پیام فارس

آخرين مطالب

مطالعات طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی 30 درصد پیشرفت داشته است اجتماعي

مطالعات طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی 30 درصد پیشرفت داشته است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


گروه استان‌ها- استاندار سابق خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال آبرسانی پایدار به 59 روستای استان انجام شده است گفت: مطالعات طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی پیشرفت 30 درصدی دارد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حمید ملانوری عصر امروز در آیین معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور همراه بود با اعلام اینکه 96 درصد روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند و از ابتدای سال جاری آبرسانی پایدار به 50 روستای استان انجام است اظهار داشت: در یک سال گذشته 200 کیلومتر فیبرنوری اجرا و 80 سایت جدید در استان راه‌اندازی شد و در این مدت بیش از 15 هزار خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
وی با بیان اینکه اکنون 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی از خدمات تلفن همراه استفاده می‌کنند و بیش از 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است گفت: در یک سال گذشته 42 ایستگاه دیجیتال در سطح استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر پوشش شبکه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی به 97.5 درصد رسیده که بیشتر از میانگین کشور است.
استاندار سابق خراسان جنوبی با اشاره به طرح انتقال آب به خراسان جنوبی گفت: برای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان هم مصوبه دولت را گرفته‌ایم و در حال حاضر مطالعات بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کار شتاب بگیرد تا مشکل آب شرب استان برطرف شود.
ملانوری با اشاره به تشکیل ستاد توسعه خاوران و صدور مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری گفت: تاکنون 25 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با 6 هزار میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران منعقد شده و 40 مجوز بی‌نام برای ارائه به سرمایه‌گذاران هم آماده است.
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی پیشران‌های توسعه‌ای خوبی دارد، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بهترین و شفابخش‌ترین نسخه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است.
ملانوری از تشکیل قرارگاه‌های آب، نهاده‌های دامی و مرغ در یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: توزیع نهاده دامی از سه هزار تن را شروع کردیم به 22 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.
استاندار سابق خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، بیش از این باید در مسیر توسعه قرار گیرد و از مجموع 11 شهرستان استان در حال حاضر 2 شهرستان توسعه‌یافته و بقیه محروم هستند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سقف اعتبارات تملک دارایی خراسان جنوبی در سال جاری 50 درصد افزایش یافته و اعتبارات استان از 783 میلیارد تومان در سال مالی گذشته به هزار و 380 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.
ملانوری بیان کرد: همچنین علاوه بر این 15 میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد در خراسان جنوبی درآمد داشته‌ایم که تمامی آن صرف استان شده است.
وی بیان کرد: راه‌های استان خراسان جنوبی از نظر رشد از متوسط کشوری عقب‌تر بود که با پیگیری‌ها روند اجرای طرح‌ها سرعت بخشیده شد، طرح هاب شتر، تامین آب استان و طرح مسکن محرومان از جمله برنامه‌های استاندار قبلی بود که پیگیری و به نتیجه رسانده شد.
ملانوری با بیان اینکه حقوق و پاداش پایان خدمت کارکنان 23 دستگاه‌ اجرایی استان را کاملا پرداخت کردیم و هیچ بدهی در این زمینه نداریم.
وی اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های عمرانی از جمله بیمارستان نهبندان، بیمارستان زیرکوه و محور بیرجند به قاین مجوز ماده 23 را گرفته‌ایم و برای برخی پروژه‌های دیگر در دست اقدام است.
انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان جدی‌ترین مطالبه مردم ‌‌انتقال آب ‌زاینده‌رود به یزد ‌منطق قانونی و حقوقی دارد/ اصفهان و چهارمحال و بختیاری سخاوتمندانه ‌آب شرب مردم را تامین می‌کنند‌استاندار بوشهر: پروژه انتقال آب از سد چم‌شیر به دشت دیلم احیا می‌شود
وی با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی در یک سال گذشته گفت: 66 پروژه بهداشت و درمان با 103 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد که نقش موثری در ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان داشت. استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بهداشت و سلامت 42 پروژه جدید با 70 میلیارد تومان اعتبار در استان آماده افتتاح است.
ملانوری افزود: دهه فجر سال گذشته 90 کیلومتر باند دوم را در استان افتتاح کردیم و در حال حاضر هم 30 کیلومتر دیگر آماده افتتاح است که قراردادهای حوزه راه در خراسان جنوبی از هزار و 300 میلیارد تومان در سال 99 به میزان 2 هزار و 400 میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن هم 6 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط بوده‌اند گفت: برای تمام افراد زمین را آماده کردیم و در طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در 70 درصد شهرها سامانه باز است و مردم می‌توانند ثبت‌نام کردند و طرح 10 هزار واحدی مسکن محرومان هم در مراحل نهایی قرار دارد.
انتهای پیام/254/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/253888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

مرگ مرد 70 ساله با سقوط در چاله آسانسور

صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس