پیام فارس

آخرين مطالب

شورای شهر شیراز؛ از واکنش‌ها به سفر خارجی مدیران شهرداری تا ساماندهی هزار معتاد شیرازی سياسي

شورای شهر شیراز؛ از واکنش‌ها به سفر خارجی مدیران شهرداری تا ساماندهی هزار معتاد شیرازی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- واکنش رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به انتقادات مطرح شده طی یک هفته اخیر در مورد سفر مدیران شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی و تصویب بودجه 37 میلیارد ریالی برای درمان هزار معتاد متجاهر شیرازی از جمله موارد مهم سی و هفتمین جلسه شورای شهر شیراز بود.

به گزارش ایرنا،رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه در نطق پیش از دستور سی‌ و هفتمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه در صحن گذشته شورا در خصوص سفر خارجی تحقیقاتی طرح و تصویب شد ، یک تصمیم بود و نه یک مصوبه، این مساله نیز مشروط به سه شرط است اولاً اثبات کسب تجربه با تهیه برنامه دقیق ماموریت تحقیقاتی ، دوم وجود منابع مالی در ردیف بودجه مربوط و سوم ارائه گزارش از آنچه در گذشته به عنوان تجارب در شهرداری شیراز، به عنوان مقالات علمی رسوب شده است.
مهدی طاهری ادامه داد: از یک هیات سه نفره متشکل از اعضای شورا، منابع مالی، اسناد ماموریتی خواسته شده که مستندات و تعداد مدیران و کارشناسان اعزامی را به دقت ارزیابی کنند و همچنین برای اطلاع افکار عمومی یادآور شوم که تصمیم یاد شده، مطلقاً ارتباطی با اعضای شورا نداشته است.
وی افزود: شهردار شیراز در مقابل این تصمیم شورا می تواند با استناد به دلایل پیشگفته موضوع را بررسی و نتیجه نهایی خود را با عناوینی ازجمله اعلام لغو یا تقلیل شدید نفرات برای اعزام به سفرهای خارجی به شورا منعکس کند و شورا نیز کاملاً مراقب خواهد بود.
طاهری در ادامه ضمن تشکر از تلاش های سخنگوی شورا خطاب به وی گفت: سخنگوی شورا با رای اکثریت اعضاء این شورا برای این سمت انتخاب شده و بدیهی هر زمان تحت عنوان این سمت اظهاراتی را بیان کند، منحصر به رای عمومی و نظر اجماعی شورا است و باید از بیان رای شخص خود در لابلای اظهارات پرهیز شود.
وی بیان کرد: پنج ماه از عمر شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم سپری شده و فراز و فرودهایی نیز گذشته اما هفته‌ای که گذشت هجمه زیادی برای مصوبه شورا در خصوص اعزام چند نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری به کشور امارات بود به وجود آمد.
طاهری افزود: دشمنان در نقشه ای مرموزانه و ماهرانه حساسیت های اعضاء شورای شهر شیراز را یک به یک کشف و تحلیل می‌کنند و از بی صاحبی فضای مجازی نیز کمال سوء استفاده را برده و جامعه را تحریک کرده و از پی تحریک به دنبال تفرقه و انحطاط این جمع انقلابی هستند. 
وی ضمن بیان اینکه اولین و مهمترین هدف این خط نفاق، ایجاد شکاف و بی اعتمادی بین اعضای شورا است اظهار داشت: اگر یکپارچگی شورا را تخریب کنند، اولین و مهمترین خاکریز شورا شکسته می شود و پس از آن دیگر تخریب این گروه که ثمره نیات خالصانه جامعه انقلابی است ، کار آسانی است.
طاهری ادامه داد: شوربختانه دشمنان انقلاب در این شهر راهکار خود را خوب می دانند،اما در تعجبم که همراهان و همفکران چرا به سادگی در تله عملیات روانی دشمنان مغرض به دام می‌افتند.
وی مقدم ترین وظیفه اعضای شورا را مراقبت بی قید و شرط از یکپارچگی این جمع دانست و گفت: از آشفتگی تیم شورای شهر شیراز در هفته ای که گذشت نگرانم و به وضوح دندانهای به هم فشرده وناپاک منافقین، که از حقد و کینه، علیه جریان انقلاب اسلامی به هم فشرده می شوند را میبینم. 
طاهری در ادامه تاکید کرد: به اعضای شورا و نمایندگان منتخب مردم شهیدپرور و نجیب شیرازی که زیر ابر سیاه ناامیدی، امانت خود را به من و شما سپرده اند، برادرانه و مشفقانه گوشزد می کنم که از این زخم زبانها نهراسید و اهل تعقل و تدبیر باشید ، اصل یکپارچگی را از دست ندهید.
طاهری خصوصیات و تجارب تمام اعضای شورای ششم را برشمرد و اضافه کرد:‌ من به جد معتقدم، بزرگترین نقطه ضعف شورای ششم، دقیقاً بزرگترین نقطه قوت این شوراست که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق اعضا در اندازه‌ مراجع تخصصی رشته های خود بوده و صاحب نظرند که البته تامین نظر مشترک بین آنها دشوار است، آنقدر انرژی در این شورا متراکم است که از تلاش دیگر مسئولان برای خروج آنها از جمع شورا بیم دارم.
رئیس شورای شهر شیراز افزود: نقد مشفقانه آن است که اگر احساس می کنید نظری با رای منتخبین مردم در این شورا همسازی ندارد به تشخیص های عاقلانه رفتار کنند، این شورا نه متعلق به حزب است و نه جناح که خود را انقلابی و پیرو محض رهبری انقلاب خطاب کرده و اگر تفسیر واحدی بر انقلابی بودن خود با ما ندارید حتماً و قطعاً لازم است تا آنها که خود را در این دایره می پندارند، در مباحثه های غیرمجازی و چهره به چهره یکدیگر را اقناع کنیم.
وی با بیان اینکه شورای تکه تکه به درد چه کاری می‌خورد؟ هر چند تکه ای از آن با ذائقه ای نیز سازگار باشد ،گفت: در عین حال به عنوان یک کهنه سرباز، دستها و چشم های تیزبین برادران و خواهران و فرزندان انقلابی و بسیجی را می بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. آنها که دل در گرو انقلاب خونبار اسلامی دارند، بیدارند و هوشیار و آتش به اختیار بودن جماعت دلداه به امام امت را ، دلیل حیات انقلاب می دانند. 
شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه 19 دی 1400 در سی و ششمین جلسه علنی با سفر بیست نفر از مدیران ارشد و میانی شهرداری شیراز برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی موافقت کرد.
این موافقت که اینک گفته شد مصوبه نیست براساس طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا مبنی بر الزام شهرداری شیراز به اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی بود و بر اساس آن مصوبه مقرر شد شهرداری شیراز ضمن رعایت ضوابط، مقررات و آیین نامه های مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهد.
نمایشگاه های اکسپو با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی کشورها در زمینه های مختلف برگزار می شود.
علی‌اکبر سلطانی سخنگوی شورای شهر شیراز در پی شدت گرفتن انتقادات به این موافت شورا 21 دی 1400 با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با آن اعلام کرد.
برخی افراد نیز در فضای مجازی از ضرورت این اعزام پرسیدند.
ساماندهی هزار معتاد متجاهر شیرازی با 37 میلیارد بودجه مصوب شد
لایحه شهرداری شیراز، درباره تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر گدا و غیر گدا در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی در سی و هفتمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید.
براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر ،متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت سه ماه در سال جاری و به مبلغ 37 میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری در بودجه سال 1400 شهرداری اقدام کند.
در تبصره‌های این مصوبه آمده که مبلغ مذکور صرفا باید جهت درمان معتادان شیرازی هزینه شود.
برچسب‌ها
اکسپو 2020 شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/260496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ