پیام فارس

آخرين مطالب

برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه‌های فارس تشریح شد فرهنگي

برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه‌های فارس تشریح شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس- ‌پنج‌شنبه 7 بهمن در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: دوره دو هفته‌ای طرح ولایت، نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع بازگویی اهداف و آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان و تشریح وظایف آن‌ها در حفظ این آرمان‌ها، بخشی از این برنامه‌ها است.

موسوی گفت: از دیگر موضوعات این نشست‌ها؛ مقایسه انقلاب‌های مهم دنیا، دستاوردهای گام اول انقلاب و انتظارات پیش رو در گام دوم انقلاب، کارآمدی نظام انقلابی، مقایسه انقلاب‌های مهم جهان، مدیر جوان حزب‌اللهی، نقش ایران در منطقه، تقابل تفکر انقلابی گری با تفکر غرب گرایی و لیبرال در دهه فجر امسال برگزار می‌شود. 

او از برگزاری نشست‌های فرهنگی، علمی، هنری با محوریت موضوعاتی با کلید واژه‌های دانشگاه، جوان، انقلاب، گفتمان بررسی ریشه‌های انقلاب اسلامی، گفتمان بررسی حکومت اسلامی و نظام‌های غربی، گفتمان بررسی نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان بررسی نیازهای علمی جمهوری اسلامی و نقش دانشجویان در آن، گفتمان وقایع شناسی پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و بررسی نقش مقام معظم رهبری در استمرار موفقیت‌های جمهوری اسلامی، گفتمان بررسی نقش رسانهپها در تداوم پیروزی انقلاب اسلامی و... خبر داد و افزود: مسابقه ویژه ورودی‌های جدید دانشگاه، چاپ نشریه و ویژه نامه متناسب با این ایام، برگزاری دوره تشکیلاتی ویژه  طلبه‌های جوان با رویکرد راهیان نور، دوره تشکیلات دخترانه با حضور جانشین خواهر  بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس از برنامه‌های دیگر دهه مبارک فجر در دانشگاه‌های فارس است. 

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، اجرای وبینار در طرح ساعد ( طرح ارتباط دانش آموزی و دانشجویی)، وبینار آموزشی برای دانش آموزان و پشت کنکوری‌ها را از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در دانشگاه‌های فارس عنوان و خاطرنشان کرد: شروع به کار مدرسه هنر دانشجویی ( مهد)و برگزاری دوره‌های ورکشاپ هنری با موضوع داستان نویسی و فیلم سازی از جمله برنامه‌های دیگر است. 

موسوی با بیان اینکه دوره‌های خط امام دانشگاهی ویژه تداوم طرح ولایت و اردوی علمی راهیان پیشرفت به مدت یک هفته و بازدید از منطقه عسلویه و پارس جنوبی و بندرعباس و مراکز علمی نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: از پایگاه های اسوه و الگو در مباحث فرهنگی هنری، علمی، سیاسی، جهادی، رشد و کادرسازی و... تجلیل می‌شود. 

او برگزاری دوره تکمیلی کنشگران حوزه خانواده، مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، دهه فجر و وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و حضور دانشجویان در برنامه‌های صدا و سیما برای گفتمان سازی و برگزاری دوره توانا ویژه توانمند سازی گروه‌های جهادی دانشجویی را از برنامه های دهه مبارک فجر برشمرد.

موسوی تصریح کرد: برنامه‌های مختص تبلیغات در فضای مجازی شامل پویش عکس، تولید استیکر و عکس نوشته، توزیع سیر نمایشگاهی، تولید پادکست صوتی و کلیپ، فایل‌های محتوایی و...، راه‌اندازی نهضت مصاحبه خبری و یادداشت نویسی برای گفتمان سازی و برگزاری دوره توانمند سازی کادر اجرایی راهیان نور  به مدت یک هفته در خوزستان از جمله برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه‌های فارس است.
 
مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در موضوعات علمی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و آثار هنری مرتبط با انقلاب و امام، اردوهای جهادی در مناطق محروم و ارسال بسته‌های کمک‌های معیشتی خبر داد و افزود:  سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری سلسله نشست‌های دهه نشینی در حسینیه انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان کشوری، فضاسازی تبلیغاتی محیطی در سطح دانشگاه‌ها، فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیام‌های روزانه با استفاده از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری، مسابقه پیامکی درمورد بهترین جمله در توصیف دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیر و حمایت از پایان نامه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و دیدگاه و رهبری حضرت امام خمینی (ره) با کمک معاونت پژوهش دانشگاه از دیگر برنامه‌های دهه فجر است. 

موسوی با تاکید بر حضور منسجم دانشگاهیان همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم  در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: تجدید میثاق با شهداء، ایثارگران و ... با اجرای برنامه های دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، بازدید از آسایشگاه‌های جانبازان،  غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم دعا در مزار شهدای گمنام نیز خواهیم داشت. 

او از برگزاری مسابقه پیامکی در طول ایام الله‌دهه فجر مختص دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی و اهدای هدایا به برگزیدگان، برگزاری مسابقه دانشجویی با عنوان "اگر در بهمن 57 بودم..."، برگزاری مسابقات ورزشی شامل جام فوتسال، دارت، تنیس روی میز و ... خبر داد و بیان کرد: محفل شعر انقلاب، ایستگاه انقلاب شامل نمایشگاه کتاب، پخش سرود و...، نمایشگاه کلی از تمام نشریات در طول سال با همکاری واحد نشریات معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار می‌شود. 

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه چاپ نشریه دیواری با موضوع و محوریت روز شمارهای انقلاب اسلامی با محتوای وقایع 12تا22بهمن ماه را خواهیم داشت، اکران و نقد فیلم‌های انقلابی از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات تدبر و تفسیر سوره مبارکه فجر، دورهمی چالشی (لایو) با مسئولین دانشگاهی پیرامون دهه فجر و تعمیم به سطح دانشگاه و بررسی چالش‌های فرهنگی دانشگاه و دانشجویان در ایام کرونا و برگزاری برنامه تجلیل از اساتید و دانشجویان نخبه و برجسته دانشگاه و چاپ زندگی نامه آنها در قالب‌های مختلف نشریه، بروشور و... از برنامه های دیگری است که به مناسبت دهه فجر در دانشگاه‌های فارس برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/261880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها