پیام فارس

آخرين مطالب

پیش‌بینی 6 استان مقصد تماشاچیان جام جهانی/ روادید رایگان برای سفر به کل ایران است ورزشي

پیش‌بینی 6 استان مقصد تماشاچیان جام جهانی/ روادید رایگان برای سفر به کل ایران است
  بزرگنمايي:

پیام فارس- جام جهانی فوتبال قرار است نوامبر و دسامبر سال 2022 (آبان و آذر 1401) در قطر و برای نخستین بار در منطقه جنوب غرب آسیا صورت برگزار شود. میزبانی جام جهانی فوتبال هر چند فرصت و افتخاری بزرگ برای قطری‌ها است، اما می‌توان آن را به چشم فرصتی برای رونق گردشگری ایران شاید در روزهای فروکش همه‌گیری کرونا، در نظر گرفت. فرصتی که اکنون یکی از مهمترین تسهیلات آن رایگان شدن روادید برای همه فوتبال دوستانی که از هر جای دنیا به قطر سفر می کنند برای سفر به سرزمین ایران مهیا شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز چهارشنبه (24 فروردین 1401) اعلام کرد «هیأت وزیران با رایگان شدن روادید برای تماشاچیان رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر که متقاضی سفر به ایران هستند، موافقت کرده است.این مصوبه می‌تواند در جذب و تشویق سفر گردشگران جام جهانی به ایران و رونق صنعت گردشگری در کشور نقش مؤثری داشته باشد.»

پیش‌بینی 6 استان مقصد تماشاچیان جام جهانی/ روادید رایگان برای سفر به کل ایران است

معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ایران به تماشاچیان جام جهانی

لیلا اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اقدامات لازم ایران برای بهره‌برداری از فرصت جام جهانی قطر 2022، اظهار داشت: در گام اول تا فرصت باقی‌مانده برگزاری این روادید باید ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ایران معرفی شود، فعالیت‌های تبلیغی ما در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی ایران مهمترین کاری است که باید انجام شود و بعد از آن است که تمایل به سفر به ایران در تماشاچیانی که به قطر می‌آیند، ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یکی از موانع اصلی در افزایش سفر و تبادل گردشگر میان کشورها موضوع روادید است. بیشترین سفرها به کشورهایی انجام می‌شود که با آنها لغو روادید داریم. در حالی که گردشگران علاقه دارند به هند، آلمان و ژاپن سفر کنند، اما بیشترین سفرها و تکرار آن به ترکیه است، زیرا روادید نیاز ندارد. 

«سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) همواره به کشورها توصیه می‌کند روادید را تسهیل کنند که بهترین حالت آن لغو روادید است، اما مراحل دیگری هم مانند روادید الکترونیک، روادید فرودگاهی در بدو ورود، تخفیف در اعطا روادید و روادید رایگان دارد. که با موافقت و مصوبه دولت مبنی بر این که در بازه دو ماهه جام جهانی قطر (آبان و آذر 1401) روادید تماشاچیانی که از هر نقطه جهان به قطر می‌آیند و قصد دارند از مبدا قطر به ایران سفر کنند، رایگان شده است.»

وی تصریح کرد: تماشاچیان جام جهانی قطر که ایران را می‌شناسند و قصد دارند در میان بازی‌های جام جهانی از قطر به ایران سفر کنند می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه وزارت خارجه ایران به راحتی برای یک یا چند بار به ایران سفر کنند.

پیش‌بینی 6 استان مقصد تماشاچیان جام جهانی/ روادید رایگان برای سفر به کل ایران است

جزیره کیش و قشم و سایر مناطق آزاد روادید نیاز ندارد

اژدری درباره مقاصدی که هدف تماشاچیان جام جهانی قرار خواهد گرفت گفت: جزیره کیش و قشم و سایر مناطق آزاد که روادید نیاز ندارند VISA FREE هستند و مشکلی برای سفر به آنها وجود ندارد که البته همین هم باید به مسافران قطر اطلاع‌رسانی شود شاید بسیاری از تماشاچیان نمی‌دانند این مناطق و جزایر به روادید نیاز ندارند.

اگر استفاده از کشتی های کروز نهایی شود، استان بوشهر به عنوان استان هفتم می‌تواند به عنوان هدف گردشگران بازه جام جهانی قطر معرفی شودوی افزود: طبق مصوبه دولت اکنون سایر استان‌ها و شهرهای ایران شامل روادید رایگان شدند که باید جاذبه‌های مناطق و شهرهای ایران که پیش‌بینی می‌شود بیشتر مورد هدف سفر تماشاچیان جام جهانی قرار خواهدگرفت با تبلیغات مناسب معرفی شوند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی اظهار داشت: 6 استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس را به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفتیم. البته اگر گردشگری دریایی و استفاده از کشتی های کروز هم نهایی شود، استان بوشهر به عنوان استان هفتم می‌تواند به عنوان هدف گردشگران بازه جام جهانی قطر معرفی شود.

اژدری تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی برای معرفی مقاصد گردشگری ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، تولید محتوا انجام داد همان محصولات تبلیغاتی را تقویت کردیم، باید توجه داشته باشیم برای جذب گردشگر بیشتر، رقابت خیلی شدید ایجاد شده است. کشورهای همسایه قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس، حتی ترکیه هم برای زمان جام‌جهانی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده‌اند.

پیش‌بینی 6 استان مقصد تماشاچیان جام جهانی/ روادید رایگان برای سفر به کل ایران است

مزیت رقابتی سفر به ایران نسبت به ترکیه

اژدری گفت: وسعت سرزمینی قطر کوچک است و امکانات اقامتی کمی دارد همچنین جاذبه‌های گردشگری آن یکسان است و تنوع چندانی ندارد، تماشاگران کشورهای قدرتمند فوتبال که معمولا تیم‌هایشان تا مرحله نهایی حضور دارند و از روز اول بازی‌ها تاپایان دوره در قطر هستند، تا چه اندازه می‌توانند با مراکز خرید و جاذبه‌های انگشت‌شمار این کشور سرگرم شوند، پس علاقه‌مند هستند جاذبه‌های سزمین‌های دیگر را تجربه کنند که ایران و ترکیه از نظر جذابیت در این زمینه پیشرو هستند. 

وی ارزان بودن، نزدیک بودن و تنوع جاذبه‌ها را مزیت رقابتی ایران نسبت به ترکیه در جذب گردشگر دانست و گفت: جاذبه‌ها و محصولات ترکیه تقریبا یکسان هستند، استانبول با آنتالیا و آنالیا و ازمیر خیلی تفاوت ندارند، در حالی که تهران بسیار متفاوت با کرمان است یا اصفهان و هرمزگان دارای جاذبه‌های متنوع و متفاوتی از یکدیگر هستند، معرفی این جاذبه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری و هماهنگ عمل‌کردن و مدیریت این جریان است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به سفر هیات قطری به جزیره کیش گفت: در چارچوب این دیدارها در حال برقراری ارتباط دفاتر و حوزه های گردشگری دو کشور هستیم تا تبادل اطلاعات داشته باشند و بسته‌های تور در زمان جام جهانی را ببندند تا هر دو طرف بتوانند بازی برد-برد داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/266262/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

نمایش دلقک

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی

حواله تحویل بیش از 70 هزار تن قیر رایگان برای شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

تحویل اسناد مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403