پیام فارس

آخرين مطالب

با حضور مسئولان ملی و استانی انجام شد؛

بررسی روند اجرای طرح آموزشی سرباز مهارت در شیراز علمي

بررسی روند اجرای طرح آموزشی سرباز مهارت در شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس با حضور مسئولان ملی و استانی ورزش و جوانان، رئیس جهاددانشگاهی فارس، فرمانده پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) و شماری از مسئولان آموزش سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در استان از روند اجرای طرح آموزشی سرباز مهارت بازدید و وضعیت انجام این طرح، بررسی و از همکاران جهاددانشگاهی در طرح قدردانی شد.

یکشنبه هشتم اسفند، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، نماینده وزارت ورزش و جوانان، فرمانده پادگان آموزشی حضرت احمدبن موسی(ع) و نمایندگان یگان‌های نظامی سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، نماینده استانداری فارس و معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، معاون آموزشی جهاددانشگاهی فارس و شماری از همکاران، روند اجرای طرح آموزشی سرباز مهارت در پادگان احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه مورد بازدید و روند تداوم اجرای این طرح در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.
فرمانده پادگان آموزشی حضرت احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه، در حاشیه این بازدید، گفت: این پادگان یک مرکز آموزشی رده سرباز محسوب می‌شود و سالانه حدود 12 هزار نفر در آن دوره آموزشی را طی می‌کنند.
سرهنگ پاسدار قربانزاده با بیان اینکه حدود 70 درصد از کل سربازان تحت آموزش این مرکز مربوط به استان‌های جنوبی است، یادآور شد که حدود 10 تا 15 درصد سربازان، برای آموزش تخصصی انتخاب شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند.
قربانزاده با اشاره به کوتاه شدن مدت دوره آموزشی 2 ماهه به یک ماه به دلیل شیوع کروناویروس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به واسطه اجرای کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، این مرکز علیرغم چالش‌ها، دچار تعطیلی نشد و آموزش‌ها در آن تداوم داشت.
این مقام نظامی سپاه خاطرنشان کرد که با همراهی فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان، دوره‌های آموزشی با هدف مهارت افزایی برای سربازان، پیش بینی و اجرا شده است، این دوره‌ها را برای کمک به ارتقاء آگاهی جوانان در زمینه مهارت‌های فردی، مهارت‌های زندگی و داشتن نگاه بهتر به زندگی، خوب ارزیابی کرد.
قربانزاده، با اشاره به دوره آموزشی سربازماهر، لزوم فراگیر شدن این دوره‌ها به تمام دوره سربازی را موجب تاثیرگذاری بیشتر دانست.
او با بیان اینکه هر آموزشی برای تاثیرگذار بودن باید منتهی به تغییر رفتار یا به دانش یا به مهارت شود، قرار گرفتن دوره‌های آموزشی سرباز ماهر در برنامه تفصیلی مراکز آموزش نظامی سربازان را یک ضرورت برشمرد.
قربانزاده همچنین افزایش تعداد مربیان و استفاده از سربازان با مدارک فوق لیسانس و بالاتر به عنوان مربی دوره‌های آموزشی را موجب ارتقاء کیفی دوره‌ها ذکر کرد.
فرمانده پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) سپاه همچنین از جهاددانشگاهی به واسطه تعامل مطلوب و همراهی مناسب در برگزاری دوره‌های آموزشی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که دوره‌ها از سال آینده با در نظر گرفتن راهکارهای ارتقا کیفیت و پوشش حداکثری سربازان، برگزار شود.
به گزارش ایسنا، در بخشی از این جلسه، نمایندگان مراکز آموزشی ارتش و نیروی انتظامی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار معطوف شدن توجه بیشتر به برگزاری دوره‌های تربیت مربی ورزشی در پادگان‌های آموزشی شدند.
گسترش دامنه آموزش‌ها برای همه گروه‌های تحصیلی سربازان، اجرای راهکارهایی برای تسهیل در دریافت مدرک پایان دوره آموزشی، توجه به حمایت و هدایت آموزش گیرندگان پس از اتمام دوره سربازی برای استفاده از مهارت فراگرفته شده در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، از دیگر مباحث مد نظر و مطرح شده در این جلسه بود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز با تشکر از جهاد دانشگاهی فارس گفت: با این طرح در کنار دیگر آموزه های دوره خدمت سربازی که باعث افزایش مهارت خواهد شد، زمینه ساز ورود سربازان جوان هر یک در جایگاه اجتماعی و تعیین کننده ادامه دهنده مسیر پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.
دکتر حیدر صفرپور خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 11 هزار 270 سرباز در 4 پادگان فارس آموزش های مهارت زندگی را فراگرفتند.
وی ادامه داد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه وزارت ورزش و ستاد نیرو های مسلح در پادگان ها و مراکز آموزش نیروهای وظیفه اجرا می شود .
صفرپور افزود: 4 پادگان شهید سید قنبر ترابی 07 کازرون ، احمد بن موسی موسی شیراز ،حضرت ولی عصر (عج) آباده و شهید دستغیب جهرم در استان فارس میزبان این طرح ملی است .
رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز گفت: استان فارس جزو استان‌های موفق در اجرای طرح سرباز مهارت به شمار می‌رود و رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
دکتر مظاهر بابایی با اشاره به اینکه طرح سرباز مهارت براساس تفاهمنامه‌ای ملی بین ستاد نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی اجرایی شده است، گفت: استان فارس از سال 98 اجرای این طرح را آغاز کرده است.
بابایی با بیان اینکه ایرادات و نقدهای طرح سربازماهر، با همراهی دستگاه‌های ذیربط در اجرای طرح، در حال مرتفع شدن است، گفت: جهاددانشگاهی در این زمینه تنها آموزش را مد نظر نداشته بلکه هدایت و حمایت افراد آموزش دیده را دنبال کرده است.
او گفت: جهاددانشگاهی نهادی برخاسته از بطن انقلاب بوده که با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی با روحیه جهادی و انقلابی، به فرمان حضرت امام شکل گرفته و منطبق با منویات مقام معظم رهبری، کار خود را تداوم داده است.
بابایی با اشاره به اینکه جوانان خلاق، کارآفرین و ماهر، از نیازهای ضروری امروز کشور است، اجرای طرح سرباز ماهر را با همین رویکرد، اقدامی شایسته ارزیابی و تاکید کرد که باید با رفع موانع، کاستی‌ها و مشکلات، این برنامه را تقویت و دنبال کرد.
او یادآور شد: جهاد دانشگاهی چه در سطح ملی چه در استان فارس، آمادگی کاملی برای فعالیت در همه حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، متناسب با نیازهای روز جامعه و دستگاه‌های اجرایی را دارد و می‌تواند در کنار سازمان‌ها و نهادها، اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
بابایی با اشاره به پیشینه چهاردهه فعالیت آموزشی در جهاددانشگاهی و ایجاد و تقویت ظرفیت‌هایی نظیر پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، گفت: این نهاد هیچ زمانی رویکرد آموزشی صرف نداشته و همواره فراگیران خود را مورد هدایت و حمایت قرار داده است.
رئیس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد که اکنون نیز آمادگی لازم برای هدایت فراگیران دوره‌های سربازماهر و ایجاد اتصال آنان به بازار کار و کمک به فراهم شدن بستر اشتغال و کارآفرینی توسط این افراد در این نهاد وجود دارد.
بابایی با قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان و نهادهای نظامی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، تصریح کرد که قطعا موفقیت اجرای این طرح به دلیل تعامل و همکاری مطلوب در سطح استانی بوده است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه سطح تعاملات در این استان بین دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف مطلوب است، گفت: تعامل موجود در فارس مثال زدنی و برای سایر استان‌ها الگو بوده است.
نماینده وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه، با اشاره به کلیات تفاهمنامه منجر به اجرای طرح سرباز ماهر، لزوم بررسی دقیق و رفع کاستی‌های این طرح با انجام کارهای میدانی را یک ضرورت دانست.
فقیهی با بیان اینکه این طرح از سال 97 به شکل پایلوت در 5 استان شروع شد و اکنون به همه استان‌ها تسری یافته است، گفت: تصمیم گیری در خصوص گسترش اجرای طرح در تمام دوره خدمت سربازی باید از سوی ستاد نیروهای مسلح انجام شود، اما به دلیل گستردگی جغرافیایی و تقسیم سربازان بعد از دوره آموزشی در سطح کشور، انجام این اقدام، دشوار است.
او با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، شاهد محدودیت‌هایی در تعداد آموزش گیرندگان بودیم، خاطرنشان کرد که با همکاری جهاددانشگاهی امکان افزایش 100 درصدی تعداد آموزش گیرندگان در این طرح فراهم شده است.
فقیهی در خصوص مشکلات صدور مدرک نیز ابراز امیدواری کرد که با توجه به وجود زیرساخت مناسب در جهاددانشگاهی، این امکان توسط این نهاد طی سال آینده به شکل الکترونیک، فراهم شود.
نماینده وزارت ورزش و جوانان همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح آموزش مربی ورزشی در پادگان‌ها، خبر داد و تاکید کرد که اجرایی شدن این طرح نیازمند الزاماتی نظیر تامین اعتبارات لازم و همراهی فدراسیون‌های ورزشی است.
فقیهی از همکاری‌های جهاددانشگاهی در کشور و استان فارس برای اجرای مطلوب طرح سرباز ماهر قدردانی کرد.
در این برنامه، از همکاری جهاددانشگاهی استان فارس در اجرای موفق طرح سرباز مهارت قدردانی شد.

پیام فارس


پیام فارس


پیام فارس


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/264821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان