پیام فارس

آخرين مطالب

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت ورزشي

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
  بزرگنمايي:

پیام فارس- ورزش فارس در سال 1400 به غیر از  کشتی فرنگی ، تیراندازی و دو میدانی در المپیک و پارالمپیک  در  سایر رشته ها نتوانست موفقیتی در میدان های برون مرزی کسب کنند. 

کارشناسان ورزش بر این باور هستند در صورتی که به سایر رشته ها بها داده شود آنها هم می توانند در میدان آسیایی، جهانی  و حتی المپیک مدال کسب کنند و نباید ورزش فارس را تحت الشعاع تنها چند رشته خاص قرار گیرد و با برنامه ریزی می توان استعداد های بالقوه ورزش فارس را کشف و سامان دهی کرد.

این درست است که مدال المپیک ارزش بسیار بالایی در ارزشیابی ورزش هر استانی دارد اما اینکه بخواهیم به چند خاص رشته بسنده کنیم  سایر رشته ها زیر سایه قرار می گیرند و نمی توانند شکوفا شوند.

تخصصی کردن هیات های ورزشی که زیر بنای پرورش استعدادها هستند از جمله مشکلاتی است زیرا برخی از رشته ها هنوز به صورت تخصصی اداره نمی شوند و فردی که از آن رشته هیچ تخصصی ندارد بر مسند قرار می گیرد و زمینه توقف آن رشته را  فراهم می کند.

 در اواخر امسال یکی از مهمترین اتفاق هایی که رخ داد تغییر در مدیریت ورزش این استان بود که بر این اساس عباس حاجی زاده که حدود دو سال از تصدیش می گذشت جای خود را به حیدر صفرپور داد هر چند نیاز است تا در راس مدیریت ورزش فارس ثبات به وجود بیاید تا مدیر بتواند برنامه های کوتاه، میان و دراز مدت خود را اجرایی کند.

فوتبالیست‌های ملی‌پوش نابینا:صدای ما را به گوش مسئولان برسانید

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
فوتبالیست های نابینا: صدای ما را به گوش مسئولان برسانید

 فوتبالیست‌های نابینای تیم ملی پنج نفره ایران با اشاره به مشکلات خوددر اردویی که در شیراز برگزار شد، گفتند: صدای ما را به گوش مسوولان به ویژه وزیر ورزش و جوانان برسانید،امکانات اردویی خوب نیست.

کمبود زیر ساخت ها، نداشتن زمین اختصاصی، مشکلات معیشتی، رفع محدودیت ها، یکسان دیدن با ورزشکاران سالم ، برگزاری اردوهای مختلف با شرایط بهتر، تضمین شغلی و پرداخت به موقع حقوق از جمله مسایلی بود که فوتبالیست های نابینا با خبرنگار ایرنا در شیراز در میان گذاشتند و خواستار رفع آنها شدند.

حال پهلوان عقاب، خوب است

خلیل طریقت‌پیما معروف به پهلوان عقاب و دارنده رکوردهای جهانی ثبت شده در گینس، در پیام ویدئویی خبر از سلامتی خود داد و گفت: انتشار شایعه‌ای در شبکه های مجازی مبنی بر فوت اینجانب، موجب آزرده خاطر شدن دوستان و دوستدارانش شده است.

در این پیام که برای ایرنا ارسال شد، پهلوان عقاب گفته است: عرض سلام دارم خدمت تمام هموطنان عزیزم در هر کجای دنیا که هستند، اینجانب پهلوان خلیل عقاب امروز که در حضور شما هستم، خدا را شکر می کنم که هیچ مشکلی ندارم و سالم و تندرست هستم.

خلیل طریقت‌پیما معروف به پهلوان عقاب پس از سال‌ها دوری از زادگاهش سرانجام در سن 95 سالگی در سال 98 به شیراز بازگشت .
یکم فروردین ماه 1303 در محله سنگ سیاه شیراز پسری به دنیا آمد که نامش را خلیل گذاشتند، هیچ کس باور نمی کرد که  این کودک روزگاری بدل به پهلوانی افسانه ای شود و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد و به پدر سیرک ایران شهرت یابد.
خلیل پس از گذراندن دوران تحصیل در سن 12 سالگی به ورزش روی آورد و از همان ابتدا استعداد فراوانی از خود نشان  داد و تعجب پهلوانان آن زمان را برانگیخت و مورد تشویق قرار گرفت.
این پهلوان اسطوره ای که ایمان فراوانی به کار خویش داشت پله های ترقی را به سرعت طی نمود، طوریکه نمایش هایش در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و برای اجرای نمایش حرکات خارق‌العاده خود به 37 کشور جهان سفر کرد و در نهایت با بلند کردن فیل 2 تُنی نامش را برای همیشه در کتاب رکورد های گینس به ثبت رساند. 

 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
پهلوان عقاب زنده است 

قفل باشگاه‌های ورزشی فارس به صورت نوبت بندی باز شد

در میانه سال 1400 بود که قفل تمام باشگاه‌های دولتی و خصوصی استان فارس به صورت نوبت بندی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا باز شد.

تیم های لنگرود گیلان و فارس به لیگ برتر والیبال نشسته صعود کردند

تیم  شهرداری لنگرود گیلان در مرحله نهایی رقابت های والیبال نشسته  دسته یک کشور با شکست دادن تیم هیات فارس به عنوان قهرمانی دست یافت و به همراه تیم فارس جواز صعود به لیگ برتر را کسب کردند.

شیراز زیرساخت استاندارد رشته تنیس  را ندارد  

رییس هیات تنیس فارس اعلام کرد : یکی از مشکلات اصلی در ارتباط با تنیس نداشتن زیر ساخت مناسب و استاندارد است که بتوان به راحتی میزبان مسابقات جهانی باشد و شان کلانشهر شیراز را حفظ کند.

 سید کاظم چابک اظهار داشت: این رشته در شیراز و استان فارس سابقه ای پیش از انقلاب دارد و جای تعجب است که تاکنون یک مجموعه اختصاصی برای این رشته جذاب در کلانشهر شیراز ساخته نشده است.  

ورزشگاه پارس شیراز برای حصارکشی بسته شد

 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
ورزشگاه پارس شیراز

ورزشگاه پارس شیراز برای حصارکشی ضلع جنوبی آن و جلوگیری از ورود تماشاگران بسته شد؛ ورود تماشاگران هنگام بازی‌ها به دلیل مقررات بهداشتی مرتبط با کرونا ممنوع اعلام شده بود.

عباس حاجی زاده مدیرکل وقت ورزش و جوانان فارس  اعلام کرد: با توجه به اینکه ضلع جنوبی ورزشگاه یکی از راه هایی بود که معمولا تماشاگران وارد می شدند مجبور شدیم آن را ببندیم اما کماکان بازی تیم های شیرازی در لیگ در این ورزشگاه انجام می شود.

موج پنجم کرونا، یقه باشگاه‌های ورزشی شهرهای قرمز فارس را گرفت 

موج پنجم کرونا بازهم یقه باشگاه های ورزشی شهرستان های قرمز فارس را گرفت وآن ها را  به تعطیلی کشاند.

با توجه به موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز در 14 شهرستان فارس، بجز رشته های گروه ورزشی یک که در فضای باز فعال هستند ، فعالیت دیگر رشته نیز تا پایان وضعیت قرمز  به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل اعلام شد. 

سالن ورزشی 6 هزار نفره شیراز افتتاح شد

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
سالن 6هزار نفره شیراز 

سالن ورزشی 6 هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی پنجشنبه 24 تیرماه با حضورمعاون وقت وزارت ورزش و جوانان و از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری وقت افتتاح و به انتظار 13 ساله  پایان داده شد. این ورزشگاه در حالی افتتاح شد که مشکلات زیرساختی آن تا پایان سال هم رفع نشده است. 

این سالن ورزشی در زمینی به مساحت 66 هزار متر مربع و با ظرفیت 6 هزار نفر ساخته شده است.

سالن 6 هزار نفره شیراز از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال 87 است.

کوهنوردان شیرازی خط الراس قُله دنا را فتح کردند

گروه کوهنوردان باشگاه شیراز جوان استان فارس خط الرس رشته کوه دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به طول 90 کیلومتر فتح کردند.

سرپرست تیم کوهنوردی باشگاه شیراز جوان گفت: این گروه 9 نفره موفق شد طی پنج روز تمام خط الرس رشته کوه دنا  را به طول 90 کیلومتر صعود و پیمایش کند

تیم فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ برتر فوتبال راه یافت

 تیم فجر شهید سپاسی شیراز با برتری مقابل گل ریحان البرز پس از هشت سال انتظار به لیگ برتر دوره بیست و یکم با کسب قهرمانی در دسته یک فوتبال، سلام داد.

این بازی که تیرماه از هفته 34 و پایانی رقابت های فوتبال دسته یک جام آزادگان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، تیم فجر با نتیجه سه بر صفر  به برتری دست یافت و با راه یافتن به لیگ برتر موجی از شادی را در دل هواداران فوتبال فارس ایجاد کرد و فجریها در کرج جشن شادی به پا کردند.

کاپیتان فجر: انتظار داریم از بازیکنان تقدیر شایسته‌ای شود

کاپیتان تیم فجر شهید سپاسی شیراز  پس از صعود این تیم به لیگ برتر با اشاره به اینکه بازیکنان ما در یک فصل بسیار سخت و در سرما و گرما با جان و دل بازی کردند، گفت: انتظار داریم از تمام بازیکنان به دلیل اینکه بجز فوتبال منبع درآمد دیگری ندارند در پایان مسابقات لیگ دسته یک از آنها تقدیر شایسته ای شود.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم  نام این تیم به نام یک شهید بزرگوار است و امیدواریم راه او را در مسیر زندگی ورزشی خود قرار دهیم.

بازیکنان تیم فوتبال فجر با استقبال هواداران وارد شیراز شدند

بازیکنان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز قهرمان لیگ دسته یک فوتبال در میان استقبال هواداران فوتبال سه‌شنبه بیست و نهم تیرماه وارد شیراز شدند.

هواداران تیم فجر به دلیل راه یافتن این تیم به لیگ برتر به استقبال اعضای تیم آمدند و از ساعت ها قبل از ورود آنان در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز حضور یافته بودند و به تشویق تیم محبوبشان می پرداختند.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
تیم فجر سپاسی پس از هشت سال به لیگ برتر صعود کرد

دوچرخه سوار اهل فارس نایب قهرمان رقابت‌های بین‌المللی سوئیس شد

فرانک پرتوآذر دوچرخه سوار اهل استان فارس و عضو تیم تیم ملی در رقابت‌های بین‌المللی دوچرخه سواری کوهستان (کراس کانتری) سوئیس عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

هنرنمایی یک شیرازی با توپ فوتبال بر فراز قله دماوند

مصطفی ارندی فوتبالیست روپایی زن شیرازی و رکورددار فوتبال نمایشی با صعود به قله پنج هزارو 610 متری قله دماوند (بام ایران) به انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال پرداخت.

ارندی گفت: این برای نخستین بار است که در جهان یک ورزشکار در ارتفاع پنج هزار و 610 متری با توپ حرکات نمایشی انجام می دهد که این برنامه با هماهنگی کمیته ثبت رکورد های ورزشی فدراسیون ورزش همگانی انجام شد.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
شادمانی شیرازی ها از طلای المپیک محمد رضا گرایی 

شادمانی شیرازی‌ها از طلای المپیک محمدرضا گرایی

محمد رضا گرایی کشتی گیر شیرازی مدال طلای وزن 67 کیلو گرم پیکارهای کشتی فرنگی المپیک 2021 توکیو را بر گردن آویخت و موجی از شادی در ایران و  شیراز به راه انداخت.

گرایی در فینال وزن 67 کیلو گرم به مصاف پرویز نصیب‌ اف اوکراینی رفت و موفق شد با نتیجه 9 بر یک  حریف خود را  ضربه فنی  کند و مدال خوش رنگ طلای المپیک را به خود اختصاص دهد.

والدین محمدرضا گرایی فرنگی‌کار شیرازی که مدال طلای المپیک توکیو 2020 را بر گردن آویخت، با ابراز خوشحالی از شاد شدن ملت ایران از این موفقیت، گفتند: فرزندمان برای سربلندی ایران مثل یک قهرمان جنگید.

پیکر بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد

پیکر زنده‌یاد جاسم سلطانی بازیکن شیرازی و سابق تیم ملی فوتسال ایران جمعه در میان اندوه جامعه ورزش استان فارس به خاک سپرده شد.

زنده یاد سلطانی که چندین سال از بیماری کبد رنج می برد، دهم شهریورماه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان پیوند اعضا صدرای شیراز جان سپرد و جامعه ورزش را به سوگ نشاند.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
پیکر جاسم سلطانی بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال در شیراز به خاک سپرده شد 

مروری بر عملکرد پنج ورزشکار فارس در پارالمپیک 2020 توکیو

پنج ورزشکار شرکت کننده از استان فارس درپایان شانزدهمین دوره رقابت های پارالمپیک توکیو 2 نشان طلا، یک نقره ،یک مقام چهارم و یک نهمی کسب کرده اند.

مهدی اولاد  پرتابگر نابینای اهل استان فارس پس از کسب مدال طلا در پرتاب وزنه این بار نیز در پرتاب دیسک  مدال نقره گرفت .

ساره جوانمردی هم  سومین مدال طلای پارالمپیک خود را در تپانچه 10 متر بادی کسب و رکورد خود را هم بهبود بخشید، اصغر جوانمردی دیگر پرتابگرفارس به مدال نرسید و چهارم شد و سمیرا ارم هم در رشته تیر اندازی از دست یابی به مدال باز ماند.

فارس به عنوان مرکز پایش و تدارکات تیم منتخب یونگ مودو ایران انتخاب شد

دبیرکل یونگ مودو ایران اعلام کرد:استان فارس بعنوان مرکز پایش و تدارکات تیم منتخب به منظور حضور در رقابت های یونگ مودو معرفی شد و به همین منظور در حال تدارک برگزاری انتخاب نفرات برتر و تشکیل اردو بعد از انتخاب نفرات هستیم. 

46 هزار مترمربع فضای ورزشی هفته دولت در فارس افتتاح ‌شد

مدیرکل وقت ورزش و جوانان فارس شهریورماه گفت: هفته دولت 1400، 24 پروژه ورزشی برابر با 46 هزار متر مربع در استان فارس به بهره برداری رسید. 

عباس حاجی زاده بیان داشت: این پروژه ها  شامل سه سالن ، 16 زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی، سه زمین بزرگ فوتبال چمن مصنوعی، یک خانه جوان و یک خوابگاه ورزشی با اعتبار 520 میلیارد ریال در شهرستان های  مختلف و توابع فارس افتتاح می شود.

 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
ورزشکاران شرکت کننده از فارس در پارالمپیک توکیو 2020

فراخوان ورزشکاران فارس برای اهدای خون

 رییس هیات پزشکی ورزشی فارس، با توجه به کمبود گروه‌های مختلف خونی و نیاز بیماران به این مایه حیاتی، از ورزشکاران برای اهدای خون دعوت کرد.

کاوه باشتی افزود: با توجه به کمبود شدید ذخایر تمامی گروه های خونی در کشور فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم گرفت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی طرح سراسری اهدا خون جامعه ورزش و جوانان را اجرا کند.

ساره جوانمردی: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند

دارنده سه نشان طلای پارالمپیک با اشاره به اینکه حدود  11 سال است به صورت قراردادی در اداره کل ورزش و جوانان کارمی‌کنم، اعلام کرد: وضعیت استخدام قراردادی امنیت شغلی برای امثال من ندارد و مصوبه استخدام مجلس باید تغییر کند.

وی ادامه داد:‌حدود 6 سال پیش در مجلس مصوبه‌ای برای استخدام  قهرمانان پارالمپیک به تصویب رسید که باید تغییر کند؛در مصوبه مجلس آمده است که فرزندان قهرمانان پارالمپیک می توانند استخدام شوند، شاید کسی نخواهد بچه دار شود.

کرونا، نتوانست مانع از رکوردشکنی شناگران استان فارس شود

 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
تیم شنای فارس در مسابقات کشوری رکورد زد

شنای استان فارس که همیشه به عنوان پایگاه دوم ملی کشور محسوب می شد چندصباحی بود به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی استخرها از رونق افتاده بود اما با راه افتادن تیم مدرسه سرزمین شنای فارس، کرونا نتوانست مانع از رکوردزنی شناگران فارسی در سطح ملی شود.

عباس کشتکار سرمربی سابق تیم ملی شنای ایران افزود: با راه اندازی تیم شنای مدرسه سرزمین شنا، نخستین مدرسه درجه یک در جنوب کشور زیر نظرهیات شنای استان و فدراسیون شنا از چندی پیش فعالیت خود را آغازو طی مدت نسبتا کوتاهی،موفق به احیای مجدد شنای فارس که روزگاری مانند ویترینی در کشور می درخشید، شدیم.

سنگ‌نورد شیرازی مدال برنز رقابت‌های جهانی روسیه کسب کرد

ایمان ادریسی  در رقابت‌های قهرمانی جهان پاراکلایمینگ 2021 در مسکو پایتخت روسیه بر گزار شد به مدال برنز دست یافت.

دستور رئیس جمهوری به وزیر ورزش برای پرداخت سریع پاداش‌های قهرمانی

رئیس جمهور 22 مهرماه 1400 در سفر استانی به فارس با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در رقابت‌های اخیر ورزشی جهانی، بسیار خوش درخشید و همچون ایران نام‌آور شد، به وزیر ورزش دستور داد: پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی  در  دیدار صمیمی با جمعی از قهرمانان ورزشی استان فارس خطاب به آنها گفت:‌ دولت موظف است دغدغه‌های شما قهرمانان از جمله اشتغال و مسکن را تامین کند تا بتوانید با تمرکز بر تمرینات ورزشی، مهارت‌های خود را ارتقا دهید و موفقیت‌های بزرگتر کسب کنید.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
دیدار رییس جمهور با مدال اوران فارس در مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو 

یادواره پرویز منتظر، اسطوره پهلوانی شیراز

حوالی 6 سال پیش، پهلوان پرویز منتظر چشم از جهان فرو بست تا جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس در فراق پهلوان به سوگ نشیند.یاد وی در آیینی گرامی داشته شد. 

پهلوان پرویز در سال 1318 در محله گود عربان شیراز دیده به جهان گشود اما هیچ کس باور نمی کرد روزگاری برایش زنگ زور خانه ها در کشور به صدا درآید و نامش طنین انداز شود.  

فدراسیون فوتبال، ورزشگاه حافظیه شیراز را برای برگزاری بازی تایید کرد

‌سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ورزشگاه حافظیه شیراز را برای بازی‌های لیگ برتر تایید کرد و دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و گل گهر سیرجان در هفته دوم رقابت‌های فوتبال برتر ایران در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان وقت فارس در این زمینه اعلام کرد: با توجه به فرصت کمی که داشتیم با انجام کار جهادی و شبانه روزی ورزشگاه حافظیه شیراز را آماده مسابقات لیگ برتر کردیم که در این راستا، 6 میلیارد و 800 میلیون تومان خرج ورزشگاه شد تا به تایید سازمان لیگ برسد.

حواشی سفر آبی‌پوشان به شیراز: آبرویی که رفت؛ آبرویی که خریده شد

28 تیرماه 1400، استان فارس پس از هشت سال انتظار در لیگ برتر صاحب نماینده شد؛ این تیم،فجر شهید سپاسی شیراز بود که سوم آبان 1400 به فاصله کمی بیش از سه ماه،نخستین مسابقه خود را در این رقابت‌ها میزبانی کرد.

حضور فوتبال‌دوستان در جلو هتل محل اقامت تیم استقلال ادامه یافت تا حدی که این ازدحام، در ورود بازیکنان این تیم مشکلاتی ایجاد کرد.
در این میان، این رفتار هیجانی به مدیر هتل محل اقامت استقلالی‌ها نیز سرایت کرد و سیلی ناگهانی که وی به صورت یکی از کارکنان هتل نواخت و دلیل آن در فیلم‌ها مشخص نشد، سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شد که برخی از آنها به صورت زنده، تصاویر را از تردد آبی‌پوشان پایتخت مخابره می‌کردند.

این موضوع حاشیه‌ای، زمین چمن ورزشگاه حافظیه و انتقاد ها از آن را در سایه برد. 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
دیدار فجر سپاسی و استقلال تهران در ورزشگاه حافظیه 

 

اختصاص 100 میلیارد تومان برای تکمیل پیست دوچرخه ورزشگاه پارس شیراز

 مدیرکل وقت ورزش و جوانان فارس گفت:شرکت توسعه اماکن وزارت ورزش و جوانان موافقت کرد که پیست سرپوشیده دوچرخه‌سواری ورزشگاه پارس شیرازبا اعتبار100 میلیارد تومان تکمیل و بهره برداری شود.

استخرهای سرپوشیده استان فارس بازگشایی شدند

معاون استاندار فارس در نیمه دوم سال 1400 اعلام کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید وظایف الزامات فرآیندهای اجرایی طرح مدیریت هوشمند کرونا، فعالیت مجدد باشگاه ورزشی سرپوشیده، استخرهای شنای روباز و سرپوشیده بلامانع است.

تیم فجر سپاسی، سرباز جوان می‌خواهد نه گروهبان بازنشسته

راه یافتن تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ برتر، انتظارات برای ساماندهی این تیم را بالا برده طوری که نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال نیز موضع گرفت و اعلام کرد: تیم فوتبال فجر شهید  سپاسی شیراز، سرباز جوان می خواهد، نه گروهبان بازنشسته.

سید محمدهادی آیت اللهی در پست اینستاگرامی خود با استناد به شعری از خواجه حافظ شیرازی گفته است: نه هرکه کله کج نهاد و تند نشست، کلاهداری و آیین سروری داند.
در ادامه این پست آمده است: بعدازچندین سال انتظار، مردم فارس به آرزویشان که همانا حضور تیم فجر شهید سپاسی درلیگ برتر بود رسیدند وحال که درآستانه فصل نقل و انتقالات هستیم با وجود پیگیری های متعدد سرمربی و مسئولان تیم هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ورزشکاران فارس در بازی‌های پارآسیایی بحرین 16 مدال گرفتند

ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس درچهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان که در بحرین برگزار شد 16 مدال رنگارنگ کسب کردند و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند.

 در این بازی‌ها 10 ورزشکار از استان فارس شرکت داشتند که حاصل آن  6 نشان طلا، چهار نقره و 6 برنز بود.

در پینگ پنگ، امیر حسین حسین پور 2 نشان  طلابر گردن آویخت، ابوالفضل کوه پیما 2 طلا در پرتاب وزنه و پرتاب نیزه، آرمین صالحی یک طلا در پرتاب وزنه و یک برنز در پرتاب دیسک و نگار قربانی هم  2 نشان برنز در پرتاب وزنه و نیزه از آن خودکرد همچنین ابوالفضل شریفی در  100 متر،پرش طول ،200 متر سه نشان برنزگرفت ، نرگس کریمی 800 متر و 400 متریک طلا و یک نقره از آن خود کرد و ویدا جبارزاده هم مدال نقره گلبال را برگردن آویخت.  ثنا باقری و شادی جهان پناه نیز 2 نشان نقره کسب کردند .

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
ورزشکاران فارس در مسابقات پارآسیایی بحرین 16 مدال گرفتند 

فرمانده سپاه فجر فارس: سپاه در فارس 170 هزار متر مربع فضای ورزشی ساخته است

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه  170 هزار متر مربع فضای ورزشی استان فارس توسط سپاه ساخته شده است، گفت: هم اینک در تمام شهرستانها و نواحی استان اماکن مختلف ورزشی بنابه نیاز و ضرورت مردم و ورزشکاران احداث شده است.

رقابت‌های دو و میدانی بیماران خاص و پیوند اعضا در شیراز بر گزار شد

مسابقات دوومیدانی ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی چهارشنبه دهم آذر 1400 در شیراز آغاز شد.

لیلا دودمان رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در این رقابت ها که انتخابی تیم ملی است 120 ورزشکار از 20 استان کشور، در 6 ماده و در ورزشگاه حافظیه و 22 بهمن شیراز  در بخش بانوان و آقایان با هم مسابقه می دهند.

زخمی که به موقع برای تیم فوتبال فجر شهید سپاسی سر باز کرد

تیم فجرشهید سپاسی شیراز هر چند مقابل تیم گل گهرسیرجان شکست خورد و بنا به شواهد حقش نبود اما پس از پایان این دیدار زخم کهنه‌ای سرباز کرد که قابل درمان و تامل است و خوب شد که این اتفاق در هفته دوم برملا شد.

ماجرا ازکجا آغاز شد؟عصر دوشنبه سوم آبان، پس از بازی تیم فجر سپاسی شیراز با تیم گل گهر سیرجان، علی اصغرکلانتری سرمربی تیم فجر در کنفرانس خبری که به غیر از دوربین صدا و سیما، خبرنگاران اجازه ورود به این کنفرانس نداشتند، حرف هایی زد که نشان می داد، اختلاف هایی میان مدیرعامل، سرپرست تیم و سرمربی وجود دارد.

سرمربی فجر در حالی که تیمش داشت گرم می کرد وقتی شنید سه بازیکنش اجازه بازی ندارند خطاب به مدیر عامل باشگاه فجر گفت:‌بروید  مجتبی سرآسیایی (مربی تیم گل گهر ) مربی دلخواه خود را بیاورید به نشان  اعتراض نیمکت تیم را ترک کرد و راهی  رختکن شد هر چند به هنگام بازی دوباره بر روی نیمکت نشست.

فجرسپاسی شیراز و استقلال تهران پس از 3 هزار روز به هم رسیدند

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
فجر سپاسی شیراز و استقلال تهران پس از سه هزار روز در شیراز به هم رسیدند

تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران پس از حدود سه هزار روز در لیگ برتر فوتبال دوباره در شیراز به هم رسیدند.

این 2 تیم در حالی جمعه  14 آبان ماه 1400 درلیگ برتر دوره 21 در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم می روند که آخرین بار 15 مرداد ماه 1392 در دور رفت لیگ برتر دوره سیزدهم در همین ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال پایان یافت.  

قهرمان شنای ایران: برای سربلندی کشورم درعلم و ورزش هدف‌گذاری کرده‌ام

قهرمان 12 ساله شیرازی شنا دختران ایران اعلام کرد: برای سربلندی کشورم هم درعرصه ورزش و هم درعرصه علم هدف‌گذاری کرده ام و می‌کوشم به این هدف مهم دست یابم تا فرد مفیدی برای وطنم باشم.  

ویستا فروزش که متولد 1388 است و در مدرسه استعداد های درخشان شیراز درس می خواند وبه عنوان بهترین شناگرایران دست یافته است، درمصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: از پنج سالگی با علم به اینکه همه باید شنا بلد باشند این رشته را آغاز کردم و رفته رفته به این رشته جذاب علاقه ام بیشتر شد تا اینکه از 10  سالگی به صورت حرفه ای شنا را دنبال کردم.

باشگاه فجر شهید سپاسی با رد شایعات از سرمربی این تیم حمایت کرد

باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز با انتشار پستی درصفحه اینستاگرامی این باشگاه در آستانه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس از علی اصغر کلانتری سرمربی این تیم حمایت کرد، پستی که بعد از طرح مباحثی درباره جدایی وی از این تیم شیرازی منتشر شد.

کشتی گیران شیرازی چگونه 2 نشان طلای جهانی کسب کردند؟

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
میثم دلخانی سمت راست و محمد رضا گرایی سمت چپ دارنده دو نشان طلای کشتی جهانی 

میثم دلخانی و محمدرضا گرایی کشتی گیران شیرازی شرکت کننده در پیکارهای کشتی فرنگی جهانی 2021 نروژ با برتری برابر حریفان 2 نشان طلا را برای کشورمان به ارمغان آوردند. 

میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم  و محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم موفق شدندبه ترتیب حریفانی از گرجستان و روسیه را شکست دهند و 2 بار پرچم کشورمان را بر بام کشتی جهان به اهتزاز در آورند.

چهار ورزشکار فارس به اردوی تیم ملی کبدی بانوان و آقایان دعوت شدند

سرمربیان تیم ملی کبدی بانوان و آقایان ایران چهار ورزشکار را از استان فارس به اردوی تیم ملی برای بازی های آسیایی هانژو 2022 چین دعوت کردند.

عباس رضایی رییس هیات ورزش کبدی فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: محمد سجاد کیوان نژاد و علی یاقوتی از بازیکنان کبدی استان فارس هستند که به  اردوی سوم  تیم ملی کبدی آقایان دعوت شدند.

درخواست سرمربی تیم فجر سپاسی برای برگزاری بازی‌های خانگی خارج از شیراز

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی، وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه شیراز را نامطلوب خواند و از درخواست خود به باشگاه برای برگزاری بازی‌های خانگی در خارج از استان فارس سخن گفت.

 کوهنوردان فارس در حفاظت از محیط زیست پیشرو هستند

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس اعلام کرد : کوهنوردها این استان در حفاظت از محیط زیست پیشرو هستند و  امیدواریم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 مربی شیرازی تیم ملی راگبی، شخصیت برتر این رشته در آسیا شد

رئیس کنفدراسیون راگبی آسیا، روح الله مستوری مربی شیرازی تیم ملی را به عنوان شخصیت برتر راگبی آسیا در سال 2021 معرفی کرد.

روح الله مستوری 14 سال است که در این رشته فعالیت دارم و طی این سال ها بارها به عنوان  مربی سازنده، آقای توسعه راگبی ایران، مربی برتر و ...  انتخاب شده ام.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
زمین گلف در زرقان فارس راه اندازی می شود 

مقدمات راه‌اندازی زمین گلف در زرقان فارس فراهم شد

رئیس فدراسیون گلف اعلام کرد:  با توجه به اینکه استعدادهای ورزشی فارس همواره مورد توجه پایگاه قهرمانی و برنامه ریزان کشور بوده است از این رو مقدمات احداث نخستین زمین گلف استان فارس با مساحت 10 هکتار در شهرستان زرقان فراهم شد.

کتاب رویکرد نوین به تغذیه ورزشی در فارس منتتشر شد

اسکندر رحیمی استاد دانشگاه شیراز اعلام کرد: دستیابی به موفقیت مستلزم داشتن آگاهی و دانش است از این رو در این زمینه  کتابی با عنوان رویکرد نوین به تغذیه ورزشی در فارس منتشر کردیم.

ساواته کاران رزمی فارس در آسیا طلایی شدند

علی جمالی و سید علی هاشمی ساواته کاران (بوکس فرانسوی)  فارس در رقابت های آسیایی 2022 که درکشور بنگلادش برگزار شد 2 نشان طلا را برگردن آویختند.

کانون پیشکسوتان فوتبال فارس به ثبت رسید

عضو هیات موسس کانون پیشکسوتان فوتبال فارس اعلام کرد: این کانون به منظور ایجاد وحدت و همچنین گام نهادن برای رفع مشکلات آنها به ثبت رسید.

نوذر مظاهری گفت : این کانون ابتدا از وزارت کشور و وزارت ورزش جوانان مجوز گرفت و سپس با شماره 4547  در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
پیکر محمد علی فرخیان قهرمان اسبق کشتی جهان در خاک آرام گرفت

پیکر پهلوان فرخیان قهرمان اسبق کشتی جهان در خاک شیراز آرام گرفت

پهلوان محمدعلی فرخیان قهرمان شیرازی اسبق کشتی آزاد جهان پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری کلیوی، جان به جان آفرین تسلیم کرد و در خاک شیراز برای همیشه آرام گرفت.

پهلوان فرخیان پنجشنبه هفتم بهمن ماه 1400در بیمارستانی در شهر لندن در سن 86 سالگی  در حالی که دیالیز می شد، در گذشت  و پیکر این قهرمان از کشور انگستان به شیراز منتقل و سه شنبه سوم بهمن ماه این سال در آرامستان دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

زنده یاد فرخیان که  بر روی تشک با فن فتیله پیچ حریفان خود را به خاک می نشاند و برایش صلوات می فرستادند اما اکنون پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری کلیه او را از پا انداخت و به خاک نشست.

 جام قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی شیراز در بخش پسران هم به هند رسید

رقابت های بین المللی جوانان جام فجر در بخش پسران با قهرمانی بدمینتون باز هندی پایان یافت.

کشورهای ایران،هند و ارمنستان در بخش بانوان رده جوانان شرکت داشتند.

بدمیتنون جام فجر/ تیم‌های هند و روسیه قهرمان انفرادی و 2 نفره بانوان شدند

مرحله نهایی سی اُمین دوره  مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر در بخش بانوان روز جمعه در شیراز باقهرمانی ورزشکارانی از هند و روسیه در بخش انفرادی و 2 نفره پایان یافت.

این مسابقات که در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد، درفینال بخش انفرادی، تسنیم میر از هندوستان به مصاف سوسانتا از اندوزی رفت که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود تنسیم میر از هند پایان یافت و مدال طلا گرفت، سوسانتا هم از اندونزی به مدال نقره بسنده کرد.

همچین دربخش انفرادی نیز رپیسکا از روسیه  و شاشیداران از هندوستان به مقام سوم مشترک دست یافتند.

سایه روشن‌های سی‌اُمین دوره بدمینتون جام فجر در شیراز

سی اُمین دوره پیکارهای بدمینتون بین المللی جام فجر در شیراز با همه شور و هیجانی که داشت اما کرونا اجازه نداد تماشاگران ازاین بازی‌های جذاب لذت ببرند هر چند برگزاری این مسابقات کاستی‌هایی هم داشت.

این مسابقات به دلیل شیوع کرونا(سویه اومیکرون) قرار بود با حضور  30 کشور برگزار شود اما بسیاری از این کشورها به همین دلیل انصراف دادند و بازی ها با 16 کشور برگزار شد.

تیم های ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر شرکت داشتند.

بدمینتون بازان خارجی:مردم ایران مهربان و مهمان نواز هستند

 بدمینتون بازان خارجی شرکت کننده در جام فجر شیراز با اظهار اینکه مردم ایران مهربان و مهمان نوازهستند، اعلام کردند: دوست داریم دوباره از ایران بازدید کنیم.

آنها گفتند که سی امین دوره رقابت های بین المللی در سطح بسیار بالایی برگزارشد و تجربه خوبی از این پیکارها کسب کردیم.

این ورزشکاران بیان کردند: ایران و شهر شیراز جذابیت های گردشگری زیادی دارند برای همین  دوست داریم دوباره از این کشوردیدن کنیم.   

 

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر در شیراز 

رئیس هیات زورخانه ای فارس: کرونا، قهرمانی را از ما گرفت  

رئیس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فارس با اظهاراینکه بیماری کرونا، قهرمانی را از  تیم فارس در مسابقات کشوری گرفت، اعلام کرد: یک روز قبل از شروع مسابقات 2 نفر از بازیکنان اصلی ما کرونا گرفتند و گرنه به جای نایب قهرمانی، قهرمان کشور می شدیم.

وزیر ورزش و جوانان: دهکده المپیک در شیراز ساخته می شود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران استان فارس همیشه در رقابت های المپیک، بازی های آسیایی و مسابقات بین المللی صاحب مدال های ارزشمندی شده اند، گفت: به پاس این موفقیت ها در شیراز دهکده المپیک طی چهارسال ساخته می شود.

حمیدسجادی بهمن‌ماه در حاشیه مراسم پایانی سی امین دوره  مسابقات بین المللی بدمینتون در شیراز ضمن گرامیداشت  دهه مبارک فجرافزود: برگزاری 30 دوره منظم این رقابت ها آن هم در ایام دهه مبارک فجرکار بزرگی است که فدراسیون بدمینتون انجام داده است که از بهترین فدراسیون هاست.

مرشد شیرازی، نشان زرین جشنواره مرشدان برتر ایران کسب کرد

محسن بحریان، مرشد شیرازی نشان زرین سردم (جایگاه مرشد در زورخانه ) دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران را کسب کرد.

در این جشنواره که در روز تولد مولای متقیان حضرت علی ( ع ) و با حضور وزیر ورزش و جوانان در تهران برگزار شد، محسن بحریان از فارس و محمدرضا حسن پور از خراسان جنوبی) توانستند سردم های زرین این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دهند.

دروازه بان شیرازی تیم ملی فوتسال بانوان، مدال طلای آسیا را  به کمیته امداد اهدا کرد

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
هانیه فرهادی دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان مدال طلای اسیا به کمیته امداد داد

هانیه فرهادی دروازه بان شیرازی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال بانوان، مدال طلای قهرمانی منطقه آسیای میانه را به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره ) اهدا کرد.

فرهادی گفت: هر چند شاید مدال آسیایی ام ارزش نداشته باشد اما این حرکت می تواند  به خیرین و کسانی که می توانند دلی را شاد کنند یاد آوری کند که به فکر تهی دستان باشند.

وی اضافه کرد:پهلوان بودن تنها اختصاص به مردان ندارد و زنان هم می توانند در این امر خیر به یاری مردم نیازمند و آن هم در شرایط سخت اقتصادی بیایند.

اهالی رسانه: مشکلات جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه حافظیه شیراز رفع شود

خبرنگاران شیرازی بر این باور هستند که جایگاه  آنها در ورزشگاه حافظیه شیراز مشکلات زیادی دارد از این رو انتقاد خود را نسبت به آن اعلام کردند و خواستار رفع مشکلات شدند.

قطع اینترنت همزمان با سوت داور، نداشتن سیستم گرمایی و سرمایی، صندلی های کثیف و نامناسب، کمبود پایه میکروفون در سالن کنفرانس و صندلی دسته دار برای نوشتن، مکان نامناسب جایگاه از نظر جانمایی، وجود زباله، خرابی در وردی، نبود وسایل پذیرایی و حضور افراد غیرخبرنگاردر جایگاه از جمله مشکلاتی است که خبرنگاران به آن اشاره کردند.

این بار غلتک برای ورزشگاه حافظیه شیراز، سوژه شد

وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه شیراز که بارها با انتقاد مربیان فوتبال تیم‌های لیگ برتری مواجه شده بود،وارد مرحله دیگری شد؛ زیرا سرمربی تیم فجر بحث غلتک نخوردن زمین را مطرح کرد تا سوژه جدیدی برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشد.

مدیرعامل فجر سپاسی: با سرمربی تیم، قطع همکاری کردیم

مدیرعامل باشگاه فجر شهید سپاسی  شیراز اسفندماه اعلام کرد: به دنبال کسب نتایج ضعیف با علی اصغر کلانتری سرمربی تیم قطع همکاری کردیم.

عبدالرسول فلاح افزود: طی جلسه ای که با هیات مدیره داشتیم پس از بررسی با توجه نتایج ضعیف کسب شده با علی اصغر کلانتری سرمربی باشگاه قطع همکاری کردیم.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
ورزشگاه حافظیه شیراز 

89 درصد جوانان ایران از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر به شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین بررسی ها  89.3 درصد جوانان ایرانی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها استفاده می کنند، گفت:  در این بین 70 درصد از شبکه اینستاگرام استفاده می کنند که لازم است در این فضا به منظور ارائه محتوای مناسب، بیشتر کار شود.

امام جمعه شیراز: حمایت از جوانان و قهرمانان اولویت برنامه‌های دولت باشد

امام جمعه شیراز گفت: دولت باید حمایت از جوانان و  قهرمانان را در اولویت قرار دهد چرا که دیر عمل کردن به وعده ها موجوب دلسردی آنها می‌شود.

آیت الله لطف الله  دژکام  در دیدار معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته جوان، افزود : این روزها باید ورزش کرد و از ورزش هم حمایت کنیم، همانگونه که دنیا از ورزش در اهداف سیاسی خود خیلی استفاده می کنند.

وزیر ورزش بر کار بیشتر در حوزه جوانان تاکید کرد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه گرامیداشت هفته جوان، رسمیت دادن به جوانان است، اظهار داشت: براین باورم هفته جوان آغاز یک سال دیگر برای پویایی، کار و تلاش بیشتر برای جوانان است.

حمید سجادی به مناسبت هفته جوان در شیراز اعلام کرد: بعد  از 9 سال شورای عالی جوانان روزسه شنبه 24 اسفندماه برگزار شد و اقدامات خوبی هم انجام داد.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت
وزیر ورزش و جوانان بر کار بیشتر حوزه جوانان تاکید کرد 

تیم فرا ایساتیس شیراز به لیگ برتر فوتبال بانوان صعود کرد

با پایان یافتن رقابت های فوتبال دسته یک بانوان کشور تیم فرا ایساتیس شیراز با اقتدار به لیگ برتر راه یافت تا استان فارس دوباره در سطح اول فوتبال بانوان صاحب تیم شود.

این تیم در آخرین بازی پایانی  لیگ دسته یک  که جمعه  27 اسفندماه برگزار شد موفق شد تیم سپیدار قائم شهر را در خانه  اش با نتیجه 6 بر یک شکست دهد  و جواز حضور در لیگ برتر بانوان در سال 1401 کسب کند.

تیم فرا ایساتیس دراین رقابت با 18 امتیازصدرنشین شد و با زدن 21 گل عنوان بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد.

همچنین تیم بادرود تهران هم با 16 امتیاز دوم شد و این تیم هم به لیگ برتر راه یافت.

در رقابت های فوتبال دسته یک بانوان کشور 8 تیم شرکت داشتند و به صورت دوره ای با هم بازی کردند.

نگاهی به ورزش فارس در سالی که گذشت

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/265568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش