پیام فارس

آخرين مطالب

افزایش خودروهای تک سرنشین دلیل ترافیک و شلوغی خیابان های شیراز سياسي

افزایش خودروهای تک سرنشین دلیل ترافیک و شلوغی خیابان های شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مسوولان شهری شیراز افزایش خودروهای تک سرنشین را دلیل شلوغی و ازدحام در خیابان های شیراز می دانند و معتقدند با اجرای طرح های ساماندهی از جمله زوج و فرد کردن خودروها می توان قدری از این ترافیک کاست.

شهردار شیراز روز یکشنبه در نشست کمیته مرکزی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز که باحضور یاوران شورای محلات شیراز برگزار شد گفت: امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم پس از شیوع کرونا هستیم که باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک این کلانشهر را انجام داد.
سید احسان اصنافی به مبحث افزایش عوارض اشاره کرد و با اشاره به مشکلات ترافیک و تغییر مدل حمل‌ونقل کلان‌شهر شیراز همانند دیگر شهرها به دلیل کرونا،افزود: امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که با افزایش خودروهای تک سرنشین، معضل ترافیک را به وجود آورده و باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک را انجام دهیم.
اصنافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات کمربندی جنوبی شیراز گفت: کمربندی معبر تردد خودروهای سنگین است و نمی‌شود آن را به خیابان شهری تبدیل کرد؛ چراکه در این صورت اولین اقدام شهرداری نصب تابلوی "عبورکامیون ممنوع" است.
شهردار شیراز با اشاره به وضعیت موجود و آسیب‌شناسی آن گفت: یکی از معضلات این کمربندی، ایجاد دسترسی‌های عمودی از هر محله به آن است که باید با کندروهای ایجاد شده، این دسترسی‌ها را ایمن‌سازی کرد.
اصنافی با اشاره به ایجاد دوربرگردان و تقاطع در این کمربندی نیز بیان کرد: برای این موضوع، سه تقاطع برعهده شهرداری و سه تقاطع برعهده وزارت راه بوده که شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع که برعهده داشت را نساخته است که طبق آخرین پیگیری، مقرر شده وزارت راه تقاطع سفیر و قائم را در سال جاری آغاز کند.
اصنافی در ادامه سخنان خود به وضعیت خطوط مترو نیز اشاره و بیان کرد: زمان توقف در ایستگاه‌های خط یک به طول 24.5 کیلومتر به 13 دقیقه رسیده است.
وی در ادامه گفت: قانون‌گذار، عوارض شهری را در اختیار شوراها قرار داده و مبنای محاسبه آن قیمت روز و منطقه‌بندی شده املاک اعم از قیمت هر متر سرقفلی مغازه، آپارتمان و زمین بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و نهایت تا سقف 50 درصد است.
وی با بیان اینکه قانون،شهرداری را مکلف کرده که در بحث تفکیک زمین و یا قیمت آن را وصول کند افزود: بر این اساس دفترچه‌هایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری تنظیم و به اطلاع عموم می‌رسد.
اصنافی با اشاره به ماده 14 قانون شهرداری‌ها بیان کرد: این ماده در سال جاری پرواز نکرده است، این ماده در مورد باغ‌های مشجر متراکمی است که در آن اجازه ساخت 10 درصد داده می‌شود و این‌ منحصر به مناطق خاصی است که قیمت زمین نیز بالاست که در سال گذشته تعداد پرونده‌های ماده 14، در حدود 10 عدد بوده که اصلاً در قبال پرونده‌های دیگر به حساب نمی‌آید.
ایستگاه،پرهزینه‌ترین بخش توسعه مترو شیراز
به گفته شهردار شیراز؛ بیشترین هزینه‌های خط 2 مترو، هزینه احداث ایستگاه است که سیاست بر این است که سازه ایستگاه دولت و عدالت را تمام ‌کرده و روی آن را روکش و آسفالت کنیم که مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد برای پایان امسال یا نهایت اردیبهشت 1402 با این تغییرات، سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین (ع) به بهره‌برداری برسد.
می‌خواهیم شیراز را به حق و جایگاه واقعی خود برسانیم
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آئین گفت: ما به دنبال گران ‌اداره کردن شهر نیستیم، اما می‌خواهیم شیراز را به حق و جایگاه واقعی خود برسانیم و این دو موضوع متفاوت است.
مهدی طاهری با اشاره به نمودار رشد بودجه شهری کلان شهر شیراز در سال 1401، گفت: بودجه در سال پایانی شورای چهارم شهر شیراز 3 هزار و 100 میلیارد تومان بوده است که اگر این را با نگاه مقایسه‌ای به دلار در نظر بگیریم، با دلار آن زمان معادل یک‌میلیارد دلار است و اگر بخواهیم بودجه امسال را بر میزان یک میلیارد دلار ببندیم، معادل 25هزار میلیارد تومان می‌شود.
وی با بیان اینکه این شورا بودجه شش هزار میلیارد تومانی را از شورای پنجم دریافت کردیم و در متمم 35 درصد افزایش دادیم و به بیش از 9 هزار میلیارد تومان رساندیم و 98 درصد آن را محقق کردیم، افزود: این نشان از غیرت و شجاعت نمایندگان شورای شهر بود که توانست این مهم را انجام دهد.
رئیس شورای اسلامی شیراز با اشاره به اینکه امسال این بودجه را به 15هزار میلیارد تومان رساندیم و گام‌ بعدی در سال آینده رقمی کلان‌تر است، گفت: ما به دنبال گران ‌اداره کردن شهر نیستیم، اما می‌خواهیم شیراز را به حق و جایگاه واقعی خود برسانیم و این دو موضوع متفاوت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابزارهای تولید ترافیک اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌های کاهش ترافیک را در کلان‌شهر شیراز که مقصد گردشگری در ابعاد مختلف است، حل کرد و به شهروندان خدمات ارائه داد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: نمی‌توان فقط بدون پشتوانه و انجام زیرساخت از پشت تریبون سخنرانی و دعوت به سرمایه‌گذاری کرد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا شیراز مدیریت شهری کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/267278/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش