پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس خانه کارگر استان فارس:

تامین اجتماعی متعلق به کارگران اما حیات خلوت اغیار است اقتصادي

تامین اجتماعی متعلق به کارگران اما حیات خلوت اغیار است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس خانه کارگر استان فارس با اشاره به لزوم توجه جدی به وضعیت جامعه کارگری در کشور، خاطرنشان کرد که سازمان تامین اجتماعی در حقیقت متعلق به کارگران و در واقعیت حیات خلوت اغیار است.

علی راستگو در جلسه‌ای با حضور شماری از نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: 4 میلیون نفر جامعه کارگری در کشور وجود دارند موضوعاتی مانند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علارغم مصوبات قانونی در فرآیند اجرایی نظیر کمیته تطبیق درست انجام نمی‌شود و از انتظار ما از نمایندگان مجلس برای این حقوق سه یا چهار میلیون تومانی این است تا قانون اجرا شود.
به گزارش ایسنا به نقل از خانه کارگر فارس، راستگو اضافه کرد: قرار بر این بود که تا پایان برنامه ششم توسعه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که متاسفانه محقق نشد، امروز دولت هیچ آورده‌ای به تامین اجتماعی نداشته و متاسفانه این سازمان به نوعی حیات خلوت برخی شده است.
رئیس خانه کارگر استان فارس افزود: مطابق با بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه، ماده 3 قانون الزام، ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی در موضوعات درمان رایگان، بیمه تکمیلی و افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم مسائلی مطرح شده است، حال اگر در این خصوص نقدی مطرح کنیم، به عنوان مُخل اقتصاد معرفی می‌شویم، حال آنکه کارگران را بهترین کارشناسان مسائل اقتصادی می‌دانیم.
مسائل بانک رفاه، پرداخت عیدی، مالیات پرداختی در لایحه جدید دولت به مجلس و مسئله کارخانه زیمنس، روغن نباتی و مخابرات از راه دور از دیگر مطالبات نمایندگان جامعه کارگری بود که توسط علی راستگو به نمایندگی از جمع حاضر مطرح شد.

پیام فارس


رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهترین کارشناسان و مدیران اقتصادی همین کارگران، کارمندان و همچنین بانوان هستند، مطرح کرد: وقتی که از جانب کارشناسان دولت خط فقر حدود 10 میلیون تومان اعلام می‌شود و حقوق‌بگیران با دریافتی کمتر از این مبلغ چرخ زندگی را می‌چرخانند، نشان‌دهنده یک آسیب است.
علیرضا پاکفطرت با اشاره به متضرر شدن خریداران سهام شستا همانند سرمایه‌گذاران در بورس، گفت: مشکلات فقط مربوط به جامعه کارگری نیست و معلمان، نیروی انتظامی و حتی سربازان هم مشکل دارند؛ اقتصاد این چیزی نیست که الان هست و هر کسی چه در دولت و چه مجلس که بر سر کار می‌آید قبل از خود را نقد می‌کند، حال آنکه از نظر من این قابل قبول نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در دنیا اگر مجلسی آمد و نتوانست کاری بکند باید برود کنار و انتخابات زودتر از موعد برگزار شود تا افراد جدید جایگزین شوند چراکه در دولت فعلی هم دلار افزایش پیدا کرد و به نوعی مالیات را می‌گیرد و نفت را می‌فروشد و حقوق پرداخت می‌کند.
علیرضا پاکفطرت با تاکید براینکه استهلاک سرمایه بیشتر از سرمایه‌گذاری است، افزود: جاده‌ها، فرودگاه، هواپیما، قطار و ... در حالی مستهلک می‌شوند که تقریبا سه برابر نیاز کشور کارمند داریم که هزینه آن را باید همه ما پرداخت کنیم.
او با بیان اینکه بودجه دولت به حقوق هم نمی‌رسد و وضعیت اقتصادی خوب نیست، گفت: باید مدیریت و کمک کرد تا دوران گذار را پشت سر بگذاریم و به جایی برسیم که سیستم کشور بر اساس فرمایشات و رهنمودهای رهبری تولیدمحور شود و لازم است همه به تولیدکنندگان توجه ویژه داشته و ادارات، سیستم مالیاتی و بیمه و ... هم در خدمت تولیدکننده باشند و بدانیم که ما نباید فقط تولید کارمند داشته باشیم.
پاکفطرت با تاکید براینکه نباید با افزایش حقوق خشنود شد، گفت: مطمئن باشیم با این روند وضعیت درست نخواهد شد؛ باید راهکارهای مدیریتی را اجرایی کرد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای پیگیری مسائل جامعه کارگری باید نمایندگان این جامعه در استان و حتی در کشور یک جلسه با وزیر کار داشته باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند.
بازرس کانون بازنشستگان و رئیس اتحادیه بانوان کارگر در استان فارس نیز گفت: حدودا 28گروه حمایتی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مهمان ناخوانده قرار گرفتند که هزینه بسیار بالایی را به سازمان تحمیل می کند، لازم است این گروه‌ها به صندوق دیگر که تحت حمایت دولت انتقال یابند.

پیام فارس


زهرا درویشی گفت: حدودا 87 اقلام داروی ضروری از لیست پوشش بیمه‌ای خارج شده است، حال کارگران و بازنشستگان با حقوق 3 الی 4 میلیون تومان چگونه هزینه مخارج سنگین زندگی و دارو و درمان را بپردازند، با این تورم افسارگسیخته مشکلات و مسائل کارگران و بازنشستگان مهمترین دغدغه جامعه به شمار می‌رود لذا نباید اجازه داد که فقر و بیچارگی و برده‌کشی مدرن شکل بگیرد.
دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از این برنامه با بیان اینکه در لایحه جدید دولت، سقف مشخصی برای پرداخت حقوق‌بگیران تعیین شده است، مطرح کرد: وضعیت اقتصادی ما نامطلوب است و فارغ از مطرح کردن مسائل سیاسی، بخشی از مشکلات فعلی ما ناشی از رهاشدگی این مسائل در دولت گذشته در طول 8 مدیریت کشور است.
روح‌الله نجابت گفت: تحریم‌ها موثر بوده اما گره زدن مشکلات کشور به این مسئله معنایی ندارد اما با توجه به انضباط‌بخشی مالی و اداری وضعیت پیش‌رو روشن است و وظیفه ماست که مطالبات را دنبال کنیم و به مردم گزارش دهیم.
عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در بخش پایانی این جلسه با بیان اینکه دولت به سمت کاهش استقراض منابع مالی از بانک مرکزی رفته است، گفت: روند در پیش گرفته دولت در کاهش استقراض از بانک مرکزی و پرداخت بدهی‌های خود به نفع اقتصاد ما مثلا در سازمان بورس و نرخ تورم است و با توجه به هماهنگی دولت و مجلس نیز اوضاع اقتصادی و مدیریتی در کشور رو به بهبود است.
جعفر قادری افزود: تلاش ما بر این است تا در لایحه دولت به مجلس نیز کارهایی که از ما بر می‌آید برای مردم انجام دهیم و ارزیابی ما از تعامل دولت و مجلس این است که در حال حاضر فرصت خوبی برای حل مشکلات در کشور وجود دارد.
قادری گفت: دولت بایستی به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود و هدف ما چابک‌سازی آن، کاهش دخالت‌ها و تقویت نظارت بر اساس اصل 44 قانون اساسی است که موضوع در مجلس در حال بازنگری است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/256525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها