پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: عملکرد بانک‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاری به دقت بررسی می‌شود سياسي

استاندار فارس: عملکرد بانک‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاری به دقت بررسی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: از آنجا که تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها عاملی موثر در سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود لذا عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات و حمایت از سرمایه‌گذاری به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزار ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری سرمایه‌گذاری استان فارس در شیراز افزود: در بسیاری از موارد سرمایه‌گذاران برای رفع موانع مختلف ناچار هستند به دفعات به دستگاه‌های مختلف مراجعه داشته باشند و وقت زیادی را صرف این رفت و آمدها کنند.
وی، با اشاره به راه‌اندازی پنجره‌ای واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، سرمایه‌گذاران می‌توانند تمام مسائل مربوط به دستگاه‌های مختلف را در یک مکان پیگیری کنند.
او ادامه داد: چنانچه مشکل سرمایه گذار با مراجعه به پنجره واحد نیز حل نشد، موضوع به شورای سیاستگذاری سرمایه‌گذاری یا کارگروه رفع موانع تولید استان ارجاع داده خواهد شد.
استاندار فارس اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قوانین حاکم بر بانک‌های خصوصی به گونه‌ای است که امکان همراهی مناسب با طرح‌های سرمایه‌گذاری، تولیدی و ارائه سایر تسهیلات به روش بانک‌های دولتی برای آنها فراهم نیست.
ایمانیه گفت: از همین روی و بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری سرمایه‌گذاری استان، چنانچه تا پایان امسال حداقل 50 درصد از سپرده‌های مردم فارس در بانک‌های خصوصی به عنوان تسهیلات در اختیار مردم به ویژه سرمایه‌گذاران قرار نگیرد هیچ یک از ادارات دولتی اجازه تعامل با این بانک‌ها را نخواهند داشت.
سهم فارس از تسهیلات مشاغل خانگی افزایش یابد
استاندار فارس همچنین در دیدار با رعیتی فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی از معاون وزیر تعاون تعاون خواست با توجه به ظرفیت‌ها و اهمیت جایگاه فارس، سهم تسهیلات این استان در این زمینه افزایش یابد.
ایمانیه افزود: با توجه به هدفگذاری که برای کاهش نرخ بیکاری در نظر گرفته‌ایم، توسعه مشاغل خانگی با وجود شرکت‌های پشتیبان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی، در خصوص انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه و انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به منطقه ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت انتقال این صنایع، انتظار است که هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت تعاون با مجموعه شستا برای تامین نقدینگی لازم انجام شود.
او اظهار داشت: قطعا انتقال سریعتر کارخانه پشم شیشه و راه‎اندازی طرح توسعه آن با درآمدی که ایجاد می‌کند به نفع مجموعه شستا خواهد بود.
استاندار فارس همچنین خواستار توجه هرچه بیشتر به تامین معیشت جامعه کارگری و کاستن از فشارهای اقتصادی موجود بر دوش این قشر مولد شد.
ایمانیه، در خصوص مشکلات مغفول مانده کارخانه آی.تی‌.آی شیراز هم گفت: بی تدبیری‌های گذشته بر زندگی یک هزار و 200 خانوار کارگری این شرکت تاثیرات منفی گذاشته است و لذا ضرورت دارد که یک راهکار عملیاتی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها با محوریت وزارت کار اتخاذ شود.
مدیریت مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار به جانبازان سپرده می‌شود
استاندار فارس همچنین در جریان بازدید از مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار هم گفت: بر اساس مشورت و با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تدابیری اتخاذ خواهد شد که مدیریت مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار تا پایان امسال به جانبازان سپرده شود.
ایمانیه افزود: همه ما باید به از خود گذشتگی‌ها و جانفشانی‌ های جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاعی، شیمیایی و اعصاب و روان که ایثارگری را به اوج رسانده‌اند افتخار کنیم.
او ادامه داد: زیر ساخت‌های مناسبی در این مجتمع ایجاد شده که به نظر می‌رسد باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، زمینه را برای بهره‌مندی بیشتر جانبازان از این زیرساخت‌ها فراهم کنیم.
احداث 22 مجموعه ورزشی خیرساز در شیراز
استاندار فارس همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی ورزشی خیرساز ماهان در منطقه مهدی آباد شیراز گفت: با اعلام آمادگی خیر بانی این مجتمع، 22 مجتمع فرهنگی ورزشی دیگر نیز در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز احداث خواهد شد که نیمی از آنها ویژه بانوان خواهد بود.
ایمانیه افزود: بر همین اساس، مقرر شد که هفته آینده با حضور جمعی از مسئولان شهری و سازمان‌های مربوطه جلسه‌ای برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی گفت: بر این اساس، تامین زمین بر عهده شهرداری، نظارت و هماهنگی به عهده اداره کل ورزش و جوانان و ساخت پروژه ها نیز توسط فرد خیر انجام خواهد شد.
او اضافه کرد: شبکه جامع خیرین با هدف جلوگیری از هرگونه مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر اینگونه اقدامات ایجاد شده و تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کاملی با پروژه‌های خیرساز داشته باشند.
استاندار فارس بیان کرد: خیرین نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است کار خیری انجام دهند حتما با سازمان‌های مربوطه هماهنگی لازم را داشته باشند و قطعا پس از ایجاد این هماهنگی‌ها مانعی بر سر راه اجرای پروژه‌های خیر ساز ایجاد نخواهد شد.
وی گفت: از دیگر اقدامات مناسب مجمع خیرین انجام‌ برخی فعالیت در حوزه مبارزه با اعتیاد و درمان معتادان است که چنین کارهایی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و پویش نه به اعتیاد یکی از اقدامات ضروری فرهنگی و اجتماعی است که قرار است در کنار هر کدام از مجتمع‌های فرهنگی ورزشی 22 گانه مذکور یکی از این مراکز ایجاد شود.
ایمانیه، خواستار اطلاع رسانی از فعالیت‌های خیرین شد و گفت: رسانه‌ها تاکنون در این زمینه همکاری خوبی در ترویج فرهنگ امور خیر داشته‌اند که می‌تواند با قدرت بیشتری ادامه یابد.
او ادامه داد: بیان کار خیر باعث تشویق و ایجاد انگیزه برای تمام کسانی می‌شود که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند.
وی افزود: شبکه مجامع خیرین نیز با همین هدف ایجاد شده تا در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشد.
برچسب‌ها
شیراز استانداری فارس محمدهادی ایمانیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/260620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس