پیام فارس

آخرين مطالب

13250 جهادگر در رزمایش بزرگ جهادگران فارس حضور دارند اجتماعي

13250 جهادگر در رزمایش بزرگ جهادگران فارس حضور دارند
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


گروه استان‌ها - مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس به تشریح اقدامات انجام شده جهادگران در رزمایش 12 هزار نفری در هفته بسیج پرداخت و گفت: در این رزمایش بیش از 13000 جهادگر مشغول ارایه خدمت مختلف به محرومان استان هستند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، رزمایش بزرگ 12 هزار نفری جهادگران استان فارس از 29 آبان ماه در شهرستان جهرم به مناسبت هفته بسیج آغاز شد و تا 10 آذرماه این رزمایش ادامه داشت.
اسماعیل قزل سفلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح ابعاد این رزمایش پرداخت. به گفته وی این رزمایش شامل 7 قسمت تعمیر، سرویس و تجهیز وسایل گرمایشی در نقاط کم‌برخوردار در مناطق شمالی استان فارس، مبارزه با آفات درختان خرما در نقاط جنوبی استان فارس و دارای نخلستان، تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان در نقاط محروم و کم‌برخوردار استان فارس است.
مقابله با آسیب‌های اجتماعی با انجام مشاوره‌های تخصصی در زمینه ازدواج و طلاق در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهرها به ویژه شیراز، خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و احداث و مرمت منازل محرومین در نقاط محروم استان با ضریب محرومیت 9 تا 7 نیز از دیگر محورهای این رزمایش بزرگ است که رئیس بسیج سازندگی استان فارس به آن اشاره کرد. 
به گفته وی ارائه خدمات رایگان پزشکی در مناطق کم برخوردار استان فارس توسط گروه‌های تخصصی جهادی از دیگر محورهای این رزمایش بزرگ است و هر یک از این تخصص‌ها در طول مدت برگزاری رزمایش به صورت جداگانه و تخصصی و با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده انجام می‌شود.
حال پس از گذشت یک هفته از پایان این رزمایش مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس در نشستی به ارائه جزئیات برگزاری این رزمایش پرداخت. میثم‌ فضل‌الله‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش مقتدر 12 هزار نفری جهادگران اظهارداشت: تمامی قسمت‌ها و اقشار بسیج در هفته بسیج برنامه‌های خود را به اجرا درآوردند و نشان دادند که بسیج سازندگی نیز در قالب رزمایش مقتدر جهادگران برنامه‌هایی را تدارک دیده بود. 
وی با اشاره به جزئیات این رزمایش گفت: این رزمایش با حضور 13 هزار و 250 نفر از جهادگران در قالب 740 گروه و 750 خدمت در 600 نقطه استان که عمدتا از نقاط محروم و کم‌برخوردار بودند، برگزار و خدماتی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، کشاورزی، اقتصادی، کمک مومنانه و غیره به مردم ارائه شد. 
مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس افزود: در عرصه عمرانی در مجموع 214 خدمت انجام شده که شامل 142 مورد مرمت، 8 مورد تکمیل و 64 مورد ساخت و احداث بوده است‌ همچنین در عرصه بهداشت و درمان 47 مورد مربوط به ویزیت و 16 مرکز هم مربوط به واکسیناسیون بوده است. 
فضل‌الله‌پور با اشاره به دیگر عرصه‌ها بیان کرد: 159 مورد خدمت در عرصه فرهنگی، 5 مورد در عرصه علمی، 21 مورد در عرصه تحصیلی و 45 مورد در عرصه آموزشی خدمت به مردم نقاط محروم استان انجام شده است علاوه بر آن 30 خدمت در عرصه اقتصادی و 13 مورد برپایی نمایشگاه و 92 مورد نیز کمک‌های مومنانه بوده است‌. 
وی تصریح کرد: 18 مورد خدمت در عرصه تجهیز لوازم خانگی، 46 مورد کمک به خانواده شهدا و ایثارگران و 16 مورد نیز برپایی میز خدمت بوده است که در این رزمایش انجام شد. 
مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی اغلب جوان و دغدغه‌مند هستند و عرصه‌های فعالیت را خود برای محرومیت‌زدایی شناسایی می‌کنند، گفت: برای استفاده بهتر، هدفمندتر و بیشتر از این ظرفیت گروه‌های جهادی عرصه‌هایی مانند حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل یا مبارزه با آفت درختان خرما نیز برای گروه‌ها تعریف می‌شود. 
وی با بیان اینکه برخی مواقع نیازهایی وجود دارد که دستگاه متولی به تنهایی قادر به رفع آن نیست، افزود: در این چنین مواردی برای اینکه کار با تمرکز بیشتری انجام شود از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود مانند کودکان بازمانده از تحصیل که پس از کرونا تعداد آنها رو به افزایش بود گروه‌های جهادی به کمک آموزش و پرورش آمدند تا این مشکل برطرف شود. 
خدمت جهادگران سلامت به ساکنان حاشیه شهر مشهدمقدس/ بنیاد کرامت رضوی 100 میلیون‌تومان دارو در حاشیه شهر توزیع کرد مهندسان بسیجی در قالب "جهادگران صنعتی" صنایع راکد استان گیلان را پایش می‌کنند جهادگران عرصه علم و فناوری ‌با اختراعات و ایده‌های خلاقانه ‌کشور ‌به سمت خودکفایی ‌سوق دهند‌ + فیلم جهادگران عرصه علم و فناوری در ثبت و تجاری‌سازی اختراعات حمایت می‌شوند فضل‌الله‌پور عرصه واکسیناسیون یا مبارزه با آفت سوسک چوب‌خوار در درختان خرما را موارد دیگری از اهدای فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و افزود: این اقدام هم استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی را هدفمند می‌کند و هم به رفع یک مشکل از مشکلات مردم منجر می‌شود. 
انتهای پیام/424/ی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/255860/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

«فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد

فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم

رشد 107 درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد