پیام فارس

آخرين مطالب

مسئول کارگروه دانشگاهیان ستاد دهه فجر فارس اعلام کرد:

تدارک دانشگاهیان فارس برای جشن انقلاب علمي

تدارک دانشگاهیان فارس برای جشن انقلاب
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی و مسئول کارگروه دانشجویی و دانشگاهی ستاد دهه فجر استان فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی این کارگروه برای اجرای برنامه‌هایی در بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح جزئیات این برنامه‌ها که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی فارس اجرایی خواهد شد، پرداخت.

دکتر مظاهر بابایی دوشنبه 11 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد.
او با یادآوری اینکه این انقلاب با همت و پشتوانه مردم و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید، افزود: این انقلاب با وحدت و فداکاری مردم و رهبری دینی شکل گرفته و ما وظیفه سنگینی در قبال حفظ و اشاعه آن داریم. دشمنان برای شکست و براندازی این نظام و انقلاب تلاش زیادی کرده‌اند اما تاکنون موفق نشده و نخواهند شد.
بابایی اضافه کرد: از آنجایی که مردم و گروه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، قطعاً برای تثبیت و حفظ و بزرگداشت سالگرد پیروزی آن هم باید از ظرفیت اقشار مختلف بهره گرفت. در این راستا همه ساله ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با مشارکت و حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تشکیل می‌شود که در سال جاری مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی فارس به عهده جهاددانشگاهی فارس گذاشته شد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلف کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی استان با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شده است، گفت: این جلسات همراه با یکسری مصوبات بوده است که در ایام دهه فجر این مصوبات و برنامه‌ها در سطح دانشگاه‌های استان فارس اجرا خواهند شد که البته با توجه به شیوع کرونا قطعاً شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این برنامه‌ها رعایت خواهند شد. 
رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس، با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله «تبیین» در جمع دانشجویان در مهرماه سال جاری گفت: با توجه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تببین این کمیته با توجه به داشتن ظرفیت‌های جوان دانشگاهی برخود واجب می‌داند که در این خصوص به صورت ویژه ورود کند. 
بابایی، دیدار مسئولان دانشگاه‌ها با علما و نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، حضور پررنگ جامعه دانشجویی و دانشگاهی در مراسم یوم‌الله 12 بهمن، برپایی نشست‌های مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی با دانشجویان و دانشگاهیان، حضور جامعه دانشجویی و دانشگاهیان در مراسم عمومی ایام‌الله به ویژه بانگ تکبیر و آئین غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی (میهمانی لاله‌ها) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم یوم‌الله دهه مبارکه فجر در یادمان شهدای گمنام دانشگاه‌های استان همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، برگزاری مراسم نورافشانی شب پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از دانشگاه‌های استان را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.
او اظهار کرد: رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید مریم رحیمی از نخستین شهدای مدافعین سلامت استان، برگزاری برنامه عصر هنر در دانشگاه‌های استان، همراه با زوج منتقد سینما و فرزند آنان در راستای آموزش نقد فیلم برای جامعه دانشگاهی، برگزاری جشنواره تجسمی بین دانشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی و تهیه نشریات دیواری با موضوع و محوریت روزشمار انقلاب اسلامی(وقایع 12 تا 22 بهمن 57) از دیگر برنامه‌های این کارگروه در ایام دهه فجر هستند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه در اجرای تمامی برنامه‌های این کارگروه امیدآفرینی، وحدت و همبستگی ملی مدنظر قرار خواهد داشت، گفت: تشریح اهداف انقلاب اسلامی برای دانشجویان، ایجاد کرسی آزاداندیشی با روش‌های مختلف خصوصاً دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها از طریق برنامه‌های گردشی، تقدیر از اساتید نخبه و اعضای هیئت علمی متولدین انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فضاسازی محیطی دانشگاه‌ها، پیاده‌روی دانشجویی و دانشگاهیان همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی برای ایجاد نشاط اجتماعی، برپایی اختتامیه مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و غیره از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام هستند.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس، با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای دانشگاهها در بعد انقلاب گفت: همچنین در این ایام اختتامیه و افتتاح طرح‌های ملی دانشگاهی در این دهه انجام خواهد شد که در جهاددانشگاهی کلنگ‌زنی طرح ملی فناورانه عصاره‌گیری گل‌های محمدی با توجه به توان علمی و بومی و اختتامیه جشنواره ملی شهود قدسی انجام خواهند شد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس: با توجه به شرایط موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا، قبل از برگزاری هر نوع برنامه میدانی، استعلامات لازم از ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/262931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق