پیام فارس

آخرين مطالب

آمادگی وزارت نیرو برای مدیریت بحران‌های طبیعی در فارس اقتصادي

آمادگی وزارت نیرو برای مدیریت بحران‌های طبیعی در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی و جنوب کشور با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنایع آب و برق به میزبانی استان فارس برگزار شد.
این رزمایش صبح چهارشنبه 17 آذرماه با یاری رسانی استان های اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و با هماهنگی و مشارکت نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق استان فارس برگزار شد.
اهمیت هماهنگی در زمان پیشامدها
رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس در ابتدای این رزمایش گفت: در زمان بحران تداوم شریان های آب و برق به عنوان نیازهای حیاتی جامعه برای مردم ضروری است.
احمدرضا خسروی با اشاره به اهمیت تقویت آمادگی دستگاه های خدمات رسان افزود: این مانور در سطح یک برگزار می شود و تعامل و هماهنگی بین بخشی در زمان مواجه با بحران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
فرمانده این مانور تخصصی افزود: بهترین دستاورد برگزاری این رزمایش ها افزایش امادگی، یادگیری مبانی مهارتی، دانش افزایی و آسیب شناسی ایرادها و نقص های موجود است.
مدیرعامل شرک توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از این برنامه خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت سایبری به وزارت نیرو پیشنهاد دادیم که این مانور علاوه بر حوادث طبیعی، رخدادهای انسان ساز را پوشش دهد و تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده که ثمره آن پیشگیری از بروز خسارت در زمینه های سایبری و حوزه IT است.
خسروی آمادگی و توانمندی تیم های تخصصی در صنایع آب و برق کشور را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این رزمایش با حضور 300 نفر از پرسنل کارآزموده از فارس و استانهای یاری رسان (اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، که گ یلویه و بویراحمد و یزد) در 12 نقطه مانوری شهرستان های شیراز و زرقان طی یک روز برگزار شد و آمادگی گروه ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
برگزاری رزمایش برای آسیب شناسی بحران ها
در ادامه این مراسم علی رجبی، رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش ها، ارتقای اعتماد اجتماعی و اطمینان از عملکرد به موقع و سریع همکاران ما در شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است.
وی افزود: وزارت نیرو از سال 97 مانورهایی را در چارچوب ایجاد هماهنگی مدیران عرصه صنعت آب و برق برگزار کرده است و این رزمایش 24 مانوری در سطح کشور و ششمین مانور در سال جاری است که در استان فارس برگزار می شود.
رجبی در ادامه با اشاره به این که نتیجه این فعالیت ها در اختیار استان ها برای آسیب شناسی قرار خواهد گرفت افزود : این مانورها با گذشت زمان فراگیرتر و پیچیده تر می شوند و مهمترین اهداف از برگزاری آنها افزایش اعتماد اجتماعی است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: هماهنگی و ایجاد وحدت رویه به همراه تداوم ارایه خدمات در حوزه آب و برق از اهداف اصلی برگزاری این مانورها است و تلاش می شود تا با تمرین هم افزایی بتوانیم در زمان بحران کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.
رییس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت هایی اشاره کرد که در حوزه منابع انسانی و تجهیزات وجود دارند و افزود: عملکرد هوشمند سرلوحه برگزاری این فعالیت ها است و نتایج آنها به عنوان یک تجربه ارزنده در تمامی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین نتایج برگزاری این مانورهای عملیاتی در زمان بروز بحران به خوبی قابل مشاهده بوده و در برنامه های آتی گروه های عملیاتی کاملا تاثیر گذار خواهد بود.
تدوین سنار یو و برنامه ریزی مناسب برای رویارویی واقعی با بحران ها
محمد علی شرفی، دبیر مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی و جنوب کشور در ادامه این مانور عملیاتی گفت: این رزمایش با برنامه ریزی 6 ماهه و با مشارکت 8 شرکت و 6 کمیته تخصصی از وزارت نیرو در سطح یک برگزار شد.
وی افزود: کمیته بر نامه ریزی مانور باحضور نمایندگان شرکت های آب و برق متولی تدوین سناریو بودند که اجرایی سازی آن بر اساس بخشنامه های وزارت نیرو بیش از 1500 نفر - ساعت زمان برده است.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در بخش دیگری از سخنانش افزود: این مانور هوشمند در سطح یک برگزار شد و در تدوین سناریو ها تمامی مسایل خرد و کلان دیده شده است.
شرفی در ادامه با بیان این که کمیته عملیات وظیفه هماهنگی های لازم را بر عهده دارد اظهار داشت: در این رزمایش میزبان شش استان بودیم که با همانگی های ایجاد شده، عملکرد هوشمندانه ای از گروه های عملیاتی مشاهده کردیم.
این مقام مسئول به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و اهمیت سلامت شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی و جنوب کشور با حضور 300 نفر نیروی عملیاتی، 15 دستگاه ماشین آلات سنگین ، 50 دستکاه خورو عملیاتی سبک و استفاده 150 نوع از انواع مختلف تجهیزات و ابزارآلات صنعت آب و برق ، برگزار شد.
وی یاد آور شد: در برگزاری این رزمایش در فناوری های نوین برای ایجاد هماهنگی و مدیریت بحران استفاده شده است.
شرفی در پایان گفت: برگزاری موفقیت آمیز مانور عملیاتی سطح یک در پهنه استان فارس نیازمند همکاری و همدلی مدیران ارشد استان در حوزه های مختلف بود که باید برای این هماهنگی ها و همکاری ها مراتب قدردانی خود را اعلام کنیم.
فارس در معرض بحران های طبیعی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه این مراسم به پیشینه استان در وقوع پیشامدهای طبیعی اشاره کرد و گفت: از سال 97 استان فارس درگیر حوادث زیادی نظیر سیل، زلزله و اتش سوزی شده است.
رحیم آزادی در ادامه به اهمیت مدیریت هوشمندانه بحران با نیروهای کارآزموده اشاره ای کرد و بیان داشت: طی سال های اخیر بیش از 2 هزار مخاطرات طبیعی را پشت سرگذاشته ایم و تلاش شده است مراحل چهارگانه مدیریت بحران را به مرحله اجرا گذاشته و از آمادگی های لازم برخوردار شویم.
این مقام مسئول از برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای عملیاتی برای افزایش آمادگی نیروها خبر داد و اظهار داشت: این برنامه با حضور چندین استان در سطح یک برگزار می شود.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قبل از رسیدن فصل پاییز جلسات متعددی برای هماهنگی و دستورالعمل های لازم برگزار می شود که در آن وظایف هر یک از دستگاه ها برای پیشگیری و رویارویی با بحران ها مشخص شده است.
انتهای پیام/م

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/255943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز

با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی سعدی نیاز دارد