پیام فارس

آخرين مطالب

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است سياسي

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است
  بزرگنمايي:

پیام فارس- علی رهایی سه شنبه  قضاوت کلی درباره عملکرد دولت سیزدهم را در طی چند ماه کوتاهی که از عمر آن می گذرد زود دانست و افزود: با نگاهی دقیق به عملکرد کابینه سیزدهم در 100 روز گذشته اقدامات تاثیرگذار و مثبت زیادی را می توان مشاهده کرد.
وی ارزیابی عملکرد 100 روز نخست فعالیت دولت را چراغ راه ادامه فعالیت‌ها این دولت دانست و ادامه داد: با رای اعتماد مجلسیان به کابینه، آیت الله رئیسی در سوم شهریور 1400 رسما فعالیت این دولت آغاز شد.

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است
سیر نزولی بدهی‌های دولت

رئیس جبهه پیشرفت،رفاه و عدالت استان فارس کار دولت سیزدهم را باتوجه به وجود همه‌گیری ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه، سخت توصیف کرد و گفت: زمانی‌که آیت الله رئیسی دولت را از کابینه دوازدهم تحویل گرفت با تورمی نزدیک به 50 درصد و رشد اقتصادی منفی و همچنین بی ثباتی در بازار ارز مواجه بود.
وی اظهار داشت: با وجود مشکلات فراوان اما در حال حاضر و در پی فعالیت 100 روزه دولت سیزدهم با کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی مواجه هستیم که این اتفاق مثبتی است.

سامانه بازرگان و حمایت از استارتاپ‌ها
رهایی به موضوع افزایش نظارت بر بازار در دولت کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد سامانه بازرگان در دولت سیزدهم برای حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین اقدام بارزی در این حوزه بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با ایجاد این سامانه درب منازل به مردم تحویل داده می شود.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان فارس انجام اقدامات ضرب العجلی توسط کابینه سیزدهم برای تثبیت وضعیت و تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و کاهش نرخ تورم را ضروری دانست و عنوان کرد: بسیاری از اقدامات دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی نیازمند ریسک پذیری بود که در این دولت وجود دارد.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از روز اول کار با برنامه پیش رفته است،گفت: وضعیت حقوق و دستمزد برخی صنوف و مطالبات کارگران از دیگر مسائل پیش روی دولت تازه کار آیت الله رئیسی است.
رهایی گفت: دولت بدون استقراض تاکنون کلیه حقوق کارکنان دولت و همچنین بخشی از معوقات را پرداخت کرده است و اقدامات بسیار موثری نیز برای ساماندهی مطالبات کارگری انجام شده است.
وی در ادامه به موضوع نجومی بگیران اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه آیین نامه‌ای برای ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و بانک ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت تدوین کرد تا نظام معین و مدونی در پرداخت ها ایجاد شود.
رهایی اضافه کرد: حقوق های نجومی موجب بی اعتمادی جامعه نسبت به دولت شده بود که ساماندهی این بخش کار ارزشمندی از دولت آیت الله رئیسی است.

مدیریت مطلوب پس از هک سامانه سوخت
او در ادامه گفت: حمله سایبری و هک سامانه سوخت طی ماه‌های گذشته می‌توانست به چالش و بحران امنیتی بزرگی منجر شود که در کمترین زمان ممکن این وضعیت توسط دولت سیزدهم مدیریت شد و با برنامه ریزی سهمیه سوختی نیز برای مردم در نظر گرفته شد که خسارت وارد شده به جامعه جبران شود.

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است
طلوع روابط خارجی از شرق

دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس،سیاست خارجی دولت سیزدهم را مهم ارزیابی کرد و افزود: در کنار پیگیری مساله مذاکره و احیای برجام، آیت الله رئیسی در دو اجلاس مهم شانگهای و سران اقتصادی اکو شرکت کرد و جمهوری اسلامی ایران عضو دائمی این کنوانسیون بین المللی شد.
وی اضافه کرد: امضای قرارداد سواپ گازی سه جانبه با ترکمنستان و آذربایجان اقدام مهم دیگری بود که در راستای توسعه مراودات بین المللی توسط دولت سیزدهم انجام شد.
رهایی عنوان کرد: رئیس دولت و کابینه سیزدهم در 100 روز اخیر نشان داده اند که برای رفع مشکلات جامعه با انگیزه و انرژی مضاعف به میدان آمده اند تا به وعده های انتخاباتی خود جامعه عمل بپوشانند.
وی عنوان کرد: هنوز فرصت زیادی برای قضاوت عملکرد دولت سیزدهم باقی مانده و باید منتظر ماند تا ببینیم کابینه سیزدهم به چه نحوی با بحران های موجود مواجه خواهد شد و چگونه عمل خواهد کرد؟

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است
علی رهایی رئیس جبهه پیشرفت،رفاه و عدالت استان فارس

کالاهای اساسی که تامین شد
این فعال سیاسی استان فارس، عملکرد 100 روزه دولت سیزدهم را در رفع نیازهای مردم در حوزه کالا و خدمات موثر دانست و با اشاره به اقدامات ضرب العجلی در تامین کالاهای اساسی گفت: به گفته معاون اول رئیس جمهور حدود هشت میلیون تن گندم کمبود داریم اما اکنون در جامعه مشکل کمبود آرد و گندم محسوس نیست.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دولت برای مدیریت این بخش یک کارگروه ویژه تشکیل داد و حدود 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نهادهای مسئول تامین کالاهای مورد نیاز جامعه تخصیص داد تا وضعیت موجود وخیم تر نشود و بتوان شرایط را مدیریت کرد.

کرونا رنگ باخت
وی با بیان اینکه عمر دولت، چهار سال است و در این مدت کوتاه نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در خصوص واردات واکسن و واکسینه کردن جامعه اقدامات خوبی از روز نخست فعالیت دولت سیزدهم انجام شد بنحوی که پس از گذشت 100 روز مردم نتیجه آن را بعد از نزدیک به 2 سال نگرانی و اضطراب مشاهده کردند.
رهایی عنوان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور به یکباره روند کاهشی پیدا کرده است، به گونه‌ای که وضعیت ایران اکنون در این زمینه حتی با اروپا و آمریکا قابل قیاس نیست.

وی تاکید کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم در 100 روز انجام داده دولت قبل می توانست در 8 سال انجام دهد اما برنامه ریزی درستی مشاهده نشد اما دولت کنونی از ابتدا بر پایه برنامه حرکت کرد.

رئیس جبهه پیشرفت،رفاه و عدالت استان فارس اظهار داشت: برنامه هایی که دولت سیزدهم در 100 روز نخست در پیش گرفته را می توان برنامه های ضرب العجلی نامید.

فعال سیاسی فارس: مدیریت کرونا و کاهش بدهی‌ در کارنامه دولت برجسته است
سفرهایی که فاصله‌ها را برداشت / در حاشیه سفر استانی دولت به فارس/ 22 مهر 1400

وی در ادامه به سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی در 100 روز نخست فعالیت دولت سیزدهم 12 سفر استانی به ویژه به مناطق محروم کشور بدون هیچگونه تشریفاتی داشته که برداشته شدن فاصله بین مردم و دولت اقدام بسیار مهمی در جهت تقویت پشتوانه اجتماعی دولت و نظام است.
رهایی توضیح داد: مصوبات سفرهای استانی هیات دولت نیز در کارگروهی ویژه پیگیری می شود که نشان از این دارد که این سفرها اثرگذار و قابل پیگیری است و تشریفاتی نبوده است.

اراده جدی برای رفع مشکلات
وی با بیان اینکه شاید انتقاداتی در برخی مسایل نیز وجود داشته باشد و قطعا تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله وجود دارد گفت: باید فرصت داد تا خواسته های اصلی جامعه محقق شود و مهم این است که دولت در این 100 روز نشان داد عزم و اراده جدی برای رفع مشکلات جامعه دارد.
رهایی افزود: عملکرد آیت الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه سطح انتظارات از دولت سیزدهم به سکانداری وی را بالا برده است و مردم در این دولت توان حل بحران را می بینند.

امید جوانه زد
او ادامه داد: ارزیابی اقدامات دولت آیت الله رئیسی در 100 روز نخست فعالیت،جامعه را نسبت به عملکرد این دولت در چهار سال آینده امیدوار می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/255841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز

با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی سعدی نیاز دارد

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در یک شهرک صنعتی

درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق

نایب رییس فدراسیون جهانی از امکانات هندبال شیراز بازدید می‌کند

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شهرک صنعتی شیراز

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب