پیام فارس

آخرين مطالب

بر پایه دانش بنیان برنامه‌ریزی کنیم علمي

بر پایه دانش بنیان برنامه‌ریزی کنیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در اولین نشست استاندار و اعضای مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نیازمند آسیب‌شناسی عوامل نرسیدن به آرمان‌ها هستیم، یکی از این عوامل را انجام نشدن برنامه‌ریزی بر پایه دانش دانست و تاکید کرد که خواسته‌ها باید مبنای دانش‌بنیان داشته باشد.
امام جمعه شیراز، با اشاره به آیه 16 سوره مبارکه تغابن، که خداوند در آن راه رسیدن به رستگاری را تعیین فرموده، گفت: "فلاح" یعنی رسیدن به آنچه دل خواه است. امروز چه آرمان‌هایی داریم؟ فلاح رسیدن به این آرمان‌ها است.
او با بیان اینکه علت نرسیدن به آرمان‌ها نیازمند آسیب‌شناسی است، گفت: یکی از مشکلات نرسیدن به این اهداف، اینست که بر پایه دانش برنامه ریزی نمی‌کنیم. اینکه رهبر معظم انقلاب مکرر می‌فرمایند کار دانش بنیان باشد برای همین است، اگر دانش بنیان باشد مطمئنا یکی از شرایط مهم رسیدن به هدف تامین خواهد شد.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امروزه نمایندگان محترم، استاندار و بنده با مردم مواجه هستیم و برخی از درخواست‌ها مبنای علمی ندارد. باید باورمان باشد که خواسته‌ها باید دانش بنیان ارائه شود.
او با اشاره به مسائل مربوط به زاینده رود، گفت: 400 سال پیش شیخ بهایی که مهندس بود، با حساب و کتاب دقیق و عادلانه آب را قسمت کرد، اما امروز جواب نمی‌دهد، چون یکسری عوامل تاثیرگذار جدید پیدا شده است؛ امروز باید روی حساب علمی مقایسه شود و تقسیم جدید ارائه دهیم تا سال‌ها استفاده شود.

پیام فارس

امام جمعه شیراز بیان کرد: در مباحثی که در موضوعات گوناگون پیش می‌آید باید دانش را لحاظ کرد. راه کار‌ها نباید مناسب دوره کاری و مسئولیت خودتان باشد بلکه راهکار باید تا سال‌ها جواب دهد.
او گفت: استدعا می‌کنم بزرگواران در هر گوشه‌ای از کشور، از جلسات مجلس تا خانه روستاییان که می‌روید اگر سخنی خلاف علم است توجه نکنید. نگاه علمی را پیدا کنید. این نکته اول هست اگر می‌خواهیم به آرمان‌های خود نزدیک شویم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بخش دیگری از آیه 16 سوره مبارک تغابن، گفت: بعضی اوقات ما می‌دانیم جهت علمی کار و دستور خدا و انصاف و عدالت چیست؛ اما خدای نکرده نفس ما نمی‌گذارد اجرا کنیم. این تقوا می‌خواهد یعنی علم بدون تقوا فایده ندارد. اگر خلاف علم رفتار کنیم بی تقوایی کرده و به مردم آسیب زده ایم. نباید خواسته‌های شخصی و نفسانی ما دخیل شود. این مسئله بسیار اهمیت دارد.
او موضوع بعدی برای رسیدن به آرمان‌ها را با هم بودن دانست و گفت: همه در تحلیل وضعیت فارس گفته ایم که به خاطر اختلاف با یکدیگر از دیگر نقاط کشور عقب افتاده ایم. خواهش بنده این است که با هم یک حرکت مستمر را دنبال کرده و به جلو ببریم و لازمه کار آنست که برخی از عزیزان که از نظر روحی و انگیزه‌ای زودتر حرکت کرده اند اگر احساس کردند فاصله آن‌ها از گروه زیاد شده صبر کنند و برخی دیگر که دیر حرکت کرده اند بیشتر تلاش کنند تا برسند.
امام جمعه شیراز تاکید کرد که برای کسب نتیجه همه باید با هم باشیم؛ ولو اینکه تک تک شما عزیزان نسبت به بنده افکار جلوتری دارید، اما اگر به دنبال کار موفق هستیم فاصله زیاد، ناموفقیتی را به همراه دارد و تفرقه ایجاد می‌شود.
او با اشاره به این آیه مبارکه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا "، گفت: ما باید با هم حرکت کنیم. الحمدالله در جمع جدید دوستان مجلس این احساس وجود دارد که بیشتر نمایندگان محترم استان از روحیه همکاری و همراه بودن برخوردارند. بعد از روی کار آمدن دولت جدید هم مجلس و دولت تعامل خوبی را نشان می‌دهند و باید این را حفظ کنیم. از طرفی قشر‌های تاثیرگذار دیگری هم داریم مثلا روحانیت که تاثیرگذار هستند و جمع روحانیت باید به نحوی همراهیشان با حرکت استان تامین شود.

پیام فارس

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه استاندار فارس در جلسه با جامعه روحانیت با متانت و سعه صدر سخن گفتند تا همراهی ایجاد شود، اظهار کرد: احترام و آداب باعث می‌شود بقیه اقشار جذب شوند، نظیر همین را در دانشگاه که اقشار تاثیر گذاری هستند، داریم؛ ما باید بتوانیم این اقشار را در حرکت استان همراه کنیم. بسیاری از مسائل مطرح شده در این جلسه را باید اساتید دانشگاه و روحانیت انجام دهند بنابراین وحدت و انسجام باید حفظ شود.
او با یادآوری اینکه مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان گفته است یکی از راز‌های پیشرفت اروپا مقدم بودن منافع ملی بر منافع شخصی است، گفت: تقوا همین است خودخواهی نکن و دگر خواه باش. کار برای خدا باشد. کار برای خدا اگر نباشد هر چه آب و تاب دهیم آخرش نتیجه نخواهیم گرفت.
امام جمعه شیراز اخلاص را بسیار مهم دانست و گفت: یک کار ممکن است سروصدای زیادی داشته باشد، اما نتیجه آن برای استان صفر باشد، در حالیکه کاری دیگر که برای رضای خدا انجام می‌شود و سرو صدای زیادی ندارد، نتایج بسیاری برای استان خواهد داشت. اگر خدا نخواهد و کار ما خالصانه نباشد هرچه می‌دویم به اهداف خود نمی‌رسیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: بسیاری خیال می‌کردند علت اصلی تاثیر، خودشان هستند، اما ما بنده خدا هستیم و باید فرمان ببریم و خالصانه اقدام کنیم و تاثیر را از خدا بخواهیم.
آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد: تا چهارسال آینده شاهد حرکت معناداری در فارس باشیم و گفت: تا به امروز، کار بوده، اما هر کس در وادی خودش فعالیت کرده و اگر همین روند را ادامه دهیم اوضاع در آینده نیز همین خواهد بود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/253430/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها