پیام فارس

آخرين مطالب

فجرسپاسی با شکست پرسپولیس می‌خواهد شگفتی‌ساز لیگ برتر فوتبال شود ورزشي

فجرسپاسی با شکست پرسپولیس می‌خواهد شگفتی‌ساز لیگ برتر فوتبال شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز که در لیگ برتر با وجود شایستگی نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، میخواهد با شکست دادن تیم پرسپولیس تهران دور رفت را باخاطره ای خوش به پایان برساند و شگفتی ساز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا تیم های فجر شهید سپاسی و پرسپولیس تهران در ادوار مختلف لیگ های ایران از لیگ آزادگان گرفته تا لیگ برتر تاکنون 26 بار با هم بازی کرده اند که سرخپوشان تهرانی 9 بارموفق به شکست تیم فجر شده اند و فجری ها هم 6 بار از سد پرسپولیس گذشته اند و 11 دیدار این دو تیم هم با مساوی به پایان رسیده است.
پس از حدود 2 هزارو 920 روز در لیگ برتر دوباره به هم رسیدند
اما در لیگ برتر این 2 تیم 19 بار به مصاف هم رفتند که سرخپوشان تهرانی هشت بار برنده شده اند، فجریها هم توانسته اند چهار بار این تیم را شکست دهند و هفت بازی هم مساوی شده است و باید منتظر ماند دید دیدار بیستم این دو تیم در یگ برتر چگونه رقم خواهد خورد.
آیا پرسپولیسی ها به نهمین بُرد دست پیدا می کنند و یا اینکه فجری ها به پنجمین پیروزی خود در لیگ برتر برابر حریف دیرینه می رسند و خاطره ای خوش برای هواداران خود رقم خواهند زد.
آخرین دیدار دو تیم فجر و پرسپولیس مربوط به چهارم مهر ماه سال 1392 می‌شود که تیم پرسپولیس در تهران با تنها گل سید محمد مهدی سید صالحی به برتری دست پیدا کرد.
هم اینک پس از حدود هشت سال دوباره پنجشنبه 23 دیماه در ورزشگاه آزادی با هم دیدار خواهندکرد.
فراز و نشیب
برای شاگردان علی کلانتری سرمربی تیم فجر در حالی دور رفت رو به پایان است که این تیم تازه وارد به لیگ برتر پس از هشت سال با فرازو نشیب های زیادی همراه بود، از دست دادن چند بازیکن خوب که پایه گذار رسیدن تیم فجر به لیگ برتر بودند از جمله صدقی و کردستانی وگرفتن چند بازیکن سرباز، فجریها گام به لیگ برتر دوره بیست و یکم گذاشتند.
فجری ها در دور رفت و در خانه حریفان تیم های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران را با شکست مواجه کردند تا شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشند و به میانه جدول هم برسند اما رفته رفته این تیم سیر نزولی پیدا کرد.
عوامل سیر نزولی به گفته فجری ها
چند عوامل نیز از جمله آسیب دیدگی پنج بازیکن اصلی، متضرر شدن چندین امتیاز از بابت اشتباهات سهوی داوران و همچنین نامناسب بودن ورزشگاه حافظیه ازجمله مواردی بوده است که فجری ها به زعم خودشان تاکنون به نتایج دلخواه و پدیده شدن دست نیافته اند.
هرچند بسیاری تیم ها از بابت داوری هم متضرر و هم نفع برده اند که اینگونه مسایل در لیگ برترایران همیشه وجود داشته و دور برگشت هم که بازی ها به مراتب سخت تر خواهد شد بازهم شاهد اشتباه داوری، زمین نامناسب ومصدومیت و محرومیت خواهیم بود.

پیام فارس

شادی گل فجر یها برابر تراکتور سازی تبریز
روزهای سخت و تقویت تیم
فجری ها باید برای آن روزهای سخت که در پیش است خود را آماده کنند و تیم را با گرفتن چند بازیکن خوب که سر مربی تیم فجر به آن اشاره کرده است تقویت کنند.
شاگردان کلانتری از 14 بازی برگزارشده ، شامل 2 برد، 6 مساوی ، 6 شکست شده اند و آمار آنها در گل زده 6 گل است و گل خورده هم 12 است که کارنامه خوبی برای این تیم تازه واردی که هواداران زیادی در ایران دارد، نیست.
نباید دچار چالش شوند
قطعا مدیران باشگاه و در راس آن سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر دلشان نمی خواهد که تیمشان در نخستین سال ورود به لیگ برترآن هم پس از هشت دچارچالش شود.
ایمان صادقی، امید منصوری ، علی نبی زاده ، شهرام گودرزی ،فرزان دانا ، محمد قنبری ، علی ملایی ،احمد زنده روح ، اتابک زارعی ، حسین مهربان ، محمد زینالی ترکیب تیم فجررا برابر تیم تراکتورسازی در هفته گذشته تشکیل می دادند که به این جمع هم محمد عرفان معصومی، میلاد احمدی و سجاد عبدویی هم اضافه شدند هر چند بازی بازی با مساوی یک بریک تمام شدد اما فجری ها در دقایقی از بازی تیم برتر میدان بودند.
فجری ها درزمین ناهموار حافظیه با یک کار ترکیبی توسط حسین مهربان که بهترین بازیکن تیم فجر بود و در ترکیب تیم منتخب هفته چهاردهم قرار گرفت دروازه تیم تراکتور را بازکردند و به نظر می رسد برابر تیم پرسپولیس در ورزشگاه مناسب آزادی باز هم شاهد کار های ترکیبی و بازی مالکانه فجر یها برای رسیدن به دروازه تیم پرسپولیس که سخت نیست، باشیم.
نقطه قوت دو تیم
نقطه قوت تیم های پرسپولیس و فجر درخط میانی این تیم است که فجری های جوان با دوندگی می خواهند شایستگی خود را به رخ بازیکنان تیم حریف که در تیم ملی هم حضور دارند برسانند.
فجری ها باید مواظب ضربات ایستگاهی تیم حریف که توسط مهدی ترابی زده می شود باشند که بسیارهم خطرناک هستند و فجری ها باید دریک سوم میانی خود به ویژه کنارها کمتر خطا بدهند زیرا حریف از این راه به گل هایی هم رسیده اند و بازیکنان سرزن این تیم هم در اینگونه ضربات برای رسیدن به گل در محوطه 18 قدم اضافه می شوند.
امید تیم فجر
همه امید های تیم فجرهم در این دیدار به حسین مهربان بازیکن آماده این روزهای زرد پوشان شیرازی است که با سرعت و تکنیک و میل به گل زنی که دارد می تواند دروازه تیم حریف را باز کند و از کُندی مدافعان میانی پرسپولیس سود برد و حتی آنها را وادار به خطا کند.
فجری ها می توانند با پاس در عمق هافبک های خود همچون زنده روح، نبی زاده و میلاد احمدی به قلب دفاع تیم پرسپولیس که آسیب پذیر است، بزنند و به گل برسند و حسین مهربان را از این راه روانه دروازه حامد لک کنند.
دو ضرب گیر

پیام فارس

عنوان
تنها نماینده شیراز در لیگ برتر برابر پرسپولیس از شوت زنی هم نباید غافل شوند زیرا دروازه بان تیم حریف هم دو ضرب گیر است و میلاد احمدی گلزن هم می تواند از این صحنه ها سود برد و دروازه تیم پرسپولیس را بازکند.
بازی تیم های فجر سپاسی و پرسپولیس تهران میلیونها بیننده دارد و احتمال اینکه سرمربی تیم ملی هم و کادر فنی این تیم هم در ورزشگاه آزادی حاضر شوند زیاد است و این امر می تواند روحیه شاگردان کلانتری را افزایش دهد و با ارایه یک بازی زیبا همراه با نتیجه دور رفت لیگ برتر با خاطره ای خوب به پایان برسانند
دیدار این دو تیم پنجشنبه 23 دیماه در ساعت 30/ 17 در ورزشگاه آزادی تهران بر گزار می شود و دور رفت لیگ برتر نیز پایان می یابد.
استقلال تهران با 32 امتیاز در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار دارد، پرسپولیس و سپاهان هم به ترتیب با 29 و 28 امیتاز در تعقیب صدرنشین هستند آلومینیوم اراک هم با 23 امتیاز چهارم است.
همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز با 12 امتیاز چهاردهم است در صورتی که فجریها نتوانند از پرسپولیس امتیاز بگیرند و تیم نفت مسجد سلیمان هم بتواند در خانه اش استقلال را شکست دهد آنگاه تیم فجر سپاسی در پایان نیم فصل به همراه تیم پدیده مشهد فانوس به دست می شود.
در رقابت های فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس 16 تیم شرکت دارند و پس از انجام 30 بازی تیم قهرمان مشخص خواهد شد و دو تیم انتهای جدول جدول هم راهی دسته یک می شوند.
برچسب‌ها
باشگاه پرسپولیس فجر سپاسی شیراز ورزشگاه آزادی لیگ برتر فوتبال حسین مهربان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/259310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز