ادامه داد:‌ اذعان داریم در واگذاری گذشته تجربه خوبی کسب نکردیم و باید مواظب باشیم که دیگر تکرار نشود و اینکه تشخیص داده شود چه فردی شایستگی مدیریت این باشگاه را دارد بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است و شرکت برق منطقه ای فارس هم با طی کردن مراحل قانونی با سرمایه گذار جدید قرار داد خواهد بست.
از ظرفیت واحد های تولیدی فارس برای ورزش استفاده خواهیم کرد
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس هم در این مراسم گفت:‌ طرح تعاونی تولیدی با سهامدار شدن مردم را به صحن مجلس برده ایم که استان ها بتوانند از آن بهره مند شوند اما اگر این طرح به تصویب نرسد مانند استان های خوزستان، اصفهان و ...باز هم از ظرفیت های استان فارس برای کارهای فرهنگی و ورزشی استفاده خواهیم کرد.
جعفر قادری ادامه داد: امروز شاهد راه افتادن بسیاری کارخانه ها در فارس هستیم و از این ظرفیت برای حامی(اسپانسر) ورزش استفاده خواهیم کرد تا شاهد حضور تیم های مختلف ورزشی فارس در لیگ های کشور باشیم.

پیام فارس

برچسب‌ها
شرکت برق منطقه ای فارس استانداری فارس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس وزارت نیرو شهرداری شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/267800/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر