پیام فارس

آخرين مطالب

جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست ورزشي

جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس- هم اینک که ورزش فارس و کشور پس از حدود 2 سال از زیر سایه کرونا بیرون آمده و فعالیت ها از سر گرفته شده شاهد تغییر در مدیریت که امری اجتناب ناپذیر است، هستیم.

اما این پرسش مطرح می شود که چرا برای ورزش این استان که حدود 80 سال قدمت دارد و دریایی از استعداد درآن نهفته است، نسخه انتصاب سرپرستی پیچیده می شود؟

بیستم دیماه 1400 بود که حکم سر پرستی حیدر صفرپور از سوی وزیر ورزش و جوانان برای اداره کل ورزش و جوانان استان فارس صادر شد و عباس حاجی زاده که  اتفاقا او هم به عنوان سرپرست سکان این اداره را بر عهده گرفته بود و  پس از مدتی حکم مدیرکلی دریافت کرد بعد از حدود 18 ماه جایش را به چهره دیگری داد تا سرپرست جدید دوران آزمون خود را شروع کند.

طبیعی و انتظار این بود و هست که وزارت ورزش و جوانان بخواهد برای استانی همچون فارس که ظرفیت بالایی در ورزش دارد، فردی را به صورت دائم و به عنوان مدیرکل برگزیند که بتواند تحولی عظیم  در تمام ابعاد به وجود آورد.

دو حوزه مهم اداره کل ورزش و جوانان بدون معاون  

هم اینک در اداره کل ورزش و جوانان دو حوزه مهم همچون معاونت توسعه ورزش قهرمانی و جوانان بدون مسئول هست زیرا هر دو معاون پس از رفتن مدیرکل استعفا دادند.

جالب اینکه معاون توسعه ورزش که کارمند اداره کل است و در این سال ها رفت وآمد های زیادی داشته هم استعفا داده و به بنظر می رسد می خواسته دین خود را با مدیرکلی  که با او آمد، ادا کند.

 بارها در گذشته اشاره کردیم تنها فراهم کردن زیرساخت ها نمی تواند برای موفقیت کافی باشد زیرا این امر زمانی نمود پیدا می کند که  با برنامه ریزی و  استفاده از افراد مجرب و قهرمانان بتوان استعدادها را شناسایی کرد و این افراد در ورزشگاه ها و یا سالن ها پرورش یابند.

ورزش استان  فارس جای آزمون و خطا نیست
همانگونه که اشاره شد ابتدا گمان می رفت که برای استان فارس مدیرکل ورزش و جوانان تعیین شود اما چنین نشد؛ همین مورد ما را به این رهیافت نیز می رساند که این استان دیگر جایی برای آزمون و خطا در زمینه ورزش ندارد که بخواهد با سرپرستی اداره شود.

دچار روز مرگی 

اگر قرار است سرپرست جدید که از ورزش فارس شناخت دارد و اهل این استان است، دوران مشخصی را طی کند و سپس مدیر کل شود، چه بسا در این مدت دچار روزمرگی و بی انگیزگی شود که یا با هیات ها جلسه می گذارد و عکس این جلسات منتشر می شود و یا به شهرستان ها برای رفع مشکلات سفر می کند.

جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست
ورزشگاه پارس (میانرود) شیراز، و مشکل چمنی که سه بار عوض شده است

ورزشگاه پارس و سالن 6هزار نفره

سرپرست جدید ورزش و جوانان فارس به جای دید و بازدید های کلیشه ای با هیات ها و روسای شهرستان ها و ...  که با دسته گل می آیند باید تمام هم غم خود را روی ورزشگاه پارس که از بدو افتتاح(فروردین 96)  تاکنون سه بار چمن آن زیر کشت رفته و قرار شده میزبان مسابقات لیگ برتر در دور برگشت باشد، بگذارد تا دیگر شاهد انتقاد به حق مربیان تیم ها لیگ برتری از اینکه شیراز یک زمین چمن مناسب برای مسابقات ندارد، نباشیم.

آب و برق و گاز سالن 6 هزار نفره  

همچنین قرار است طی دهه مبارک فجر امسال که زمان زیادی به آغاز آن باقی نمانده، شیراز میزبان 20 کشور در مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر باشد اما هنوز سالن محل برگزاری این مسابقات مشخص نشده در حالی که سالن 6 هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال 87 رهبر معظم انقلاب به استان فارس است که در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز احداث شده است و سر انجام پس از 13 سال، 24 تیرماه 1400  بدون آب و گاز  و برق  افتتاح شد.

با وجود اینکه 6 ماه از افتتاح این ورزشگاه با نام سردار شهید قاسم سلیمانی می گذرد اما هنوز مشکل آب و برق و گاز آن حل نشده و گرنه این سالن زیبا می توانست پذیرای سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر با حضور 20 کشور باشد.

رفع مشکل این سالن هر چه زودتر 

به نظر می رسد مسئولان استان  به ویژه سر پرست جدید اداره کل باید هر چه زودتر به فکر برطرف کردن  مشکلات این سالن بزرگ باشند تا مسابقات بین المللی به جای سالن شهید دستغیب، در این سالن 6 هزار نفره که محل مناسبی هم دارد، برگزار شود.

مشکل ورزش فارس این است که فقط دلخوش به الفاظ شده ایم

کارشناس ورزش و دبیر سرویس ورزشی روزنامه خبر جنوب می گوید: فارس به دلیل مشکلات عدیده‌ای راه رشد خود را سد شده می‌بیند.

منوچهر اسدی پویا ادامه داد: ابتدا نداشتن اهرم قوی حمایتی در مسئولان  تصمیم‌گیر استان که برخلاف شعارهای دهن پُرکن تاکنون هیچ کدام گام موثری پیش نگذاشتند.

وی اضافه کرد: صندوق حمایتی که امروز از سوی مسئولان استان مطرح شده، و به آن دلخوش شده ایم، حرفی است که بیش از بیست سال است شنیده می شود و  هیچگاه هم به جایی نرسیده است، چرایی اش به دلیل اینکه حرفی زده شد اما درعمل آنرا پیگیری نکردند.

جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست
مشکل ورزش این است که فقط دلخوش به الفاظ شده ایم 

جای خالی نفت در سفره ورزش فارس 

اسدی پویا با اظهار اینکه مشکل دومی که همیشه مطرح می‌شود نداشتن شرکت های بزرگ چون سپاهان و فولاد در این استان است، افزود: اما نمی پرسیم نفت که سرمایه گذاری ها و درآمد هایی در فارس دارد چرا هیچ گاه در ورزش حرفه‌ای گام نگذاشته است ؟

 وی گفت: اما مشکل عمده این است که همیشه ورزش فارس درگیر و دار بحث درباره این دو  مانع خود را نگه داشته، چنان با مقصر جلوه دادن این و آن خود را درگیر می کنیم که مسئولین بالادست نیز فکر می کنند با تغییر مدیریت مشکلات حل می‌شود.

تاریخ ورزش فارس با سر پرستی

 اسدی پویا افزود: اگربه تاریخ ورزش فارس نگاه کنیم می بینیم آنقدر که با سرپرستی اداره شده مدیر نداشته است زیرا از سال 80 تاکنون در این 20 سال حدود 10 سال اداره کل ورزش فارس با سرپرستی اداره شده و این نشانگر بی تفاوتی مسئولان بالادست و نگاه منفعلانه آنها به مشکلات ورزش فارس است.

وی گفت: با القاب گوناگون فقط مدیران را می آورند و می برند و هر روز کسی باشعاری به میدان می آید و اهالی ورزش فارس نیز فریب الفاظ را می خورند.

دبیر سرویس ورزشی رو زنامه خبر جنوب با اظهار اینکه باید مشکل اصلی ورزش فارس را در درون جست و جو کرد، بیان داشت: اینکه هنوز کلنگ ها در هواست که فریاد شادمانی  و شعار پذیرش میزبانی های بین المللی گوش فلک را کر می کند، بعد از سال ها می بینیم شالوده زده شده را هم باد و باران پُر کرده است.

اسدی پویا اضافه کرد: بازی با الفاظ ما را در چنبره این مشکلات نگه داشته و می دارد ، از این رو  باید برنامه بخواهیم ،نقد کنیم و طرح بدهیم،  مشکل ورزش فارس  این است که روش برخورد ما و مسئولان با آن تماشاگر مآبانه است و فقط دلخوش به الفاظ شدیم و خود را قانع می کنیم.

جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست
سرپرست ورزش و جوانان فارس : ورزش عامل وفاق و همدلی 

ورزش عامل وفاق و همدلی در میان تمامی دستگاه های اجرایی استان

 بیستم دیماه 1400 حیدر صفرپور سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس نیز در مراسم معارفه اظهار کرد: ورزش می‌تواند عامل وفاق و همدلی در میان تمام دستگاه های اجرایی استان شود و موجبات وحدت بیشتر میان جوانان را فراهم کند.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد حضور مدیران جوان در بخش های مختلف هستیم؛ همه ما ادامه دهنده راه شهدا برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

جوان گام دومی و نگاه به جوانان  

او ادامه داد: بنابر این به عنوان جوان گام دومی، نگاهی ویژه به جوانان استان خواهیم داشت همراه شدن ورزش و جوانان به این معنی است که جوان با ورزش به رشد و تعالی می رسد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: امانت دار ورزش و جوانان استان فارس هستم با تمام وجود انجام وظیفه خواهم کرد و با همکاری و همدلی تمام دستگاه ها برنامه های مشخص را به سرانجام خواهیم رساند.

صفرپور افزود: من مدیون تمام بزرگان و پیشکسوتان این مجموعه از گذشته تاکنون هستم.اجرای برنامه های جدید و تقویت برنامه های مثبت گذشته مدنظر قرار دارد و برای رسیدن به این موفقیت به کمک تمامی مدیران شهرستان های استان احتیاج است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود:ورزش استان فارس ظرفیت های عظیم و غنی دارد و تمامی آنها مد نظر قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/260483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر