پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استاندار فارس: جشن‌های دهه فجر باشکوه برگزار شود سياسي

معاون استاندار فارس: جشن‌های دهه فجر باشکوه برگزار شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:تمامی مدیران ادارات و نهادها باید با بصیرت نسبت به برگزاری هر چه باشکوه تر جشن‌های ایام الله دهه فجر اهتمام ورزند.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، اسماعیل محبی پور پنجشنبه در نشست رؤسای کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس‌ با یادآوری جایگاه استانی رؤسای کمیته های تخصصی، بر کار وسیع در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید کل استان جهت اجرای برنامه های دهه فجر تحت تأثیر قرار گرفته و در وسعت کل فارس اقدامات کمیته ها انجام شود.
محبی‌پور با اشاره به سخت تر شدن هرروزه مراحل پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی، عناد بی پرده دشمنان را یادآور شد و افزود: همچنان که ما اصرار به پیشروی و بالندگی در راه استقلال و آزادی داریم دشمنان نیز اصرار به مقابله و سنگ اندازی در برابر این حرکت دارند.

پیام فارس


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با برشمردن فراز و نشیب های تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون، جنگ حق و باطل را مداوم و مستمر خواند و گفت: جنایات منافقین در بدو انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و مسائل عرصه سیاسی، فتنه ها، درگیری های منطقه ای و در زمان حال نیز مسائل فرامنطقه ای چالش های ایران اسلامی بوده اند و جنگ حق و باطل تمامی نخواهد داشت و هرچه پیش تر برویم سخت تر هم خواهد شد.
محبی پور با درخواست اهتمام ورزی همه ارگان ها، نهادها و مدیران مجموعه ها در جهت برگزاری جشن ها و برنامه های دهه با شکوه فجر، تقارن ولادت حضرت زهرا(س) با این ایام را به فال نیک گرفت و افزود: از همه مدیران و مسئولان پای کار بودن، جدیت و فعالیت مثمر ثمر در اجرای برنامه های دهه فجر مورد توقع است.
برگزاری راهپیمایی متناسب با شرایط کرونا
قائم مقام ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی فارس نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت برگزاری با شکوه دهه فجر، همکاری، همراهی و جدیت مسئولین کمیته های تخصصی در برنامه ریزی، دنبال کردن و اجرای مناسب برنامه ها طبق دستور العمل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را خواستار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ملک مکان با یادآوری شکوه انقلاب اسلامی که کشور را از بند رژیم سابق رهایی بخشید به نقش رهبریِ بی بدیل و بی نظیر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، این انقلاب در هیچ جای جهان بی نام حضرت امام شناخته شده نیست.
ملک مکان با بیان این مسأله که انقلاب اسلامی تحولی در جهان ایجاد کرده و معادلات سیاسی اجتماعی را تغییر داد، کانون توجهات را پس از آن متوجه ایران دانست و خاطرنشان کرد: آزادیخواهان جهان بخصوص کشورهای اسلامی به تبع از نظام جمهوری اسلامی حرکت هایی را انجام دادند و تحولاتی انجام شده و انقلاب اسلامی تا حدود زیادی به کشورهای دیگر صادر شده و برای آنان الگو بوده است.
قائم مقام ستاد دهه فجر استان فارس با برشمردن رویکردهای مهم دهه فجر، محور این برنامه ها را فرهنگی، تبلیغی و تبیینی دانست و تصریح کرد: این رویکردها شامل بصیرت افزایی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی ملی، خود باوری و اعتماد به نفس خواهند بود.
وی گفت: ملاحظات اجرایی شامل نوآوری ها و خلاقیت ها، انسجام و هماهنگی سازمانی بین ارکان و نهادهای ستادهای دهه فجر، افزایش تعامل و مشارکت هدفمند و هماهنگی بیشتر، برنامه ریزی برای توسعه عملی مشارکت های مردمی مورد تأکید مقام معظم رهبری، احصاء و تدوین انتظارات از دستگاه های اجرایی و جلب همکاری با توجه به اهمیت مراسم، تلاش برای فراگیر سازی مراسم با همکاری رسانه ملی و استانی، بهره گیری از شخصیت های مهم نظیر سخنرانی یوم الله 22 بهمن از مواردی است که باید به آنها توجه شود.
ملک مکان توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا را یکی دیگر از مؤلفه های برگزاری برنامه های دهه فجر دانست و با تأکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی عنوان داشت: با توجه به تزریق عمومی و گسترده واکسن کرونا و کنترل نسبی بیماری، با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در همه شهرهای زرد، نارنجی و آبی راهپیمایی و در شهرهای قرمز صرفاً تجمع با ظرفیت و زمان محدود خواهیم داشت.
قائم مقام ستاد دهه فجر استان فارس با برشمردن کمیته های تخصصی بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مساعدت و همکاری همه مسئولین در امر برگزاری با شکوه دهه فجر را خواستار شد و با بیان برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور و مشارکت های مردمی نکته برجسته در برگزاری مراسمات این دهه است و دشمن شناسی، بررسی توطئه ها، بصیرت و روشنگری می تواند از موضوعات برنامه های دهه فجر در استان فارس باشد.
دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ 12 تا 22 بهمن سال 1357 است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از 15 سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.
برچسب‌ها
شیراز استانداری فارس فارس دهه فجر

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/261565/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس