پیام فارس

آخرين مطالب

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز:

دانشجو نباید ابزار گروه‌های سیاسی شود علمي

دانشجو نباید ابزار گروه‌های سیاسی شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های ویژه‌ای که در صدد ورود در انتخابات هستند قرار گیرد، تاکید کرد که دانشجویان باید استقلال خود را حفظ کند.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی چهارشنبه 17 آذر در یک کنفرانس خبری با حضور مسئولان نهاد رهبری و مسئولان تشکل‌ها، کانون‌ها، نشریات، انجمن‌های علمی و هیئت مذهبی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار شد به نقش دانشجویان در پیشرفت و تحول کشور پرداخت. 
او گفت: بعضی از مطالبات مطرح شده در این جلسه مطالبات خود دفتر نهاد رهبری هم هست و انصافا هم حق دارید و باید کار از ریشه درست شود و فکری اساسی برای آنها داشت.
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید تنها به گفتن مطالبات خود در این جلسات بسنده کنند که باید حرکت و عمل هم برای تحقق این مطالبات از راه خود و در چارچوب قانون داشته باشند.
مهدوی دانشجو را رکن اصلی و موتور محرک دانشگاه معرفی و با بیان اینکه دانشجو باید صدای مردم را به حاکمیت برساند، تاکید کرد: دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های ویژه‌ای که در صدد ورود در انتخابات هستند قرار گیرد و باید استقلال خود را حفظ کند.
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: برنامه سرگرمی و نیز نگاه آموزش به نمره محوری درس‌ها بسیار غلط بوده و برای برون رفت از آن باید تمهیداتی ارائه شود.
مهدوی همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان در راستای تحقق مطالبات مردم نباید بازیچه و ابزار سیاسی کاری احزاب در انتخابات باشد و ارائه راهکار، تحول و تعامل فکری را مورد توجه قرار دهد.
او با تاکید بر اینکه نباید روز دانشجو به یک برنامه سرگرمی بدل شود، بلکه باید دانشجویان در این روز مطالبه به حق داشته باشند، گفت: طبع دانشجو باید بالاتر از برگزاری یک برنامه سرگرمی باشد.
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: شور و نشاط باید در درون دانشجو وجود داشته باشد و لذا دانشجویان باید سطح مطالبات خود را بالاتر ببرند.
مهدوی با طرح سوالی مبنی بر اینکه نقش دانشجو در جامعه چیست و چه تحولی می‌توانند انجام دهند؟ گفت: دانشجویان امروز بابد ببینند دانشجویانی که ١٦ آذر به نام آنها رقم خورده چه کاری انجام داده‌اند؟ دانشجویان تا مسئولیت دانشجوبی بر عهده شان هست باید به این مسائل بنگرند.
کانون‌های دانشجویی، اصلی‌ترین مرکز عمل و تاثیر نقش دانشجویان است
نماینده کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست گفت: تعریف فرهنگ در دانشگاه و جامعه باید برای افراد تبیین شود.
زهرا عزیزی با بیان اینکه دانشجو در فرهنگ جامعه نقش مهمی دارد، افزود: یکی از اصلی‌ترین جایگاهی که دانشجویان می‌توانند اثرگذار باشند، کانون‌های دانشجویی است.
او تصریح کرد: دانشجو در حوزه کانون‌ها باید خود را به شکلی نشان دهد که مصداق گفته شهید بهشتی مبنی بر« نقش دانشجو، مهندسی فرهنگ کشور است»، باشد.
نماینده کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد که اتفاقی که آرمان ما در حوزه فوق برنامه و کانون‌های دانشجویی است، رقم بخورد و روز به روز شاهد پویایی فرهنگ کشور باشیم. 
عزیزی ادامه داد: دانشجو در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و افزایش فرهنگ سیاسی و اجتماعی اثر بسیاری در محیط دارد.
16 آذر تنها دور هم جمع شدن نیست!
عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بیان کرد: گرامیداشت 16 آذر دورهم جمع شدن و نشست گذرای مسئولان دانشگاه نیست بلکه یادآور سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجو باید اثرگذار و اثر پذیر باشد، است.
بهاره ملک‌پور اظهار کرد: مرهم گذاشتن بر زخم‌ها و دردها و مطالبات، اختصاص هزینه برای ارائه و چاپ نشریات و ارتقاء شاخص‌های سلامت از جمله مواردی است که باید اجریی شود.
او ادامه داد: باید با دو دیدگاه نسبت به روز دانشجو نگریست، یکی دید دانشجویی است که گرامیداشت این روز به معنی یادآوری سخنان رهبری مبنی بر اینکه «دانشجو باید اثربگذارد و اثرگذار باشد» است و دیگری القای این باور است که «آنکه آباد کند کشور ما، دانشجوست».
ملک‌پور با تاکید بر اینکه دانشجو و مسئول شانه به شانه هم حرکت کنند نه سایه به سایه، عنوان کرد: این حرکت شانه به شانه در واحد نشریات دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحقق یافته و امروز علی‌رغم وجود سختی‌های ناشی از شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی اما 35 نشریه در تمام حوزه‌ها فعال است.
او عنوان کرد: تلاشمان کردیم تا با تغییر دولت صدای مناطق اطراف شیراز باشیم و توقع داریم اگر دردمان را جایی می‌گوییم، شنیده شود.
ملک‌پور خاطرنشان کرد: شالوده کار فرهنگی در دانشگاه‌ها، همین بچه‌های فعالین نشریات هستند که توقع دارند از نظر مادی و معنوی امتیازی برایشان در نظر گرفته شود.
حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه نسل سوم
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه نشست گفت: علمی کار کردن در تمام موضوعات، رسیدن به فناوری و تکنولوژی، برطرف کردن مشکلات ادارت، دستگاه‌های فرهنگی، دولتی و اجرایی از سوی دانشگاه از دیگر خواسته‌های دانشجویان است.
سیده فاطمه موسوی عنوان کرد: گام برداشتن به سوی دانشگاه نسل سوم، ارتباط صنعت که منجر به کارآفرینی شود و نیز تربیت متخصص و کاربردی کردن دروس دانشگاهی از جمله مطالبات دانشجویان است.
او ناامیدی را یکی از چالش‌های امروز دانشجویان ذکر کرد و گفت: اگر مباحث آموزشی کاربردی شوند و متناسب با نیازهای جامعه فعالیت کند، ناامیدی در آنها رخت خواهد بست.
موسوی با بیان اینکه برای تربیت افراد متخصص باید تابوشکنی کرد و فرق بین دانشگاه و مدرسه را تبیین کرد، گفت: ما هنوز درگیر نمره هستیم.
او همچنین خواستاربه روز شدن اساتید و بومی سازی محتوای آموزشی براساس نظریات ایرانی اسلامی شد. 
ناکارآمدی نحوه ورود دانشجویان از جمله مطالبات دانشجویان است
نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی، نکته‌های علمی زیادی دارد اما ما به آنها توجه نکرده‌ایم.به عنوان مثال؛ در سوره روم خواب انسان در روز و شب نمادی از نشانه‌های خدواند است.
حسین بیات در بخش دیگری از سخنان خود ناکارآمدی نحوه ورود دانشجویان، آزمون کنکور، بی توجهی توزیع منصفانه منابع میان دانشگاه‌ها و دانشجویان شامل امکانات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در شهرهای مختلف از جمله مطالبات دانشجویان عنوان کرد.
او خاطرنشان کرد: کاهش شدید بودجه، افزایش حقوق و ساعت‌های کار دانشجویی در طی 6 سال گذشته، نامناسب بودن مدیریت برای حفظ کیفیت آموزشی پزشکان، انحصاری کردن در استفاده از خدمات و کالاهای ایرانی در فضای دانشگاه به جای ایجاد فضای رقابتی میان کالاهای داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.
دبیر تشکل اباصالح دانشگاه شیراز در این نشست بیان کرد: استفاده از ایده‌های دانشجویان، منشور حقوق دانشجویی، بر طرف شدن افسردگی و توجه به مسائل علمی و پژوهشی از جمله مطالبات دانشجویان است.
دبیر انجمن بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز هم در این نشست افزود: یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان تشریفاتی بودن این روز و نظام سلامت است.
محمدرضا خوزانی خاطرنشان کرد: عدالت خواهی، آرمان خواهی، روی آوردن تشکل‌های به سوی جشن‌ها، بی توجهی جایگاه دانشجویی، سرسپرده شدن بعضی از تشکل‌های دانشجویی به سوی آقازادگان و احزاب سیاسی بدون در نظر گرفتن آرمان‌ها از دیگر مواردی که مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/255933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر